نمایشگاه هنر ایران

تغییر فصل و تغییر کوراسیون

نمایشگاه هنر ایران: تغییر فصل و تغییر کوراسیون

در تابستان حال و هوای درون خانه، با زمستان متفاوت است. زمستان‌ها نور خورشید کم و روز کوتاه است، پنجره‌ها بسته و پرده‌ها، محافظی در برابر سرما هستند ولی در تابستان مدت تابش خورشید طولانی‌تر است پس برای استفاده از نور طبیعی و همچنین تهویه خانه، بهتر است پنجره‌ها کمی در طول روز باز شوند و از ضخامت پرده‌ها در صورت امکان کاسته شود تا تنفس خانه بهتر صورت گیرد.
تغییر چیدمان خانه اغلب برای بهبود روحیه افراد خانواده اقدام مناسبی انگاشته می‌شود. این تغییر می‌تواند یکنواختی خانه را ازبین برده و حس خوبی برای افراد خانه بوجود آورد و تغییر فصل می‌تواند بهانه مناسبی برای این تغییر باشد.

استفاده از تور و حریر به رنگ‌های سرد و روشن مانند سبز روشن، آبی آسمانی، سفید، نیلی و یاسی، به احساس خنکی و دلباز شدن خانه کمک می‌کنند.

نمایشگاه هنر ایران: در صورت امکان می‌توان با تغییر فصل، پرده‌های نازک و از جنس لطیف را با پرده‌های مخملی و ضخیم زمستانی جابجا کرد. در خانه‌های نور گیر برای جلوگیری از ورود آفتاب و بالا رفتن دمای خانه، می‌توان یک ملحفه زیر پرده نصب کرد.

رومیزی‌ها بهتر است برداشته شوند تا شیشه و سنگ و چوب جلوه بیشتری پیدا کنند. سنگ و شیشه در ایجاد حس خنکی در تابستان کمک می‌کنند.

کم کردن تعداد فرش‌ها و نمایان کردن کفپوش‌ها بر خلاف زمستان، در تابستان تغییر مناسبی محسوب می‌شود و قرار گرفتن پا بر روی سنگ و سرامیک در هنگام گرما حس خوشایندی ایجاد می‌کند.

استفاده از رنگ‌های روشن و تزئینات براق، از جنس استیل، سرامیک، شیشه و سنگ در چیدمان اتاق نشیمن موجب انعکاس بیشتر نور و دلباز شدن منزل می‌شود، همچنین با کم کردن تعداد کوسن مبلمان و یا تغییر پارچه کوسن‌ها به رنگ‌های روشن فضا باز‌تر می‌شود.

در آشپزخانه هنگام پخت غذا، باید از هود استفاده شود تا علاوه بر کنترل دما، همیشه هوای داخل آشپزخانه مطبوع و بدون بو باشد.

نمایشگاه هنر ایران: در اتاق خواب، می‌توان لحاف‌های سنگین و پتو‌های پشمی زمستان را با ملحفه‌های خنک و روشن جای گزین کرد. کاهش بالش‌ها و کوسن‌های اضافه روی تخت و خلوت نگه داشتن پاتختی‌ها نیز تاثیر گذار است.

در سرویس‌های بهداشتی هم می‌توان با تغییر رنگ و تعداد حوله و صابون‌ها و یا استفاده از تزئینات، تغییر دکوراسیون ایجاد کرد. در تابستان صدف‌های زیبای دریایی برای دکور سرویس‌های بهداشتی، یاد آور ساحل خنک دریا و نسیم مطبوع آن هستند و اکسسوری (وسیله تزئینی) مناسبی محسوب می‌شوند. حوله و صابون سفید نیز همیشه برای دستشویی مناسب هستند.

قرار دادن گل‌های تازه و زیبا در گلدان شیشه‌ای پر از آب در هر قسمت از خانه، طراوت و شادابی به همراه می‌آورد و از خشکی هوا می‌کاهد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا تغییر فصل و تغییر کوراسیون را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =