نکاتی مهم برای چیدمانی عالی

دکوراسیون

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ 633 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

نکاتی مهم برای چیدمانی عالی

نمایشگاه هنر ایران: نکاتی مهم برای چیدمانی عالی

برای رسیدن به چنین منظوری باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که شما را راحت‌تر به سوی طراحی یا چیدمان استثنایی در منزلتان هدایت کند. برخی از این نکات چنین است:

تعیین بودجه
باید میزان هزینه‌ای را که می‌خواهید صرف دکوراسیون کنید، مشخص کنید تا بتوانید در محدوده زمانی‌ که دارید، همه کار‌ها را انجام دهید؛ در غیر این صورت مجبورید اتاق را نیمه ‌کاره بگذارید و تکمیل آن را به زمانی نامشخص واگذار کنید که چندان خوشایند نیست.
قیمت موارد اصلی مانند رنگ، کاغذ دیواری، مبلمان را بگیرید و بر اساس آن بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید.

در نظر گرفتن فضا
نمایشگاه هنر ایران: هنگام دکوراسیون اتاق یا خانه، همیشه میزان فضای موجود را در نظر بگیرید تا بعد از خرید مبلی که خوشتان آمده با مشکل جا روبه‌رو نشوید؛ در خانه یا آپارتمان‌های کوچک دقت کنید از مبلمان جمع‌وجور استفاده کنید تا جادار‌تر به نظر برسد.

راه رفت و آمد را باز بگذارید
مبلمان را سر راه قرار ندهید؛ مانع درست نکنید؛ این مسئله بخصوص در خانه‌های کوچک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

کانون توجه
یکی دیگر از قوانین مهم در دکوراسیون، ایجاد جایی به عنوان مرکز توجه است تا بتوانید در اطراف آن بقیه طرح خود را راحت‌تر پیاده کنید؛ این مکان می‌تواند شومینه، تخت‌خواب یا حتی یک پنجره بزرگ باشد.

پیوند و هماهنگی
برای آنکه دیزاین اتاق یا خانه شما خاص شود، چیزی پیدا کنید که اجزاء مختلف طرح شما را به هم پیوند دهد؛ این می‌تواند یک سوژه، رنگ یا سبک باشد که دکور را به هم ارتباط ‌دهد.

عدم انتخاب رنگ‌های نامناسب
بعضی رنگ‌ها به هم نمی‌آیند؛ از به کار بردن صرفاً چندین رنگ خنثی یا طیف‌های مختلف از یک رنگ خودداری کنید تا یکنواخت و خسته‌ کننده به نظر نرسد؛ رنگ‌های متضاد به خوبی به هم می‌آیند؛ می‌توانید آن‌ها را با رنگ خنثی هم هماهنگ کنید، می‌توانید از رنگ‌های متضاد در مبلمان و وسایل نیز استفاده و سبکی خاص را پیاده کنید.

نمایشگاه هنر ایران: به این فکر کنید که چطور طرح اتاق با طرح خانه هماهنگ می‌شود؛ ممکن است دوست داشته باشید یک اتاق را کاملاً متفاوت با سایر قسمت‌ها طراحی کنید اما اگر سبک کلاسیک را ترجیح می‌دهید، دیزاین اتاق‌های مختلف را با هم هماهنگ کنید

هماهنگی میان اندازه وسایل و مبلمان
یکی از قوانین مهم در دکوراسیون، هماهنگ بودن اندازه وسایل یک اتاق است؛ وسایل خیلی بزرگ آن را سرد و بی‌روح و اگر فضای کافی وجود نداشته باشد، حتی آن را کوچک نشان می‌دهد؛ وسایل خیلی کوچک هم آن را شلوغ و درهم برهم می‌کند.

قبل از انتخاب مبل به فکر رنگ نباشید
انتخاب رنگ با توجه به مبلمان موجود برای شما راحت‌تر خواهد بود؛ بعضی مبل‌ها به بعضی رنگ‌ها نمی‌آیند؛ ممکن است هماهنگی آن‌ها با رنگ موجود سخت بوده، جلوه‌ای نداشته باشند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نکاتی مهم برای چیدمانی عالی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 + = 81