نمایشگاه هنر ایران

مواردی که باید هنگام طراحی اتاق خواب پسرانه رعایت کرد

نمایشگاه هنر ایران: مواردی که باید هنگام طراحی اتاق خواب پسرانه رعایت کرد

لازم است بدانیم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای یک پسر جوان باید به عناصر زیادی دقت شود. از جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
به روحیات و علایق فرد توجه شود. سعی شود تا اتاقی مناسب با سن و سال فرد ایجاد شود. اتاق یک پسر نسبت به یک دختر دارای عناصر ساده تری است و تجملات و ازدحام یک اتاق دختران را ندارد. اما توجه خاصی به لوازمی که برایشان جذاب بوده و یا کلکسیون‌هایی که جمع آوری کرده اند جایگاه خاصی را می‌توان در نظر گرفت. برای طراحی از رنگ‌های متضاد همچون سفید در کنار رنگ‌های تیره استفاده می‌شود. برای دکوراسیون اتاق خواب نیز باید به سبک زندگی و سلایق فرد توجه شود.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید توجه کرد که به علایق وروحیات یک پسر توجه شود. البته در طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای هر شخصی به این مسئله توجه می‌شود. در این جا از چوب برای طراحی اتاق خواب استفاده شده است. از چوب برای زنده نشان دادن محیط بهره گرفته شده است. از سوی دیگر چوب از عناصر با دوام و ماندگاری است که بسیار برای طراحی یک اتاق خواب راحت یه کار می‌رود.

رنگ تیره و تند
در طراحی دکوراسیون این اتاق خواب از رنگ سیاه و قرمز می‌تواند مناسب باشد. رنگ قرمز بسیار برای طراحی یک اتاق خواب پسرانه مناسب است و سبب می‌شود محیط مهیج و با نشاط دیده شود. از سوی دیگر استفاده از رنگ سیاه محیط را گیرا می‌کند و از سوی دیگر سبب زیبایی اتاق می‌شود.

استفاده از آینه بزرگ و تمام قد
نمایشگاه هنر ایران: استفاده از آینه بر زیبای و بزرگ‌تر نشان دادن محیط به کار می‌رود.

ترکیب رنگ کرم و قهواه ای
رنگ قهوه‌ای رنگی گرم و جذاب است و محیطی دنج را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر رنگ کرم همانند رنگ سفید می‌ماند و در واقع رنگ کرم جایگزینی مناسبی برای سفید است و با رنگ قهوه‌ای هارمونی دارد به ایجاد محیطی عاری از استرس می‌انجامد. نور پردازی صورت گرفته در اتاق نیز بسیار مناسب برای یک محیط خواب است.

اجزای تاثیر گذار
تخت خوابی بزرگ و مناسب که کمک می‌کند فرد در کمال آرامش به استراحت بپردازد و خوابی راحت داشته باشد. آباژور‌های مدرن برای روشنایی محیط خواب استفاده شده است. دیوار پوش آجری با توجه به خصوصیات آجر انتخابی هوشمندانه است. آجر در تابستان محیط را خنک‌تر و در زمستان محیط را گرم‌تر می‌کند و از آن جایی که سازگار با محیط زیست است انتخابی درست برای هر محیطی به خصوص اتاق خواب است.

رنگ و چوب گرما بخش
استفاده از رنگ مشکی و در کنار آن نیز رنگ طوسی جلوهٔ خاصی به اتاق خواب می‌دهد. استفاده از چوب نیز در کنار دیگر رنگ‌های محیط را جذاب و شیک می‌کند. در طراحی مدرن اتاق خواب پسرانه عناصر بسیار مناسب در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. کلیه عناصری که در اتاق قرار دارند برای ایجاد محیطی راحت گرد آوری شده اند.
چوب از عناصر طبیعی است که با محیط زیست سازگار است و برای استفاده در اتاق خواب مناسب است.

نور محیط
نور ورودی به اتاق به وسیلهٔ پرده‌هایی که این قابلیت را به شما می‌دهند تا نور ورودی را تنظیم نمایید کنترل می‌شود. طوری که سعی شود محیطی ایجاد شود تا فرد در نهایت آرامش و آسودگی خاطر در آن استراحت کند. تخت دقیقا در کنار نور ورودی قرار گرفته که در نتیجه محل خواب را روشن و مطبوع می‌کند.

دنج و آرام
تخت خواب راحت با یک طراحی هوشمندانه و خلاقانه محل مناسبی را برای استراحت فرد فراهم می‌نماید. در طراحی این اتاق از ازدحام و شلوغی پرهیز شده است و به این موضوع توجه شده است که شلوغی در اتاق خواب منجر به ایجاد کلافگی می‌شود اما یک اتاق خواب ساده که کلیه عناصر در آن به قدر کافی گنجانده شده اند سبب شده است که فرد با قرار گیری در اتاق آرامش و امنیت را حس کند. در سوی دیگر برای طراحی دیوار اتاق می‌توان از رنگ زیتونی برای ایجاد هارمونی استفاده کرد که منجر به ایجاد محیطی دنج و گرم خواهد شد.

نمایشگاه هنر ایران: معمولا در طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای یک پسر جوان از رنگ‌های روشن در کنار یک رنگ تیره استفاده می‌شود. بطوریکه از رنگ روشن برای دیوار پوش و تخت بهره گرفته شود و از سوی دیگر رنگ سورمه‌ای نیز بسیار ترکیب شیک و جذابی برای محیط فراهم خواهد نمود و عناصری که برای تلطیف اتاق خواب به کار برده می‌شود همانند تابلو و چراغ خواب نیز فضا را دلنشین خواهد کرد.

رنگ سفید و سیاه
طراحی دیگری برای اتاق خواب که از رنگ‌های سفید و سیاه برای آن استفاده می‌شود. این نوع طراحی ساده اما زیبا است که محیط را دنج و گرم می‌کند. چنان که فرد با سبک‌بالی خیال و عاری از استرس و فشار روحی در آن به استراحت می‌پردازد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا مواردی که باید هنگام طراحی اتاق خواب پسرانه رعایت کرد را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =