نمایشگاه هنر ایران

نور را در دکوراسیون اتاق کودک در نظر بگیرید

نمایشگاه هنر ایران: نور را در دکوراسیون اتاق کودک در نظر بگیرید

اتاق خواب کودک در آرامش و رشد کودک تأثیر زیادی دارد. فضای اتاق خواب کودک و دکوراسیون آن بر خلق و خو، حالات، رفتار، خواب و سلامت کودک اثر مستقیم دارد. نورپردازی اتاق خواب کودک هم بخشی از دکوراسیون است که علاوه بر زیبای اتاق، سبب احساس امنیت کودک می شود. نورپردازی اصولی اتاق خواب کودک کاری است که باید با دانش و آگاهی کامل و منطبق با اصول نورپردازی اتاق خواب کودک انجام شود. ایجاد فضایی شاد و پر انرژی و در عین حال کودکانه از جمله مهم‌ترین مواردی ست که باید در طراحی اتاق خواب کودک رعایت شود؛ اما تنها توجه به وسایل و رنگ بندی آن‌ها نمی تواند یک فضای مناسب برای اتاق خواب کودکان را فراهم کند و بخش مهمی از این کار بر دوش نورپردازی اتاق خواب کودک است. برای اینکه راحتی و نور کافی را در اتاق خواب کودک داشته باشید بهتر است از چندین منبع نوری برای نورپردازی اتاق خواب کودک استفاده کنید. هر بخشی از اتاق، نور متفاوتی نیاز دارد و با یک منبع نوری نمی توان روشنایی لازم را فراهم کرد. برای میز مطالعه به نور بیشتری نسبت به تخت خواب نیاز دارید. به همین استفاده دلیل چندین منبع نوری بهترین انتخاب است. چراغ مطالعه ای برای میز تحریر کودک قرار دهید و برای تخت خواب از چراغ خواب های دیواری طرح دار کودکانه استفاده کنید.

نمایشگاه هنر ایران: پنجره و جهت آن در نورگیری و دلبازی اتاق کودک اهمیت ویژه‌ای دارد. کودکان پنجره‌هایی را که در مقابل چشمانشان است بیشتر دوست دارند.

نور طبیعی اثری مثبت بر کودکان دارد، اتاق‌های تاریک با نور مصنوعی و نامناسب اثر منفی در پی خواهند داشت. انتخاب نوع و میزان روشنایی در اتاق بسیار مهم می‌باشد و تاثیر مهمی در خواندن، نوشتن و ایجاد آرامش و تمرکز آنان دارد.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید متناسب با روحیه کودکان باشد. کودکان دنیای تخیلی خاص خودشان را دارند, دوست دارند اتاقشان فضایی باشد برای رویا پردازی هایشان، فضایی که در آن به راحتی بازی کنند، کتاب بخوانند، موسیقی گوش بدهند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نور را در دکوراسیون اتاق کودک در نظر بگیرید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 53 = 59