نمایشگاه هنر ایران

ادیت فیلم یکی از پولسازترین شغل ها

نمایشگاه هنر ایران: ادیت فیلم یکی از پولسازترین شغل ها

شاید حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که ادیت فیلم یا ادیت چیست ، که به آن تدوین و یا مونتاژ نیز گفته می شود. یکی از مهمترین مهارت های پولساز و درامد زا در این روز ها می باشد. با گسترش دنیای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، افرادی که مهارت تدوین و ادیت ویدیو را فرا گرفته اند، بسیار مفید هستند و می توانند از این مهارت خود، بسیار درامد کسب کنند. شرکت های مختلفی که در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنند، یکی از بزرگترین منابع برای جذب این افراد هستند.

شما می توانید با فراگیری مهارت ادیت ویدیو، و تولید چند نمونه کار “حرفه ای” و دارای “سطح مناسب” (تأکید میکنیم، با سطح حرفه ای و یا متوسط رو به بالا)، در یکی از این شرکت ها استخدام شوید و به درآمد مناسبی با استفاده از این هنر داشته باشید.

تمامی ویدیو ها و محتواهایی که در شبکه های اجتماعی مختلف مشاهده می کنید، دستخوش ادیت شده اند. بله! باید بدانید که هر ویدیویی که در شبکه های اجتماعی مختلف می بینید دستخوش ادیت و تغییرات سیستمی شده اند. پس هنگامی که یک فیلم را ریکورد می کنید و آن را به سیستم خود منتقل می کنید، باید بدانید که قبل از انتشار آن در فضای مجازی، به ادیت و تدوین آن ویدیو بپردازید.
نمایشگاه هنر ایران: اضافه کردن متن ها و فونت های مختلف، حذف کردن قسمت های زاید و اضافه فیلم های خام، اصلاح ایرادات مختلف نور و رنگ تصاویر، گردهم آوری تصاویر مختلف و تولید یک ویدیو واحد از آن و ….، مثالهایی از فعالیت هایی است که یک تدوینگر باید با آنها آشنا باشد.
در این میان ابزار های مختلفی نیز وجود دارند که به ادیتور کمک می کند تا این موضوع را با کیفیت بهتری ارائه کند. اما نکته مهم، ذهنیت و ایده های پشت سر تدوینگر می باشد که نتیجه کار و سطح کاری او را مشخص می کند. پس یک تدوینگر باید در این زمینه، از خلاقیت خود نیز تا حد بسیار بالایی استفاده کند و سعی در ایجاد یک فضای جدید در طراحی داشته باشد.

با گوشی هم میشه ادیت حرفه ای زد؟
نکته مهمی که باید به اون اشاره کنیم. اینه که گوشی های موبایل، برای راه انداختن کار بسیار عالی هستند. فرض کنید شما برای استوری اینستاگرامی خود یک ویدیو نیاز دارید و حداکثر باید تا نیم ساعت دیگر آماده شود. در این زمان بسیار کوتاه، شما قطعا نمی توانید از ابزار حرفه ای مانند دوربین های عکاسی حرفه ای و سیستم های کامپیوتر استفاده نمایید. پس در این حالت، باید با استفاده از گوشی موبایل خود، به سرعت، یک ویدیو را ریکورد و پس از آن ادیت کنید.
متن های مختلف را به آن اضافه نمایید، رنگ و نور تصویر خود را اصلاح نمایید و پس از آن کادر تصویر خود را اصلاح نمایید. در این حالت می توان گفت که گوشی موبایل بسیار عالی و حرفه ای می باشد. پس گاهی اوقات نیز می توان از گوشی های موبایلی در ساخت ویدیو ها و محتواها استفاده نمود.

نمایشگاه هنر ایران: امروزه نرم افزار های بسیار پیشرفته تری در زمینه ادیت ویدیو و تصویر نیز به وجود آمده اند که به قدرت نرم افزار های سیستمی نیز می باشند. اما به دلیل زمان بر بودن ادیت با این نرم افزار ها، و کنترل پایینی که می توان بر روی ویدیو ها داشت، همچنان ادیت ویدیو و تصاویر با سیستم، بسیار پیشنهاد می شود.
اما در زمانی که نیاز باشد و سیستم در دسترس نباشد، می توان تا حد قابل قبولی با استفاده از نرم افزار های موبایلی به ادیت ویدیو پرداخت. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، این است که شما باید مهارت کار با این نرم افزار ها را فراگرفته باشید. در غیر این صورت، این نرم افزار ها هیچ کمکی به شما نخواهند کرد و کیفیت کار شما اصلا قابل قبول نخواهد بود.

درآمد ادیتوری چگونه است؟
ادیتوری، یکی از شغل های بسیار پولساز و درآمد زا در سر تا سر دنیا می باشد. اما، هیچ محدوده مشخصی نمی توان برای آن مشخص نمود. بطور میانگین، در مرکز آمار گوگل، درآمد یک ادیتور ویدیو 60,000 دلار بصورت سالیانه می باشد. درآمد شما بصورت مستقیمی، با میزان مهارت، میزان ارتباطات، شخصیت کارفرما، حوزه کاری شما و …. مرتبط است. بطور مثال شما اگر در حوزه ادیت ویدیو های یوتیوبری فعالیت نمایید، ممکن است ماهیانه 10 میلیون تومان درآمد داشته باشید.

نمایشگاه هنر ایران: اما با تعویض حوزه فعالیت و ورود به حوزه ودینگ و فرمالیته، ممکن است ماهیانه تا 30 میلیون درآمد داشته باشید. و بالعکس. پس همه چیز به چند عامل بستگی دارد. اولین مورد حوزه فعالیت شماست. مورد دوم میزان ارتباطات شما و افرادی که به مهارت شما نیازمند هستند. مورد بعدی، نیز میزان مهارت شما می باشد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا ادیت فیلم یکی از پولسازترین شغل ها را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + = 8