نمایشگاه هنر ایران

مقدمه ای درباره هنر تصویرسازی

نمایشگاه هنر ایران: مقدمه ای درباره هنر تصویرسازی

تصویرسازی دیجیتال، یکی از زیرمجموعه های رشته گرافیک دیجیتالی است که هنرجویان در این رشته با بهره‌گیری از ابزارهایی مانند قلم نوری و ماوس به طراحی و خلق آثار گرافیکی دیجیتالی می پردازند. به زبان ساده، به تکنیکی که در آن نقاشی به جای اینکه روی کاغذ یا بوم نقاشی، کشیده شود، در محیط نرم افزاری و رایانه ای کشیده شود، تصویرسازی دیجیتال گفته می‌شود.
بدین صورت که تصویرسازی دیجیتال از پایه و اساس در محیط نرم افزاری کشیده می‌شود اما ادیت یا دست‌کاری عکس می‌تواند ادیت یک عکس با دوربین عکاسی شده باشد.

انواع مختلف تصویرسازی دیجیتال
در این بخش از مطلب قصد داریم به معرفی کاربردهای تصویرسازی دیجیتالی بپردازیم. بی شک این شاخه پرطرفدار از تصویرسازی در بسیاری از جنبه های زندگی دیجیتالی امروزی کاربرد دارد. تصویرگری دیجیتال در مواردی مانند:

فیلم ها و بازی ها
تابلوهای داستانی (برای فیلم ، نمایش تلویزیونی و تبلیغات)
سرمقاله ها
کتاب و جلد کتاب , مجلات و پوسترها
طراحی و بسته بندی اسباب بازی
طراحی مد و لباس
تبلیغات و محصولات تجاری، کاربرد فراوان دارد.

از کجا شروع کنیم؟
برای شروع هر کاری لازم است تا نسبت به تمام جوانب و احتیاجات اولیه آن به اندازه کافی تحقیق کنیم. شروع حرفه تصویرگری دیجیتال، نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی از احتیاجات اولیه فراگیری طراحی دیجیتال این است که قبل از هر چیز دوره طراحی سیاه قلم، طراحی اشیاء، طراحی طبیعت و حیوانات و نحوه سایه زنی، طراحی چهره و آناتومی بدن و تکنیک های سایه زنی آن‌ها را بگذرانید و به انجام آن‌ها روی کاغذ مسلط شوید.
نمایشگاه هنر ایران: بعد از این مرحله، کار شما با نرم افزار های طراحی مربوطه شروع می شود و باید تسلط کافی روی آن‌ها داشته باشید تا بتوانید تمام تکنیک های سایه زنی را که روی کاغذ پیاده می‌کردی با همان دقت روی صفحه کارتان با نرم افزار نیز پیاده کنید. شما بدون داشتن این اطلاعات قطعاً کار زیبا و تمیزی نخواهید داشت.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا مقدمه ای درباره هنر تصویرسازی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 + = 44