نمایشگاه هنر ایران

استرینگ آرت یا نما نخ؛ هنری با مهندسی نخ ها

نمایشگاه هنر ایران: استرینگ آرت یا نما نخ؛ هنری با مهندسی نخ ها است که بسیار طرح های رویایی و زیبایی را می تواند در قالب یک تابلو حرفه ای و متفاوت عرض کند.

اگر تا کنون نامی از این هنر نشنیده اید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید!

استرینگ آرت به عنوان تنظیم و نصب نخ، کاموا و طناب های رنگی بین چند نقطه با ایجاد اشکال مختلف تعریف می شود.

بدین معنی که با خلق طرح های هندسی و با نمایش طرح های بدیع و ابتکاری به همراه مواد دیگر در اثر هنری یک راه نو در بیان هنری نو به شمار می رود.

هنر String Art (میخ و نخ) میخ‌ها را روی چوب ثابت می‌کند و نخ‌ها مجبورند با عبور از بین میخ‌های ثابت به خلق تصاویر و اشکال زیبا برسند.

تصویر نهایی بر خلاف آنچه در جهان بیرون پس از گذر از آن موانع صلب برای ما اتفاق می‌افتد، معمولا متناسب و منظم است.

آموزش استرینگ آرت

استرینگ آرت یا طراحی نخ به هنری گفته می شود که با کمک نخ به طراحی تصویر بپردازند این هنر برای اولین بار برای آموزش ریاضی در قرن ۱۹ ام کشف شد و به مرور افرادی به این هنر علاقه مند شدند و آن را به هنرهای کاربردی و جهت عرضه تبدیل کردند.

در این هنر با تنظیم و نصب نخ، کاموا و طناب ها در رنگ های مختلف بین چند نقطه و شکل دادن به آنها و ایجاد طرح های هندسی اثری هنری تولید می کنند.

استرینگ آرت را در زیر مجموعه هنرهای تجسمی دسته بندی می کنند، این آثار هنری با کمک انواع نخ ها در ضخامت های متفاوت تهیه می شود.

استفاده از استرینگ آرت در طراحی داخلی در اروپا و آمریکا خیلی محبوب و جذاب است، یک راه عالی برای حس خلاقیت است. می توان اشکال مختلف با رنگ های مختلف ساخت، می توان اسم فرزندان را با استرینگ آرت در اتاقشان درست کرد که بر روی دیوار بسیار زیبا خواهد شد.

  • یک طراحی داخلی با استرینگ آرت در اتاق پذیرائی می تواند خیلی زیبا و با کلاس باشد.
  • برای مراکز تجاری و خرید با طراحی استرینگ آرت جلوه خاص و بی نظیری ایجاد کرد.
  •  غرفه های نمایشگاهی زیبائی با استرینگ آرت خلق کرد.
  •  از استرینگ آرت در هنرهای محیطی و زیبا سازی منظر شهری استفاده کرد.
  • و هزاران طراحی دیگر در اماکن مختلف

در اوایل از استرینگ آرت فقط به عنوان کاردستی و خلق تابلو های دیواری استفاده می شد. اما از چند سال پیش استفاده از استرینگ آرت برای طراحی و دکوراسیون داخلی در اروپا و آمریکا متداول گردیده و جلوه خاصی به اماکن بخشیده است.

 

سایر طرح ها و تصاویر استرینگ آرت زیبا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =