نمایشگاه هنر ایران

اسفنج در نقاشی آبرنگ چه کاربردی دارد؟

نمایشگاه هنر ایران: اسفنج در نقاشی آبرنگ چه کاربردی دارد؟

آبرنگ یک ماده انعطاف‌پذیر و چندمنظوره است. نقاشی‌های آبرنگ می‌توانند بسیار متفاوت باشند. نقاشی با آبرنگ تکنیکی است از حل کردن رنگدانه‌های رنگ در آب نقاشی مورد نظر طراحی می‌شود. هزاران سال است که آبرنگ ماده فریبنده هنرمندان به شمار می‌آید. تکنیک‌های متفاوتی برای کار با آبرنگ وجود دارد و به طور قطع مهارتی است که ارزش دنبال کردن و یادگیری دارد. زمانی که یک نقاشی با آبرنگ خلق می‌کنید، انعکاس نور سفیدی کاغذ از میان رنگ‌ها، به آن درخششی جادویی می‌بخشد.

احتمالاً تا به امروز کارکرد اسفنج را برای کنترل آب در نقاشی ( گرفتن آب اضافی قلم مو یا نمدار کردن کاغذ نقاشی ) تجربه کرده باشید، اما علاوه بر این کارکرد اولیه ٬ استفاده‌های دیگری هم از انواع مختلف آن می‌شود…

شما می‌توانید از انواع اسفنج‌های طبیعی برای نقاشی کردن یا برداشتن رنگ از روی کاغذ استفاده کنید .

نمایشگاه هنر ایران: هم چنین می‌توانید توسط آن‌ها افکت‌های جالبی را در نقاشی خلق کنید .

اسفنج‌های سلولزی برای جذب مایعات ٬ تمیز کردن پالت ٬ چلاندن آب بر روی رنگ‌های خشک شده و ایجاد بافت اسفنجی مانند مهر زدن مناسب هستند .

اسفنج طبیعی ( اسفنج دریا ) دارای حفره‌هایی در اندازه‌های متنوع می‌باشد و به همین دلیل سریعترین راه برای به وجود آوردن شاخ و برگ درختان است .

شما هم چنین می‌توانید از این اسفنج برای لایه دار کردن رنگ‌ها استفاده کنید. از یک رنگ استفاده کنید و اجازه دهید خشک شود ٬ سپس لایه بعدی را روی بالایی به کار برید. آنقدر به این کار ادامه دهید تا از نتیجه احساس رضایت کنید .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا اسفنج در نقاشی آبرنگ چه کاربردی دارد؟ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 39 = 46