نحوه استفاده از اسفنج در نقاشی

هنر نقاشی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ 527 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

نحوه استفاده از اسفنج در نقاشی

نمایشگاه هنر ایران: نحوه استفاده از اسفنج در نقاشی

نقاشی با اسفنج برای بچه ها بسیار آسان و سرگرم کننده است بچه ها می توانند با اسفنج خلاقیت خود را نشان دهند از پوستر گرفته تا تزیین دکوراسیون را انجام  دهند برای نقاشی با اسفنج از اسفنج ساده  آشپزخانه  استفاده کنید اسفنج آشپزخانه با حفره های کوچک و سوراخ های بزرگتر  دارد از اسفنج هایی که یک طرفش اسکاچ دارد استفاده نکنید.

از اسفنج با رنگ های مختلف استفاده کنید تا بتوانید آنها را با هم ترکیب کنید. اگر میخواهید اشکال خاصی  درست کنید از اسفنج دریا استفاده نکنید  آنها صاف نیستند از آنها میتوانید برای درست کردن ابر استفاده کنید.

در صورت لزوم، اسفنج را تمیز کنید، سپس بگذارید کاملا خشک شود. اگر از اسفنج تازه استفاده کنید نیازی به شستن ندارد  ، اما استفاده از اسفنج آشپزخانه کثیف است. اگر  یک اسفنج قدیمی را دوباره استفاده می کنید، آن را با صابون و آب داغ تمیز کنید. اسفنج را بشویید دقت کنید که حتما بعد از شستن کامل خشک شود در غیر اینصورت کارتان خراب می شود

نمایشگاه هنر ایران: منظور استفاده ازاسفنج‌های گوناگون برای ایجاد افکت در نقاشی است اما به صورت ابتدایی و اولیه ٬ اسفنج سلولزی در هر سایز و رنگ ٬ یکی از ضروریات برای کمک کردن به کنترل آب در هنگام نقاشی است .

استفاده از اسفنج کمک زیادی به شما برای کنترل آب در حین نقاشی می‌کند. روش کار بدین صورت می‌باشد :

اسفنجتان را مرطوب کنید ٬ آن را بفشرید تا آب اضافه اش گرفته شود و سپس کنار ظرف آبتان قرار دهید. قلم مویتان را خیس کنید و بعد آن را بر روی اسفنج بکشید تا از هر گونه آب اضافی و بیش از اندازه بر روی قلم مو خلاص شوید. این کار از ایجاد آب فراوان بر روی نقاشیتان جلوگیری می‌کند .

وقتی کارتان با نقاشی تمام شد ٬ اسفنج را درون پالت سرپوشیده قراردهید تا رنگ‌ها را برای روز بعد مرطوب نگاه دارد .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نحوه استفاده از اسفنج در نقاشی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 59 = 65