نمایشگاه هنر ایران

اندازه های مورد نیاز برای طراحی لیبل لوح فشرده

نمایشگاه هنر ایران: اندازه های مورد نیاز برای طراحی لیبل لوح فشرده

معمولا برای چاپ از فرمت های Tif یا PDF و یا JPG استفاده می‌کنند که برای چاپ دیجیتال روی CD فرمت JPG مناسب می‌باشد و از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد. اما باید quality آن را بیشترین حالت یعنی روی عدد ۱۲ در نظر بگیرید.

اندازه و ابعاد طرح لیبل روی CD و DVD باید چه میزان باشد؟
طبق تصویر طراحی اندازه لیبل روی سی دی و یا دی وی دی باید دایره‌ای به قطر ۱۱۶ میلیمتر و اندازه سوراخ وسط CD یا DVD باید ۲۳ میلیمتر باشد.
همچنین زمان طراحی چاپ لیبل روی CD و DVD می‌بایست لبه‌ی بیرونی و لبه‌ی داخی CD به اندازه ۵ میلیمتر نوشته یا تصویر خاصی نداشته باشد. زیرا ممکن است در زمان چاپ، بخشی از لبه‌های طرح حذف شود.

ابعاد و اندازه کاور روی قاب دی وی دی چقدر می‌باشد؟
طراحی و اندازه کاور روی قاب DVD یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید زمانی که میخواهیم یک پکیج آموزشی را به بازار فیلم‌های آموزشی ارائه دهیم، به آن توجه کنیم.

نکته مهم در چاپ کاور دی وی دی :
با توجه به اینکه می‌خواهیم در یک پکیج آموزشی چند عدد دی وی دی قرار دهیم، ضخامت قاب دی وی دی متفاوت می‌باشد پس در چاپ کاور دی وی دی باید به این موضوع توجه کرد.

قاب دی وی دی تکی، 2تایی، 4تایی و 6تایی به یک ضخامت و آن هم 14 میلیمتر و اندازه کاور آن 277*187 میلیمتر می‌باشد.
ضخامت یا همان عطف قاب دی وی دی 8 تایی 27 میلیمتر و سایز کاور دی وی دی 287*187 میلیمتر است.
عطف یا همان ضخامت قاب دی وی دی 10 تایی 32 میلیمتر و اندازه کاور دی وی دی 292*187 میلیمتر می‌باشد.
ضخامت یا همان عطف قاب دی وی دی 12 تایی 37 میلیمتر و سایز کاور دی وی دی 297*187 میلیمتر است.
ضخامت یا همان عطف قاب سی دی در دو اندازه 5 میلیمتر و 10 میلیمتر و اندازه کاور روی قاب سی دی مربعی 121*121 میلیمتر می‌باشد.

نمایشگاه هنر ایران: طراحی کاور روی قاب DVD باید مستطیلی به ابعاد مشخص شده در تصاویر زیر باشد. همچنین باید توجه داشته باشید فایل مربوطه را طوری طراحی کنید که تصاویر، لوگو و متون آن در فایل شما باید طوری قرار گیرد که در هنگام ُبرش در چاپخانه آسیبی به آنها وارد نشود. بنابراین می بایست فایل مربوطه را طوری طراحی کنید که متون آن تا لبه‌ی طرح 5 میلیمتر فاصله داشته باشد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا اندازه های مورد نیاز برای طراحی لیبل لوح فشرده را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 3 = 4