نمایشگاه هنر ایران

کاور یا لیبل لوح فشرده چیست؟

نمایشگاه هنر ایران: کاور یا لیبل لوح فشرده چیست؟

لوح فشرده، هنوز یکی از ابزارهای انتقال اطلاعات است. وقتی افراد و شرکت‌ها بخواهند حجم قابل‌توجهی از اطلاعات تصویری و چندرسانه‌ای را ارائه کنند، از لوح فشرده استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای لوح فشرده، ارائه‌ی آثار هنری اصل، مثل فیلم، سریال و آلبوم موسیقی است. از دیگر موارد رایج برای کاربرد لوح فشرده، بازی‌های رایانه‌ای و بسته‌های نرم‌افزاری است.
شرکت‌ها، ناشران نرم‌افزارها و صاحبان آثار هنری، مخاطبان اصلی برای سفارش طرح لوح فشرده و جلد آن هستند. بنابراین از نظر برندینگ، طرح روی سی دی و جلد آن اهمیت دارد و هویت برند را نمایش می‌دهد.
جلد سی دی ممکن است مقوایی، کاغذی، پلاستیکی و پارچه‌ای باشد یا از مواد دیگری ساخته شده باشد. همچنین می‌توان کاور سی دی را به صورت تاشو ساخت یا به شکلی که باز و بسته شود. پس دست طراح باز است که ایده‌های مختلفی را اجرا کند.

نمایشگاه هنر ایران: اما نمی‌توان تک‌تک این ایده‌ها را به صورت ماکت تولید کرد. اینجاست که موکاپ‌های متنوع الگو به کمک شما می‌آید تا به صورت ملموس، طرح‌های خود برای جلد سی دی و سی دی درون آن را به مشتریانتان ارائه کنید.

سلیقه شما تعیین می کند که لیبل های سی دی به صورت مات باشند یا براق! اصولا طرفداران لیبل های براق بیشتر است اما در برخی از موارد بهتر می باشد تا از لیبل های براق استفاده نکنید. مثلا اگر می خواهید یک سی دی با محتوای آهنگ های سنتی را به بازار عرضه کنید نصب لیبل براق کار مناسبی نخواهد بود. بهتر است جلوه های رنگ آمیزی را به صورت دقیق تر انتخاب کنید به صورتی که با ماهیت محصول نیز سازگاری داشته باشد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا کاور یا لیبل لوح فشرده چیست؟ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

62 + = 71