اهداف طراحی کاراکتر

کاراکتر

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ 218 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

اهداف طراحی کاراکتر

نمایشگاه هنر ایران: اهداف طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر فرایندی است که بعد از شخصیت پردازی صورت می گیرد. باید کاراکتر را تا حدودی خیالی در نظر بگیریم و هدف اصلی جلب رضایت بیننده باشد. هنگامی که مسئولیت طراحی کاراکتر را بر عهده دارید بی شک دغدغه بزرگی برای جان دادن به شخصیت های بی جان را دارید. یکی از راهکارهای مفید برای آسان کردن طراحی کاراکترها، این است که خود را به جای آن شخصیت ها بگذارید و با توجه به استعداد و ذوقی که دارید کاراکتر را طراحی کنید.

در طراحی کاراکترها حرکت دست و پا، خنده، گریه، حالت چشم ها، خواب، پیاده روی و… را باید طراحی کنید. طراحی شخصیت اولیه آسان تر است و می توان آن را با بیضی و مثلث های ساده کشید. (صرفا جهت پیش نمایش و نظر خواهی)

طراحی کاراکتر چیست و به چه منظور است؟
کاراکترها و برخی شخصیت های کارتونی از کودکی در ذهن ما بودند. برخی از کاراکترها غیرقابل پیش بینی، وحشی و غیر واقعی هستند، ما از کودکی با آنها رشد کردیم و حتی گاها چندین بار در خواب با آن ها روبه رو شده ایم. هر کدام از ما حداقل 10 کاراکتر کارتونی از کودکی مان را هنوز به یاد می آوریم، پس طراحی کاراکتر اهمیت بالایی دارد؛ زیرا تا زمان های زیادی در خاطر مردم می ماند پس بهتر است در طراحی آن بسیار دقت کنید. طراحی کاراکتر باید منجر به تولید شخصیت های جذاب شود، گاهی این شخصیت ها مثبت یا منفی، شاد یا ناراحت هستند.

به طراحی نقاشی عادت کنید
اگر می خواهید در هر کاری موفق شوید باید تمرین کنید طراحی کردن و زمان گذاشتن برای طراحی کاراکترها را بیهوده ندانید. چند موضوع را انتخاب کنید و چند روز روی آن فکر و سپس طراحی کنید. طراحی شخصیت ها زمان می برد یکبار آن را درست انجام دهید تا نیاز نباشد چندین بار آن را اصلاح کنید. قبل از طراحی یکبار دیگر مبانی هنر را مطالعه کنید تا در طراحی به شما کمک کند.

اصول اولیه طراحی کاراکتر

نمایشگاه هنر ایران: اول از همه چیز ابزارهای خود را بشناسید، ابزارها شامل سه دسته می شوند

سخت افزاری
نرم افزاری
انگیزه و ذوق و استعداد طراح

1- سخت افزاری
کامپیوتر جزو اصلی ترین وسیله ها در طراحی است و همچنین قلم نوری نکات مهم در خرید قلم نوری را می توان به سایز تبلت، میزان حساسیت قلم نسبت به صفحه و دوام نوک قلم است. تجربه ثابت کرده است دومارک wacom و genius از مارک های شناخته شده و معتبر قلم نوری هستند که می توانید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

2-نرم افزاری
از معروف ترین و کاربردی ترین نرم افزارهایی که باید به آنها مسلط باشیدphotoshop، illustrator و corel است.

3- انگیزه و استعداد
مهم ترین بخش کار این قسمت است. فردی که توانایی سخت افزاری و نرم افزاری را دارد اما انگیزه و ذوق کافی را نداشته باشد هرگز یک تصویر ساز حرفه ای نمی شود.

چگونه در حرفه تصویر سازی موفق شویم؟

هنگامی که تصویر سازی خاصی یا طراحی جذابی ذهنتان را درگیر کرد به راحتی از کنار آن نگذرید و سعی کنید آن را آنالیز کنید. اگر توانایی آنالیز آن را ندارید به فردی که این توانایی را دارد نشان دهید تا به شما کمک کند.

نتیجه: ساده از کنار طرح های جذاب گذر نکنید؛ سعی کنید بفهمید از چه تکنیک هایی استفاده کرده است، سبک آن چیست؛ و به رنگ بندی آن دقت کنید. سعی کنید از کارهای خارجی تقلید کنید، دائم ایده های جدیدتان را پیاده سازی کنید تا بتوانید ایده های جذابتری را به تصویر بکشید.

1- رنگ ها
در طراحی ابتدا سعی کنید از طیف خاکستری یا رنگ های خنثی استفاده کنید و پس از اتمام کار زمان تان را برای ترکیب رنگ بگذارید. رنگ های تیره به شما کمک می کند تا شخصیت سردی داشته باشید و رنگ های قرمز، سبز و آبی کاراکتر شما را بازیگوش و خون گرم نشان می دهد.

2- ایجاد خلق و خو
اجباری در کار نیست تا برای کاراکترهای بدجنس از رنگ های تیره استفاده کنید گاهی رنگ قرمز نیز بدجنس بودن آن شخصیت را نشان می دهد. یا برای نشان دادن شخصیت جادوگر نیازی به رنگ بنفش نیست می توانید از طیف بنفش ها استفاده کنید یا از رنگ مشکی استفاده کنید.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا اهداف طراحی کاراکتر را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

74 + = 77