نمایشگاه هنر ایران

هنگام طراحی کاراکتر به این نکات توجه کنید

نمایشگاه هنر ایران: هنگام طراحی کاراکتر به این نکات توجه کنید

اصول طراحی کاراکتر را می تواند موضوعی بسیار چالش بر انگیز باشد. شاید بتوانید شخصیت های متحرک را طراحی کنید اما طراحی کاراکتر مخصوص به خودتان بر اساس طرح اولیه نیازمند خلاقیت زیاد میباشد. اگرچه ممکن است بسیاری از شخصیت های کلاسیکِ مشهور که در انیمیشن ها، تبلیغات و فیلم ها وجود دارند بنظر ساده برسند،اما در واقع پشتِ این سادگی ساعت ها کار و تلاش وجود دارد. دستانِ معروف میکی موس که در سال 1920 ابداع شد. گرفته تا سادگیِ بی نظیر Homer Simpson همگی اصل سادگی را رعایت کرده اند.

برنامۀ Adobe Creative Cloud را نصب کنید.
موارد مهم دیگر بجز خطوط صاف و مرتب و ویژگی های اصول طراحی کاراکتر وجود دارند، چه مورد دیگری وجود دارد؟ استفاده از اغراق، عمق بخشیدن به شخصیت، و توسعۀ هویت نیز از موارد با اهمیت می باشد. شروع کار، سخت ترین مرحله برای پروژۀ طراحی کاراکتر شما می باشد. البته زمانیکه ایده هایی دربارۀ طراحی کاراکتر داشته باشید این نکات برای شما بسیار کاربردی خواهند بود.

در اصول طراحی کاراکتر مخاطبین شخصیت خود را شناسایی نمایید.
به مخاطبین فکر کنید. آیا مخاطبین شما کودکان هستند؟ بنابراین باید از رنگ های روشن و اشکال پایه استفاده کنید. همانطور که Jurevicius Nathan هنرمندِ Aussie ، معتقد است: ” طراحی های شخصیتِ از پیش تعیین شده، اغلب بسیار محدودتر و کمتر خلاقانه هستند.

تصمیم بگیرید که در چه مکانی شخصیت خود را نمایان خواهید کرد.
شخصیت شما در چه مکانی و از طریق چه رسانه ای نمایش داده خواهد شد؟ این موضوع اثر مستقیمی بر طراحی شما دارد. بعنوان مثال، اگر برای صفحه نمایشِ یک تلفن همراه طراحی می کنید نیازی به ویژگی ها و جزئیات بیش از حد ندارید بدون در نظر گرفتنِ قالب: این فرآیند فکر کردن به مفهوم همیشه به این صورت آغاز می شود:
مداد، کاغذ، چای سبز، ایده های مکتوب، طراحی های اولیه و باز طراحی و طراحی.”

برای اصول طراحی کاراکتر دربارۀ بقیۀ طراحی ها جستجو کنید.
تحلیل و بررسی این موضوع که چرا برخی از شخصیت ها تا این حد معروف و محبوب شده اند نیز می تواند به شما کمک کند. در این مورد با کمبود مطلب مواجه نمی شوید زیرا شخصیت های زیادی در تبلیغات تلویزیونی، جعبه های غلات، تابلوهای مغازه ها، برچسب های روی میوه، انیمیشن های روی تلفن همراه، و غیره وجود دارند.

نمایشگاه هنر ایران: این شخصیت ها را مورد بررسی قرار دهید و به دلیل موفقیت آنها پی ببرید.

در اصول طراحی کاراکتر شخصیت خود را متمایز نمایید.
چه یک میمون طراحی کرده باشید و چه یک رُبات یا دیو، باید بتوانید تمایز آن در بین صدها شخصیت دیگر را تضمین نمایید. طراحی کاراکتر شما باید از نظر بصری قوی و جذاب باشد تا بتواند افراد را به سمت خود بکشاند. زمانیکه The Simpsons پخش می شد، Matt Groening بخوبی می دانست که باید شخصیتی متفاوت به مخاطبین ارائه دهد. او می دانست زمانی افراد جذب کانال های تلویزیونی می شوند که شخصیت دارای رنگ روشن باشد و توجه آنها را جلب کند.

از کیفیت های مختلف خطوط اصول طراحی کاراکتر خود استفاده کنید.
در اصول طراحی کاراکتر خطوطی که برای طراحی کاراکتر از آنها استفاده می کنید می تواند به توصیف بهتر شخصیتتان کمک کند. خطوط صاف، ضخیم، نرم، گرد، و غیره می توانند نشان دهندۀ شخصیت بامزه، خوشحال، و مهربان باشند. شخصیت های Sune Ehlers بسیار برجسته هستند و بنظر می رسد روی کاغذ در حال رقصیدن هستند که بیانگر سبک نقاشی او می باشند. او معتقد است: ” طراحیِ یک شخصیت ابله حاصلِ مانور قلم بر روی کاغذ است. خطوط پر رنگ ناشی از قدرت و ریتم هستند.”

ویژگی های اغراق شده در طراحی کارکتر
اغراق کردن در مورد ویژگی های یک شخصیت می تواند موجب شود آن ویژگی بزرگتر و پر رنگ تر از واقعیت نشان داده شود. ویژگی های اغراق شده، می تواند به مخاطب در تشخیص خصوصیات اصلی یک شخصیت کمک کند. اغراق کلیدِ شخصیت های کارتونی است و بر روی ویژگی های خاص شخصیتی تاکید می کند.

نمایشگاه هنر ایران: اگر شخصیت شما قوی است، سعی کنید اندازه های بازو را در اندازۀ غیر طبیعی و حتی 5 برابرِ اندازۀ عادیِ بازو طراحی کنید.

یکی از اصول طراحی کاراکتر از استفاده ی با دقت از رنگ هاست
رنگ ها می توانند به ابرازِ هویت یک شخصیت کمک کنند. مثلا رنگ های تیره مانند مشکی، بنفش، و طوسی نشان دهندۀ تمایلات منفی و خصمانه است.رنگ های روشن مانند سفید، آبی، صورتی، و زرد نشان دهندۀ پاکی، خلوص و مثبت بودن شخصیت می باشد. قرمز، زرد، و آبی ممکن است نشاندهندۀ شخصیت قهرمان باشد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا هنگام طراحی کاراکتر به این نکات توجه کنید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + = 25