نمایشگاه هنر ایران

با اتود یا مداد نوکی بیشتر آشنا شوید

نمایشگاه هنر ایران: با اتود یا مداد نوکی بیشتر آشنا شوید

مداد نوکی  یکی از ابزارهای نوشتن است، که دارای ویژگی‌های خاصی از جمله آنکه هسته یا مغز آن از گرافیت و رنگدانه جامد می‌باشد و دارای قابلیت تعویض است. در این مقاله قصد داریم به این ویژگی ها، کاربرد و مزایا و معایب آن پرداخته و نیز کمی تاریخچه آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مداد اتود که به اسامی زیادی از قبیل مداد مکانیکی، مداد فشاری یا اتود هم نامیده میشود به چند صورت فشاری ، پیچی ، حرکتی و لرزشی و غیره موجود هست و هر کدام از آنها برای کاری مناسب می باشد ،  این نوع مداد ها در هر کشوری نام های مختلفی دارد. به طوریکه در ایالات متحده آمریکا، machenial pencil یا مداد مکانیکی، درانگلستان به propering pencil یا مداد حرکتی و در هندوستان، pen penci یا خودکار مداد معروف است.
یکی از ویژگی ها و مزایای خوب مداد نوکی این است که نیاز به تراشیدن و تیز کردن ندارد، و از این لحاظ مقرون به صرفه بوده و برای طراحان و دانشجویان مناسب می باشد.

نمایشگاه هنر ایران: از مغز و هسته جامد گرافیتی و رنگدانه ای ساخته شده است.
طرز کار مداد اتود به این صورت است که مغز یا نوک  درون آن توسط دکمه ای که به فنری متصل است، به تدریج بیرون می آید. مغزی مداد اتود در اندازه ها و ابعاد مختلف است، که متداول ترین آنها پنج دهم و هفت دهم می باشد. این اندازه ها بر اساس نوع نرمی و سفتی نوک مداد مشخص می شود. مداد اتود از لحاظ فیزیکی ظاهری شبیه خودنویس و خودکار دارد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با اتود یا مداد نوکی بیشتر آشنا شوید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =