معرفی مداد رنگی آبرنگی

هنر نقاشی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 404 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

معرفی مداد رنگی آبرنگی

نمایشگاه هنر ایران: معرفی مداد رنگی آبرنگی

مداد آبرنگی درست شبیه مداد رنگی معمولی است. تفاوت آن‌ها در این است که آن‌ها به آب واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند جلوه‌هایی مشابه رنگ‌های آبرنگ ایجاد کنند. این به این دلیل آن است که رنگدانه مداد رنگی توسط یک چسب مومی یا بر پایه روغن نگه داشته می شود، در حالی که مدادهای آبرنگ دارای چسباننده محلول در آب هستند.

مداد آبرنگ یک وسیله منحصر به فرد برای خلق هنر است. آنها طراحی را با نقاشی به گونه ای ترکیب می‌کنند که هیچ وسیله دیگری نمی‌تواند آن را تکرار کند. کار با این نوع مدادها راهی عالی برای لذت بردن از رنگ‌ها است.

نحوه استفاده از مداد آبرنگ در نهایت به خود هنرمند بستگی دارد. اما مانند هر مهارت دیگری مواردی وجود دارد که ممکن است مفید باشد. در اینجا چند روش برای طراحی با مداد آبرنگی را توضیح می‌دهیم.

مداد آبرنگ را با آب فعال کنید.

مدادهای آبرنگ به گونه‌ای طراحی شده اند که با آب استفاده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را بعد از ایجاد علامت با مداد با یک برس نرم استفاده کرد. این فرایند را فعال سازی می‌نامند. هنگامی که مواد “فعال” می‌شوند، مانند آبرنگ رفتار می‌کند.

به طور معمول، آب با قلمو استفاده می‌شود، اما از اسفنج و ابزارهای دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. برس‌های نایلونی برای این کار خوب عمل می‌کنند، اما برس‌های طبیعی مو نیز کار می‌کنند. برس‌های بریس معمولاً برای محیط‌های سنگین‌تر مانند روغن یا اکریلیک استفاده می‌شوند، بنابراین بهتر است از آن‌ها با آبرنگ استفاده نکنید.


نمایشگاه هنر ایران: مداد رنگی‌های آبرنگی، در آب قابل حل هستند.

مداد آبرنگ‌ها دارای رنگدانه‌های قوی و طبیعیند که با مواد پرکننده مخلوط شده اند.

مقدار رنگدانه، به کارخانه سازنده و نوع مداد بستگی دارد. این مدادها را با خیس کردن خود مداد یا سطح کاغذ می‌توان مورد استفاده قرار داد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا معرفی مداد رنگی آبرنگی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 82 = 90