نمایشگاه هنر ایران

با تابلو های رنگی روابط میان افراد خانواده را گرم تر کنید

نمایشگاه هنر ایران: با تابلو های رنگی روابط میان افراد خانواده را گرم تر کنید

این روزها تا دلتان بخواهد وسایل رنگی مختلف مثل گلدان، آباژور، ظروف تزئینی و… وجود دارد که استفاده از آن‌ها در این مورد می‌تواند به ما کمک کند. اما زمانی که برای انتخاب آن‌ها تصمیم می‌گیریم، خیلی زود متوجه خواهیم شد که این کار هم وقت زیادی از ما می‌گیرد، هم هزینه فراوانی را به خود اختصاص می‌دهد.
از نظر زیبایی‌شناسی وجود چند وسیله رنگی در هر خانه‌ای ضروری به حساب می‌آید و چه بهتر که در خانه‌های‌مان از وسایلی با رنگ‌های زنده و شاد استفاده کنیم تا فضای خانه ما و پیرو آن روابط میان افراد خانواده گرم‌تر و دلپذیرتر شود.

برای این کار به چوب‌هایی احتیاج دارید که بتوانید آن‌ها را روی دیوار نصب کنید. همچنین دستمال سفره‌های رنگارنگ، چسب چوب و قلم‌مو هم باید در دسترس داشته باشید. هرچه طرح و رنگ دستمال سفره‌ها متفاوت باشد، کار شما زیباتر خواهد شد اما برای این‌که بتوانید طرح‌های مختلف دستمال سفره را داشته باشید بهتر است به جای خرید چند بسته دستمال سفره با طرح‌های مختلف، این کار را با دوستان خود انجام دهید تا هم یک روز دلنشین داشته باشید و هم یک کار جمعی انجام دهید. پس خوب است هر فرد چند برگ از دستمال سفره‌های رنگی را که در خانه دارد با خود بیاورد. با این کار تعدادی دستمال سفره با طرح‌هایی متفاوت دارید که می‌توانید با آن‌ها تابلوهای زیبایی تهیه کنید.
خب، در چنین شرایطی آیا باید از این کار منصرف شد؟ یا راه دیگری هم وجود دارد؟ جواب این پرسش چندان هم سخت نیست؛ البته اگر به کارهای دستی علاقه و مقداری هم سلیقه داشته باشید. بله ما می‌گوییم خودتان دست به کار شوید. پیشنهاد امروز هم ساخت قاب‌های رنگارنگ و زیبای دست‌ساز است.

نمایشگاه هنر ایران: برای شروع کار دستمال سفره‌ها را باز کنید. معمولا دستمال‌ها از دو یا سه لایه تهیه شده است که باید آن‌ها را از هم جدا کرده و فقط لایه‌ای را که طرح روی آن چاپ شده است، نگه دارید. حالا چوب‌ها را کنار هم بگذارید به طوری که یک قاب به اندازه دستمال سفره‌تان درست شود. چهار چوب قاب را به وسیله میخ یا چسب چوب به هم بچسبانید. سپس مقداری از چسب چوب را درون ظرفی با کمی آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملا چسب چوب با آب مخلوط شود. حالا دستمال سفره را روی چوب پشت قاب قرار دهید و با قلم‌مو مقداری از چسب چوب را که حالا رقیق شده است، بردارید و روی دستمال بمالید. این کار به حوصله نیاز دارد. سعی کنید روی دستمال سفره چروکی ایجاد نشود و اگر این اتفاق افتاد باید با قلم‌مو آن را صاف کنید. شاید برای بار اول این کار سخت به نظر برسد چرا که دستمال کاغذی بسیار نازک است و زمانی که با چسب خیس می‌شود امکان پاره شدن آن زیاد است، اما مطمئن باشید برای تابلوی دوم خیلی راحت‌تر این کار را انجام می‌دهید. وقتی تعدادی از این تابلوها را آماده کردید آن‌ها را کناری بگذارید تا کاملا خشک شوند. سپس با استفاده از اسپری براق کننده تمام سطح آن‌ها را بپوشانید. زمانی که اسپری روی کار کاملا خشک شد می‌توانید تابلوهایتان را روی دیوار نصب کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با تابلو های رنگی روابط میان افراد خانواده را گرم تر کنید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

54 + = 64