نمایشگاه هنر ایران

با رعایت این اصول به تصویرگر ماهری تبدیل شوید

نمایشگاه هنر ایران: با رعایت این اصول به تصویرگر ماهری تبدیل شوید

برای حرفه‌ای شدن در حوزه‌ی تصویر سازی، همه چیز بستگی به زمینه‌ای دارد که می‌خواهید در آن توسعه پیدا کنید و فناوری‌ که استفاده می‌کنید. البته برای تبدیل شدن به یک تصویرگر، بهتر است که مهارت نقاشی کشیدن داشته باشید. از سوی دیگر برای حرفه‌ای شدن در این حوزه نیاز است تا دانش ترکیب، رنگ و پرسپکتیو داشته باشید و تمرین کنید. برای بدست آوردن این دانش نیز باید در این حوزه تحصیل کنید یا در دوره‌های مختلف در این زمینه شرکت کنید.

۱۰ اصول تصویر سازی شخصیت
۱. داستان‌گویی: در اصول تصویر سازی شخصیت، داستان‌سازی همان‌‌چیزی است که جلب توجه می‌کند و کمک خواهد کرد تا بتوانید روی یک شخصیت سرمایه‌گذاری کنید. پس به داستان‌سازی فکر کنید تا مخاطبان را مجذوب داستان و ویژگی‌های شخصیتی کنید زیرا حتی ساده‌ترین داستان‌ها هم یک تصویر را خاطره‌انگیز می‌کنند.

۲. اشکال و خطوط:‌ موفق‌ترین تصویرسازی‌های شخصیت، گاهی از ساده‌ترین اشکال ساخته شدند. در واقع هر شکلی که انتخاب می‌کنید معنای خاص خود را خواهد داشت. به عنوان مثال، شکل‌های گرد را منعطف و لطیف و اشکال زاویه‌دار را خطرناک و خشن می‌بینیم. در نتیجه مهم‌ است که برای شخصیت‌سازی از چه خطوط و اشکالی استفاده کنیم.

۳. سیلوئت‌ها: سیلوئت‌ها در واقع طرح‌های سایه‌نما هستند. در اصول تصویر سازی شخصیت، باید به سیلوئت طرح‌های خود توجه داشته باشید و بهترین را برای طرح خود ایجاد کنید. در واقع طرح شما باید به‌ گونه‌ای باشد که اگر جزییات را از شخصیت حذف کرده و آن را به یک سایه بدل کنید، همچنان قابل تشخیص و قابل درک به نظر برسد. اگر سیلوئت طرح شما قابل فهم باشد این بدان معنا بوده که طراحی شما بسیار قوی است.

۴. تناسب و اغراق: استفاده از تناسبات یا اغراق در طول و اندازه اعضای بدن، حتی با جزئیات کوچکتر مانند انگشتان، واقعا می‌تواند به ساختن شخصیت شما کمک کند. شما می‌توانید از طریق ویژگی‌های اغراق‌آمیز، ظاهر فیزیکی شخصیت خود را قوی‌تر یا دست و پا چلفتی جلوه دهید.

۵. اکسپرشن: ما برای ارتباط برقرار کردن با تصویر یک شخصیت، ابتدا به چشم‌ها نگاه می‌کنیم زیرا چشم‌ها می‌توانند ویژگی‌ها و احساسات را نشان دهند. اگر بتوانید احساس شخصیت خود را به بهترین شکل منتقل کنید تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند، به موفقیت بزرگی دست خواهید یافت.

۶. حالت و موضع: فکر کردن در مورد نحوه قرار گرفتن یک شخصیت یا نحوه‌ی ایستادن آن، راه دیگری برای برقراری ارتباط بیشتر در مورد شخصیت و گفتن یک داستان است. همچنین با حالت یا موضع یک شخصیت می‌توانید حس و حال آن مانند گیجی، خشم، ترس، قدرت و دیگر موارد این چنینی را نشان دهید.

۷. مقیاس: دانستن مقیاس و اندازه یک کاراکتر مهم است. برای نمایش اندازه‌ی یک شخصیت در اصول تصویر سازی، می‌توانید از اشیا دیگری مانند درخت، خانه، میز، گیاه و دیگر موارد این چنینی در کنار آن استفاده کنید. در واقع با این اشیا می‌توانید نشان دهید که شخصیت ایجاد شده چقدر بزرگ یا چقدر کوچک است. برای مثال به تصویر زیر توجه کنید.

۸. رنگ: یکی از اصول تصویر سازی، انتخاب رنگ است. استفاده از رنگ می‌تواند به تنظیم حال و هوای شخصیت کمک کند و می‌تواند جدی‌تر یا سرگرم‌کننده‌تر به نظر برسد. از سوی دیگر استفاده از سایه‌های مناسب برای رنگ پوست، خز، لباس و غیره نیز به بیننده کمک می‌کند تا شخصیت را بیشتر بشناسد. برای مثال استفاده از یک پالت رنگی جذاب و غیرواقعی، شخصیت شما را سرگرم‌کننده‌تر و بازیگوش‌تر جلوه می‌دهد.

۹. سایه زدن: سایه زدن می‌تواند ساده یا پیچیده باشد و انتخاب نوع و نحوه‌ی ساده زدن به شخصیت شما بستگی خواهد داشت. استفاده از نوعی سایه‌زنی معمولاً کار شما را شیک‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌کند و می‌تواند روی ظاهر نهایی شخصیت شما تاثیر بگذارد.

۱۰. تکسچر یا بافت: همیشه نیازی نیست تا در تصویر سازی شخصیت از تکسچر استفاده کنید و اگر به دنبال یک نمای برداری تمیز هستید، بهتر است از این مرحله گذر کنید. به هر حال اگر بخواهید تصویرتان را ارگانیک‌تر و طبیعی‌تر بسازید، برخی از بافت‌ها یا تکسچرها می‌تواند به شما کمک کند.

برخی از سوالات متداول

1. تصویرسازی چیست؟

تصویرسازی تجسمی است که توسط یک هنرمند ساخته شده است. پس تصویر سازی در واقع یک نقاشی، کلاژ، حکاکی، عکس و غیره بوده که چیزی را توضیح می‌دهد. بنابراین اگر نقاشی شما چیزی را توضیح ندهد، یک اثر هنری است نه یک تصویر.

2. انواع مختلف تصویرسازی کدام است؟

تصویر سازی برای مقالات – تصویر سازی تبلیغاتی – هنر مفهومی – تصویر سازی مد – تصویرسازی فنی (علمی) – اینفوگرافیک – تصویر بسته‌بندی.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با رعایت این اصول به تصویرگر ماهری تبدیل شوید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + = 14