نمایشگاه هنر ایران

هنر تصویرسازی در چه مواردی کاربرد دارد؟

نمایشگاه هنر ایران: هنر تصویرسازی در چه مواردی کاربرد دارد؟

به طور خلاصه، تصویرسازی تجسمی است که توسط یک هنرمند ساخته شده است. پس تصویر سازی در واقع یک نقاشی، کلاژ، حکاکی، عکس و غیره بوده که چیزی را توضیح می‌دهد. بنابراین اگر نقاشی شما چیزی را توضیح ندهد، یک اثر هنری است نه یک تصویر.

یک تصویر می‌تواند یک ایده را حتی بدون متن توضیح دهد. افرادی که به تصویر نگاه می‌کنند باید داستان آن را ببینند، همانطور که متن را می‌خوانند. بیان یک داستان با تصویر به معنای انتقال یک مفهوم خواهد بود. نکته‌ی جالب این است که تصویر سازی در زبان انگلیسی کلمه illustration بوده که از illustrate گرفته شده و به معنای روشنگری معنوی یا فکری است.

انواع مختلف تصویرسازی
بیایید در مورد انواع تصویرسازی و محل استفاده از آنها بیشتر صحبت کنیم زیرا زمینه‌های گسترده‌ای وجود دارد که از تصویر سازی استفاده می‌شود و می‌توان به برخی از این زمینه‌ها اشاره کرد:

تصویر سازی برای مقالات
تصویر سازی تبلیغاتی
هنر مفهومی
تصویر سازی مد
تصویرسازی فنی (علمی)
اینفوگرافیک
تصویر بسته‌بندی
نمایشگاه هنر ایران: با آموزش تصویرسازی کارواسکول می‌تونین تو کم‌ترین زمان ممکن تسلط کافی در این زمینه رو پیدا کنین و در ادامه هم با پروژه‌‌های خودتون، طرح‌های مختلف رو به واقعیت تبدیل کنید.

تصویرسازی مقالات چیست؟
تصویر مقالات برای بیان و نمایش بهتر متن ایجاد می‌شود و معمولا در کتاب، مجله، روزنامه یا یک صفحه‌ی وب استفاده خواهد شد. این نوع تصویرسازی بدون متن نبوده و معمولا با متن پیوند داده شده است.

تصویرسازی تبلیغاتی چیست؟

این نوع تصویر سازی در واقع در حوزه تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف اصلی آن جلب توجه بیننده است. تصویر تبلیغاتی را می‌توان بدون هیچگونه متنی ایجاد کرد اما باید بیانگر یک ایده‌ی قوی باشد تا در ذهن مخاطب نقش ببندد.

هنر مفهومی چیست؟

هنر مفهومی در فیلم‌ها، بازی‌ها و سایر حوزه‌ها برای نمایش بهترین تصویر از فضای کاری استفاده می‌شود. در هنر مفهومی مهمترین چیز ایجاد یک تصویر کاملاً زیبا نیست، بلکه انتخاب تصویر مناسب است. این نوع از تصویر سازی معمولا برای محیط‌ها، شخصیت‌ها، لباس‌ها و آیتم‌ها ساخته می‌شود و تحت نظر و نقد کارگردان هنری ایجاد خواهد شد. پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره آشنایی با استروک را بخوانید.

تصویرسازی مد چیست

از آنجایی که یک لباس باید قبل از دوخته شدن کشیده شود، تصویرسازی مد می‌تواند برای تجسم بخشی از لباس، قبل از تولید استفاده شود و طراحان مد در فرآیند خلاقیت خود از آن استفاده می‌کنند. همچنین خانه‌های مد برای تبلیغ محصول خود و نمایش آن به سبکی خاص از کار تصویرگران مد استفاده می‌کنند.

تصویرسازی فنی چیست؟

هدف از تصویرسازی فنی (علمی)، به تصویر کشیدن دقیق یک شی به منظور ساده کردن درک آن است. در تصویرسازی فنی، تصویر و زیبایی مهم نیست، بلکه وضوح تصویر و عدم آشفتگی اهمیت دارد.

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک‌ها، مجموعه‌ای از تصاویر و نمودارها با حداقل متن هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا به سرعت، ماهیت موضوع را درک کنید. اینفوگرافیک‌ مربوط به ارتباطات و طراحی گرافیکی بوده، اما می‌توان آن را به تصویرسازی نیز نسبت داد. اینفوگرافیک خوب، درک حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات را آسان‌تر می‌کند.

تصویرسازی بسته‌ بندی چیست؟

نمایشگاه هنر ایران: مانند تصویرسازی تبلیغاتی، تصویرسازی بسته‌بندی نیز به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصول خود را بهتر بفروشند. این نوع تصویرسازی باید چشم‌نواز باشد و توجه بیننده را جلب کند. تصویرسازی بسته‌بندی به تعریف نام تجاری نیز کمک خواهد کرد.

تفاوت بین طراحی گرافیکی و تصویر سازی
معمولاً طراحان گرافیک با اشیاء آماده کار می‌کنند و وظیفه آنها ایجاد ترکیب‌بندی مناسب خواهد بود. اما تصویرگران خودشان محصولاتی را ایجاد می‌کنند. وظیفه اصلی طراح ایجاد یک محصول موفق است تا نیازهای مشتری و نیازهای مخاطب هدف را برآورده کند. اما یک تصویرگر خوب به نیازهای مشتری و مخاطب هدف خود نیز فکر می‌کند، اما باید به جای اهداف بازاریابی، بیشتر روی خود تصویر متمرکز شود.

تفاوت بین هنر و تصویر سازی
هنر تصویرسازی، هنر به معنای واقعی کلمه نیست زیرا هنر برای بیان دنیای درونی هنرمند خلق می‌شود، در حالی که یک تصویر برای توضیح یک ایده خلق خواهد شد. هدف اصلی یک اثر هنری، زیبایی شناسی است اما هدف اصلی یک تصویر، توضیح دادن است. در واقع یک تصویر برای نیازهای یک مشتری خاص با اهداف مشخص ایجاد می‌شود و تصویرسازان همیشه به اهداف بیننده و مشتریان فکر می‌کنند.

بهترین تکنیک‌ های تصویرسازی چیست؟

مهم نیست که تصویرگر از چه تکنیکی استفاده می‌کند زیرا آنچه مهم بوده این است که تصویر برای چه خلق می‌شود. در واقع صحبت در مورد هدف تصویر است نه چگونگی ایجاد یک تصویر. در نتیجه یک تصویر تجاری می‌تواند از نظر تکنیک، سنتی باشد و با مداد، جوهر و رنگ کشیده شود یا حتی می‌توان آن را در برنامه‌های دیجیتالی مانند Photoshop، Illustrator، Procreate و غیره ساخت. البته برخی از تصویرگران از تکنیک ترکیبی استفاده می‌کنند در نتیجه در طرح‌هایشان هم از مداد و هم از پردازش دیجیتال استفاده خواهند کرد. از سوی دیگر افرادی هم هستند که از تکنیک کلاژ و حکاکی استفاده می‌کنند. پس در تصویر سازی می‌توانید از هر تکنیکی استفاده کنید و این بستگی به هدف کار و ترجیحات تصویرگر دارد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا هنر تصویرسازی در چه مواردی کاربرد دارد؟ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 3 =