نمایشگاه هنر ایران

بررسی دو نمایشگاه VR و گالری‌های قدیمی

نمایشگاه هنر ایران: بررسی دو نمایشگاه VR و گالری‌های قدیمی

ممکن است اطلاع داشته باشید که بعضی از گالری‌های بزرگ در جهان نمایشگاه با تکنولوژی مجازی را برگزار نموده اند که به عنوان نمونه می‌توان به “موزه لوور پاریس” اشاره نمود، که افراد از همه جای جهان می‌توانند با قابلیت تور مجازی از آن مجموعه دیدن نمایند، اما به این دلیل که هزینه طراحی گالری با واقعیت مجازی بالا بوده و برای برگزاری نیاز به طراح متخصص است، برای هر مجموعه‌ای مقدور نبوده و به همین دلیل اکثر گالری‌ها از این تکنولوژی برخوردار نیستند.
برای مشاهده موزه لوور پاریس با تکنولوژی VR کلیک نمائید:
photojpl.com/louvre-museum-in-paris-interactive-virtual

در این مطلب به مقایسه برخی از ویژگی‌های نمایشگاه VR با گالری‌های معمولی خواهیم پرداخت؛

محدود به مکان نیست

همانطور که مطلع هستیم بسیاری از بازدیدکنندگان به دلیل مسافت طولانی و نداشتن حوصله یک مسافرت چند ساعته در ترافیک و اتوبان‌ها از خیر بازدید نمایشگاه می‌گذرند اما در Virtual Reality (واقیعت مجازی) تنها با یک اشاره می‌توانند در نمایشگاه شما همانند یک نمایشگاه واقعی به گشت و گذار بپردازند و خسته نشوند.

تعداد بازدیدکنندگان

تعداد بازدیدکنندگان گالری‌های قدیمی از افرادی که دعوت نموده‌اید و شاید دوستان و همراهانشان بیشتر نخواهد بود و حتی در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن اگر بخواهد حسابی شلوغ شود سالن گنجایش محدودیت برای افراد حاضر دارد و با شلوغ شدن و همهمه کمتر کسی می‌تواند از فضای هنری بهره ببرد! اما در نمایشگاه Virtual Reality (واقیعت مجازی) شما می‌توانید هزاران بازدید کننده در هر شبانه روز داشته باشید و همهٔ دوستان و آشنایان را به بازدید از نمایشگاهتان دعوت نمائید بی آنکه شلوغی باعث شود که کسی در این میان رنجیده خاطر گردد.

در معرض دید مخاطبان فارسی زبان از سراسر جهان

اکثر هنرمندان تمایل دارند که فارغ از مرز شهر یا شهرستان و حتی کشور دیده شوند و آثارشان مورد بررسی تمامی هنرمندان و هنردوستان قرارگیرد اما در گالری‌های قدیمی هیچوقت این امکان وجود نداشته است چراکه امکان مسافرت به شهرها و کشورهای مختلف علاوه بر هزینه سرسام آور نیاز به وقتی بسیار زیاد و حوصله‌ای تمام نشدنی دارد اما در گالری و نمایشگاه دیجیتالی آثار شما برای تمامی فارسی زبانان از سراسر جهان قابل نمایش خواهد بود.

دسترسی سریع و آنی

برخلاف گالری‌های قدیمی این گالری محدود به ساعات بازدید نیست و بازدیدکنندگان در هرساعت از شبانه روز که بخواهند می‌توانند در نمایشگاه شما به گشت و گذار بپردازند.

نوع بازدیدکنندگان

اکثر کسانی که از گالری‌های قدیمی بازدید می‌کنند یا تخصصشان گالری گردی‌ست یا تفریحشان و یا اینکه به دعوت دوست و آشنای خود به بازدید از گالری مراجعه می‌نمایند.

محدود به زمان نیست

زمان برگزاری گالری‌های قدیمی بین 10 تا 20 روز است و در این مدت کوتاه هنرمند باید تمامی تلاش خود را (اعم از هزینه برای تبلیغات) انجام دهد تا بتواند بازدیدکنندگان بیشتری را به نمایشگاه خود دعوت نماید و با تمام شدن فرصت برپایی نمایشگاه تابلوهای خود را به خانه یا استودیو برگرداند. اما در نمایشگاه مجازی مدرن هنرمند بدون هیچ دغدغه‌ای از تمام شدن فرصت نمایش می‌توانند آزادانه آثار خود را به نمایش بگذارد و برای تمدید نمایشگاه در ماه‌های بعدی هزینه‌ای ناچیز را پرداخت نماید

حتما مطلع هستید که هزینه برگزاری نمایشگاه بسته به فلان خیابان و فلان شهر و فلان منطقه چقدر متفاوت است و اگر هرکدام از گالری‌ها بازدید کنندهٔ بیشتری داشته باشد شرایط سخت تری نیز برای نمایش آثار هنرمندان دارد که تا حدودی هم قابل قبول است.

قابلیت انتخاب سالن دلخواه

در گالری‌های قدیمی شما آثارتان را تنها در یک سالن می‌توانید به نمایش بگذارید و حق انتخاب فضای داخلی را ندارید، تنها شاید بتوانید تغییرات جزئی در دکوراسیون ایجاد نمائید که همان تغییرات کوچک نیز هزینه بر خواهد بود.

روند برپایی سریع و کم هزینه

نمایشگاه هنر ایران: یک هنرمند برای حضور در گالری‌های قدیمی باید مراحل مختلفی را (اعم از نوبت گرفتن و رزرو کردن و بسته بندی و نقل مکان تابلوها و…) بگذراند و این مراحل مشمول گذاشتن وقت و انرژی و هزینه نیز می‌باشد به امید آنکه بعضی از بازدیدکنندگان خریدار مجذوب آثار شما گردند و اقدام به خرید نمایند.

شناسنامه دار شدن تابلوها

هر اثر هنری در جایگاه خود ارزش ویژه‌ای دارد و خریداران تابلو به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند که اثری که با خود به خانه می‌برند اصیل و دارای یک شناسنامه و ارزش مجزا بوده باشد نه آنکه مثل تابلوهای شرکتی تجاری که بصورت تیراژ توسط کارمندان نقاش حقوق بگیر به دور از شرایط هنری و تنها برای فروش تولید می‌شوند باشد.

دعوت آسان بازدیدکنندگان

تنها با یک اشاره می‌توانید گالری خود را برای دوستان و آشنایان ارسال نمائید و آن‌ها نیز نمایشگاه شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

گالری‌های قدیمی در یک سالن تکراری بارها و بارها و بارها مشغول به نمایش آثار هنرمندان مختلف در یک بازه زمانی کوتاه، بوده‌اند، هستند و خواهند بود و در این میان تاثیر یک مفهوم تلخ برای هنرمند از خود بجای می‌گذارند که سالن نمایش ماندنی‌ست و این هنرمندان هستند که به عرصه می‌آیند و از عرصه کنار می‌روند…

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا بررسی دو نمایشگاه VR و گالری‌های قدیمی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 76 = 86