نمایشگاه هنر ایران

بهترین نمایشنامه های جهان “نمایشنامه ی دایره گچی قفقازی” بخش دوم

نمایشگاه هنر ایران: بهترین نمایشنامه های جهان “نمایشنامه ی دایره گچی قفقازی” بخش دوم

بهترین نمایشنامه های جهان از رنسانس تا قرن بیستم

از دوران نوزایی یا رنسانس، ادبیات نمایشی مانند دیگر هنر مانند نقاشی، مجسمه سازی و …. جان تازه ای گرفت. در مطلب بهترین نمایشنامه ی جهان قسمت نخست، ویلیام شکسپیر را یکی از مهمترین های جهان در ادبیات نمایشی انگلستان معرفی کردیم. حال می خواهیم دیگر نویسندگان معاصر یا پس از او را در کشورهای دیگر معرفی نماییم.
در قرن هفدهم نمایشنامه نویسی در فرانسه رونق تازه ای گرفت. یکی از نمایشنامه نویسان مهم این دوره “پیر کورنی” نام داشت. او نمایشنامه های زیادی نوشت که بسیاری از آن ها هم مورد توجه قرار گرفتند. پیر کورنی به آثار کلاسیک علاقه ی زیادی داشت و تحت تاثیر آن بود.

نمایشنامه ی دایره گچی قفقازی اثر برتولت برشت:

ین نمایشنامه اولین بار در سال 1944 میلادی در آمریکا به روی صحنه رفت. داستان این نمایشنامه زندگی دختری را روایت می کند که کودکی را نجات می دهد و برای او مادری می کند. ساختار این نمایشنامه ساختاری دوار است که در پنج صحنه نگاشته شده است.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا بهترین نمایشنامه های جهان “نمایشنامه ی دایره گچی قفقازی” بخش دوم را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =