تکنیک های نقاشی با مدادرنگی

هنر نقاشی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 2640 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

تکنیک های نقاشی با مدادرنگی

نمایشگاه هنر ایران: تکنیک های نقاشی با مدادرنگی

نقاشی با مداد رنگی یکی از خاص ترین ، سریع ترین و بدون شک پرکاربردترین روش های نقاشی است و هنوز هم که هنوزه  بصورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بسیار خاصی نیز برخوردار است .

در تکنیک‌های نقاشی با مداد رنگی می‌توان تنها از سه رنگ اولیه استفاده کرد، یا تعداد رنگ‌های بیشتری را به کار برد. حتی عده‌ای از جعبه مدادهای 72 رنگی استفاده می‌کنند.

سبک‌های مختلفی برای کار با مداد رنگی وجود دارد، از جمله سبک‌های زیر که دو سبک نخست در میان نقاشان رایج‌تر هستند

شیوه خطی: در این شیوه اثر با استفاده از خط‌هایی در جهت‌های مختلف شکل می‌گیرد. این خط‌ها می‌توانند کنارهم، روی هم، متقاطع و … باشند. هنرمند با تنظیم این خط‌ها سایه-روشن، درجات تیرگی-روشنایی و کنتراست‌ها را خلق می‌کند

شیوه سایه‌پردازی: در این شیوه خط‌هایی که با مدادرنگی رسم می‌شوند کاملا برهم‌نهاده و محو می‌شوند تا رنگ آمیزی اثر پیوسته شود. به این ترتیب سایه-روشن، درجات تیرگی-روشنایی و حجم‌ها شکل می‌گیرند.

تکنیک های رنگ آمیزی با مداد رنگی

1. چینش لایه ها در طراحی با مداد رنگی

با استفاده از تکنیک چینش لایه ها در طراحی با مداد رنگی می توان رنگ های سازگار را به زیبایی در کنار هم قرار داد و رنگ های جدید خلق کرد.

2. استفاده از قلم موهای مخصوص blend کردن

نمایشگاه هنر ایران: قلم موهای مخصوص blend کردن موجب میشوند تا رنگ ها شدت بیشتری داشته باشند. دقت داشته باشید که این روش در مداد رنگی هایی که پیگمنت کمی دارند هیچ کاربردی نخواهد داشت و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

3. کشیدن آب با مداد رنگی

نکته ی حائز اهمیت و مهم در طراحی و نقاشی های آب با مداد رنگی اینست که، از مداد های بی رنگ استفاده کرد. همانطور که می دانید آب بی رنگ است، بنابراین چیزی که در طراحی آن مهم است، این است که زمانی که اجزای آب را با مداد گرافیتی طراحی کردید، طرح و فرم آب را با توجه به تمام اجزای آن به راحتی و با الگوی در حال توسعه میتوانید درآورید.

4. افزایش روشنایی طرح با نور مصنوعی

زمانی که اثری از نور طبیعی در طرح نیست، لازم است تا طراحی به گونه ای باشد که نشان دهد نور از یکی از طرفین آمده است .بی شک طراحی شما نمی تواند به سبکی باشد که گویا نور بصورت مستقیم وارد آن شده است.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا تکنیک های نقاشی با مدادرنگی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =