معرفی انواع مدادرنگی در نقاشی

هنر نقاشی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 348 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

معرفی انواع مدادرنگی در نقاشی

نمایشگاه هنر ایران: معرفی انواع مدادرنگی در نقاشی

یکی از نوشت‌افزارهای محبوب بین همه گروه‌های سنی، مداد رنگی است. رنگ‌های جذاب و درخشان مدادهای چوبی در جعبه‌های فلزی و مقوایی زیبا و چشم‌نواز، حتی کسانی را هم که هیچ مهارتی در نقاشی ندارند، وسوسه می‌کند که به اندازه کشیدن یک طرح کوچک هم شده، تجربه لذت‌بخش استفاده از آن‌ها را امتحان کند. مداد رنگی‌ها از نظر ساختار مداد، شکل و جنس جعبه، مدل نوک و تنوع رنگی انواع مختلفی دارند. مدادرنگی نوعی مداد است که مغزیِ آن اثر رنگی بر جای می‌گذارد. مغزیِ مداد، بخش استوانه‌ای شکل و باریک آن است که از رنگدانه (مادهٔ رنگی) فشرده، نوعی موم و کائولین (یک نوع خاک رس) ترکیب شده‌است. مغزی مدادرنگی برخلاف مداد گرافیت درجه‌بندی زیادی از نظر سختی ندارد و نسبتاً نرم است. تنوع محصولات و برندهای مختلف در زمینه مداد رنگی، گاهی می‌تواند موجب سردرگمی در انتخاب بهترین محصول شود. برای این که بدانید کدام مداد رنگی مناسب شما است، بهتر است، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

نمایشگاه هنر ایران: مدادرنگی مخصوص نقاشان و طراحان، بسیار متنوع است.مدادرنگی‌های نرم و سخت از گونه‌های معمول مدادرنگی هستند که انواع نرم آن، سطوح پهن و پررنگ به جا می‌گذارند و انواع سخت آن کم رنگ ترند.همچنین مغز بعضی از مدادرنگیها نازک ترند،که برای کارهای ظریف از آن‌ها استفاده می‌شود.انواع مداد رنگی امکانات مختلفی را پیش روی هنرمندان قرار می‌دهد.مدادرنگی سخت و نرم،کنته‌های رنگی، زغالهای فشرده رنگی، مداد آبرنگ، مدادرنگی‌های خشک و چرب که اثرگذاری‌های مختلفی دارند.

روش‌های رنگ گذاری مدادرنگی را می‌توان با هم تلفیق کرد.این ترکیب، باید به صورتی انجام بگیرد که چندگانگی در اثر پدید نیاورد.خراش دادن کاغذ با تیغ، پاک کن زدن، کشیدن مدادرنگی سفید برای ملایم کردن رنگ‌ها،استفاده از محو کن و روش‌های دیگر،کاربرد مدادرنگی را تنوع می‌بخشد. مدادرنگی را می‌توان با وسایل دیگر نظیر پاستل یا آبرنگ نیز ترکیب نمود.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا معرفی انواع مدادرنگی در نقاشی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 58 = 59