نمایشگاه هنر ایران

معرفی نقاشی های معروف و زیبای سالوادور دالی

نمایشگاه هنر ایران: معرفی نقاشی های معروف و زیبای سالوادور دالی

دالی در سال 1922 برای تحصیل به آکادمی هنرهای رئال سن فرناندو رهسپار شد. در مدت تحصیل و زندگی خود در آکادمی با افراد بسیاری آشنا شد که تعدادی از آنها در دنیای هنر معاصر شناخته شده هستند مانند: لوئیس بونوئل، خوزه بلو، فدریکو گارسیا لورکا.
در مدت تحصیل خود اتفاقات و رویداد های زیادی در مسائل تحصیلی، هنری و حتی سیاسی برای دالی رخ داد. با سبک های گوناگونی چون کوبیسم، اکسپرسینویست، فوتوریسم و دادائیسم آشنا شد و تجربیاتی در آنها کسب کرد. به سبک کوبیسم علاقه و توجه از خود نشان داد و مدتی به خلق آثاری با تاثیر از نقاشان کوبیسمی و پیکاسو پرداخت اما به دلیل دستردسی سخت و محدود به هنرمندان آن سبک و اطلاعات لازم، به نتیجه دلخواه خود نرسید.

به این نکته باید توجه داشت که آشنا شدن دالی با دیگر سبک های نقاشی از سورئال بودن آثار او نکاهید و او همچنان به عنوان یک هنرمند سورئال شناخته می شد. همچنین دالی به مطالعه آثار روانکاوانه ی زیگموند فروید روی آورد و در خلق آثارش از تاثیرات فروید بهره برد.
نمایشگاه هنر ایران: دالی در مدت تحصیل خود دفعاتی به دلایل مختلف از تحصیل محروم شد، به طور مثال در سال 1924 در درگیری های کاتالونیا مجرم شناخت شد و مدتی را در زندان سپری کرد. در نهایت تحصیل سالوادور دالی در آکادمی منجر به اخراج کامل او منتهی شد. دالی از استادان و شیوه آموزش آنها سرخورده شده بود و سواد و دانش اساتیدش برای عطش و هدف او کافی نبود.
مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا معرفی نقاشی های معروف و زیبای سالوادور دالی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 1 =