نمایشگاه هنر ایران

مقایسه و بررسی دو دوربین نیکون و کنون

نمایشگاه هنر ایران: مقایسه و بررسی دو دوربین نیکون و کنون

بیشتر افرادی که DSLR را در این سطح خریداری میکنند ،به دنبال دوربینی هستند که دارای سنسور تمام فریم است ، در این سطح هر دو تولید کننده طیف وسیعی از دوربین ها را ارائه می دهند که در ادامه به آن میپردازیم.

برترین دوربین های این لیست عبارتند از
Canon EOS 6D Mark II ، Nikon D610
و Nikon D750 که در ادامه توضیحاتی از هرکدام را در اختیار شما قرار میدهیم.

نمایشگاه هنر ایران: دوربین The EOS 6D Mark II جدیدترین دوربین منتشر شده است که از دو رقیب اصلی خود از کمپانی Nikon جلو زده این دوربین با یک سنسور فول فریم 26.2MP ، در مقایسه با سنسور 24.3MP که در دوربین های D610 و D750 موجود است ، کیفیت بهتری را ارائه میدهد. اما این مزایا دلیل بر این نیست که nikon را کنار بگذارید زیرا همانطور که میدانیم عملکرد محدوده دینامیکی نیکون بین تمام دوربین های همسطح خود بهتر است.

دوربین The EOS 6D Mark II دارای یک سیستم Af عالی ۴۵ نقطه ای است که نسبت به بعضی شرایط دلخواه ما سنگینی مرکز فریم را کمتر میکند که صفحه لمسی با زاویه متغیر با سیستم درخشان Dual Pixel CMOS AF Canon آن را تشکیل می دهد.

نمایشگاه هنر ایران: در حال حاضر عملکردهای دوربین D610 در حال افزایش است ، اما این باعث افزایش قیمت آن نشده بلکه این دوربین در لیست ما ارزان ترین دوربین تمام فریم می باشد. همچنین با وجود یک سیستم AF سه بعدی 39 درجه و11 نقطه ای از نوع cross نیز کاملاً مشخص است ، که برای استفاده همه جانبه عالی است.

دوربین D750 مانند D610 ، ممکن است سن خود را مقابل دیگر دوربین ها نشان دهد ، اما این دوربین همچنان یک DSLR ظریف و محبوب است. در این دوربین شما یک صفحه نمایش LCD با وضوح مناسب (بدون کنترل صفحه لمسی) و یک سیستم 51 نقطه ای AF از نوع متقاطع دریافت می کنید ، در حالی که کیفیت تصویر نیز به طور قابل توجهی بهتر از D610 است.در حقیقت ، وقتی که آن را بررسی می کردیم ، به هیچ مشکلی برنخوردیم. همچنین اگر عکسبرداری و فیلمبرداری با نور کم باشد ، D750 مناسب ترین انتخاب از این دسته است.

پیشنهادات برای سطح های پیشرفته تر

کمپانی canon و nikon هردو گزینه های مختلفی را در قیمت های تقریبا مشابه ارائه داده اند اما مهم ترین آنها
Canon EOS 5D Mark IV
Canon EOS 5DS (EOS 5DS R هم خانواده دوربین)
Nikon D810 و Nikon D850
هستند.

نمایشگاه هنر ایران: بیایید با EOS 5DS 50MP شروع کنیم که مدت طولانی است که به دلیل وضوح بالا محبوب ترین دوربین DSLR شناخته شده است اما همه ی پیکسل های آن عملکرد فوق العاده ای ندارند. این دوربین برای عکاسان فضای باز و کسانی که در استودیو کار می کنند میتواند عملکردی عالی داشته باشد.

دوربین EOS 5D Mark IV همچنان با مقادیر مناسبی از پیکسل های متنوع ارائه میشود همچنین دارای یک سیستم AF فوق العاده 65 نقطه ای ، هندلینگ عالی و عکسبرداری پشت سر هم 7fps متناسب با مدل های مختلف عکاسی ، است.

دوربین EOS 5D Mark IV تا همین اواخر ، بهترین DSLR در سایر کشورها و مقطع ها بود ، اما با ورود دوربین D850 کمپانی نیکون این دوربین تحت الشعاع قرار گرفت. به طور خلاصه ، این دوربین به دلیل وضوح بالا عملکردهای بسیار خوبی را در خود جای داده است همچنین این سنسور نتایج بسیار خوبی را با سیستمAf 153 نقطه ای و عکسبرداری پشت سر هم 7fps ارائه می دهد. این دوربین جزو بهترین DSLR هایی است که می توانید خریداری کنید.

میرویم سراغ دوربین D810 نیکون که شاید D850 جایگزین آن شده باشد ، اما هنوز هم جزو DSLR های عالی است که میتوانید آن را با قیمتی عالی بدست آورید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا مقایسه و بررسی دو دوربین نیکون و کنون را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 1 =