نمایشگاه هنر ایران

چند نکته درمورد طراحی گواهینامه

نمایشگاه هنر ایران: چند نکته درمورد طراحی گواهینامه

گواهی‌نامه یا Certificate مدرکی رسمی است که به عنوان تاییدیه برای گذراندن دوره‌های آموزشی توسط موسسه یا سازمان‌های برگزارننده به دانش آموختگان اعطا می‌شود.انواع مختلفی از گواهینامه‌ها را می‌توان برای اهداف خاص طراحی کرد. از جمله انواع سرتییکت‌هایی که در کشور ما طراحی و ارائه می‌شوند شامل: گواهینامه ایمنی، استاندارد، اعطا نمایندگی، ایزو، مجوز کسب‌وکار (جواز کسب)، آموزشی، ادواری و کسب مهارت است.

نمایشگاه هنر ایران: در طراحی همه انواع گواهینامه‌هایی که در قسمت بالا نام بردیم باید به اصول طراحی سرتیفیکت توجه شود تا سندی که ارائه می‌کنید حرفه‌ای به نظر برسد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها شامل مختصر و مفید بودن محتوای گواهی نامه، طراحی متناسب با نوع فعالیت موسسه، استفاده از طرح‌های ساده و غیر قابل جعل بودن می‌شود. رعایت این موارد در طراحی همه انواع گواهی‌نامه‌ها مثل: گواهی‌نامه آموزشی، تحصیلی و … الزامی است.


مهم‌ترین مواردی که باید در یک گواهی ذکر شود
هر مدرکی که شما به عنوان یک سازمان یا موسسه ارائه می‌کنید باید نشان دهنده نوع فعالیت و مهم‌تر از آن کیفیت خدمات شما باشد. این گواهی نامه در واقع نماینده سازمان شما در جاهای مختلف است به همین دلیل رعایت اصول در طراحی و دیزاین آن بسیار مهم است. محتوای یک گواهی‌نامه حرفه‌ای شامل موارد زیر است:

مشخصات دقیق سازمان، آموزشگاه و موسسه: طراحی گواهی نامه با هدف ارائه گزارشی دقیق در مورد مهارت‌های کسب شده توسط شخص صورت می‌گیرد. به همین دلیل باید فعالیت‌هایی که آن شخص انجام داده و مهارت‌هایی که کسب کرده به طور دقیق در گواهی نامه ذکر شود. ثبت عکس و نام شخص صاحب گواهی نامه نیز از الزامات صدور گواهی نامه است. از طرفی نام موسسه، شماره ثبت، نوع فعالیت آن، سطح دوره‌ای که برگزار شده از جمله مهم‌ترین موارد در طراحی گواهی نامه است.

لوگو سازمان برگزار کننده دوره و سازمان‌های شرکت کننده: در صورتی که دوره برای یک سازمان خاص برگزار شده باشد باید لوگو و نام تجاری سازمان برگزار کننده و سازمان شرکت‌کننده در گواهینامه چاپ شود. اما اگر دوره آموزشی به صورت عامیانه برگزار می‌شود لوگو و نام تجاری سازمان برگزار کننده باید در تصویر گواهینامه چاپ شود.

کد اصالت: کد اصالت کدی است که در برخی از گواهینامه‌ها قید می‌شود. با استفاده از این کد می‌توان به جعلی بودن یا نبودن یک مدرک پی برد. اما برخی از انواع گواهینامه مثل گواهی نامه آموزشی یا مهارتی فاقد این کد هستند. که در این صورت می‌توان با استفاده از کد ملی شخص به صحت و سقم آن مدرک پی برد. شما به عنوان موسسه یا آموزشگاهی که این مدارک را اعطا می‌کنید باید سازوکاری مناسب برای استعلام در نظر بگیرید. استفاده از کد اصالت یکی از این روش‌ها است.

طول مدت گواهینامه: برخی از گواهینامه‌ها تاریخ اعتبار مشخصی دارند. یعنی در یک بازه زمانی مشخص قابل استفاده هستند. این موضوع در بساری از فعالیت‌های اداری اهمیت دارد. بنابراین اگر گواهینامه‌ای که شما تنظیم می‌کنید نیز همین شرایط را دارد باید به صورت واضح در آن قید شود به طوری که کاملا قابل رویت باشد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا چند نکته درمورد طراحی گواهینامه را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 84 = 94