نمایشگاه هنر ایران

ایده های برای ساخت دیوارکوب‌هایی جذاب

نمایشگاه هنر ایران: ایده های برای ساخت دیوارکوب‌هایی جذاب

آموزش روش درست کردن دیوار کوب‌هایی زیبا و جذاب، در این مطلب ایدهٔ ساختن انواع آثار هنری بسیار زیبا و در عین حال راحت را در قالب انواع قاب‌ها و طرح‌ها به شما یاد داده ایم که تمامی این ایده‌ها نه تنها جذاب می‌باشند بلکه بسیار مناسب برای نصب بر روی تمامی دیوارهای خانه تان هستند.
حتی اگر مهارت‌های هنری تان بسیار پائین می‌باشد اما باز هم می‌توانید انواع آثار هنری زیبا را به عنوان دکور روی دیوارهایتان درست کرده واز دیدن آن‌ها لذت ببرید. بطور مثال نوشتن یک بیت از شعر مورد علاقه اتان بر روی یک تکه پارچه، و بعد قرار دادن آن داخل یک قاب و در نهایت نصب آن بر روی دیوار.ما در اینجا آموزش‌های بسیار گوناگونی را به شما داده ایم که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و آثار هنری بسیار زیبایی را خلق کنید.

یک قاب بسیار ساده
به عنوان یک دکور بسیار بسیار ساده می‌توایند روی یک تکه کاغذ با استفاده از رنگ‌های مختلف طرح‌هایی را روی آن بزنید و در نهایت آن را داخل یک قاب ساده قرار داده و آنرا به دیوار نصب کنید.

قاب چوبی
در این مدل ایدهٔ به کار گرفته شده بسیار جذاب می‌باشد. به این ترتیب که در ابتدا یک قاب چوبی را با استفاده ازتکه‌ها و قطعات مختلفی از چوب درست می‌کنیم .سپس داخل آن حرف اول نام یکی از اعضای خانه را به کمک چوب درست کرده و روبانی را به بالای آن آویزان کرده و در نهایت آن را در وسط این قاب آویزان کرده و آن را به دیوار آویزان می‌کنیم.

قاب‌هایی از عکس‌های گوناگون
نمایشگاه هنر ایران: دیوارهای خانه تان را می‌توانید با این آثار هنری بسیار فوق العاده زیبا و چشم نواز تزئین کنید. در ابتدا به سایز دلخواه یک قاب درست کرده و سپس در کامپیوتر خود بگردید و انواع عکس‌های زیبا و حتی سیاه و سفید را پیدا کرده و چاپ کنید و آن‌ها را روی این قاب بچسبانید و به این ترتیب یک قاب عکس بسیار زیبا را برای نمایش بر روی دیوار نصب کرده و از دیدن آن لذت ببرید.مدل این قاب‌ها می‌تواند در حالت عمودی و یا افقی باشد و این بر اساس سلیقهٔ فردی می‌باشد و تفاوتی ندارد.

طراحی روی بوم
می‌توانید بر روی یک بوم رنگی با استفاده از قلاب بافی یک طرحی از یک گیاه زیبا را بدوزید. برای این کار بهتر است از رنگ‌های طبیعی استفاده شود تا مدل این قاب به حالت طبیعی آن نزدیک‌تر شود و در نهایت با آویزان کردن آن به دیوار خواهید دید که چگونه فضای خانه به طبیعت بیرونی نزدیک می‌شود.

قاب عکس‌هایی کوچک از طبیعت
عکس‌های مورد علاقه خود از انواع مناظر موجود در طبیعت را جمع آوری کنید. برای این کار می‌توایند هر بار که به انواع مکان‌ها و شهرهای زیبای دنیا می‌روید دوربین خود را به همراه داشته باشید و از این مناظر عکس بگیرید و در نهایت آن‌هایی را که بیشتر دوست دارید را چاپ کنید و قاب‌های کوچکی از رنگ‌های گوناگون تهیه کرده و این عکس‌ها را داخل آن‌ها بچسبانید و در نهایت تمامی آن‌ها را در کنار هم قرار داده و در یک تکه دیوار نصب کنید.

نکاتی برای انتخاب عکس :
گروه عکس‌هایی که انتخاب می‌کنید باید منسجم باشند. مثلا گروهی از عکس‌های مرتبط با طبیعت و درختان و شکوفه‌ها و …نباید در کنار عکس‌های خانوادگی قرار داده شود. استفاده از عکس‌های سیاه و سفید در لابه لای آن‌ها بسیار پیشنهاد می‌شود.

قاب دکوری
یک تخته‌ای از جنس فیبر که دارای وزن سبکی باشد را در نظر می‌گیریم و یک اثر هنری زیبا را با کمک قلم مو روی آن به وجود آورده و سپس به آن تکه‌هایی از شیشه، آلومینیوم، و یا پلاستیک را نصب کرده و بر روی آن‌ها انواع وسایل و دکور‌های زیبایی را قرار می‌دهیم. (نکته: مثلا استفاده از بطری‌های قدیمی پیشنهاد می‌شود).باید این وسایل و دکورهای انتخابی بسیار سبک وزن و زیبا باشند و دقت کنید که سطح دیواری که انتخاب کرده اید کاملا صاف باشد تا هنگامی که این وسایل را روی این قاب می‌گذارید مطمئن باشید که نمی افتند.

قاب تاریخ
یک قاب ساده را در نظر گرفته و روی آن ورق‌های کاغذی را بچسبانید و سپس تاریخ کارهای ضروری تان را روی آن بنویسید. در این صورت هر زمان می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و به این ترتیب قابی درست کرده اید که برای یادداشت کردن کارهای واجب و ضروراتان در طول یک ماه می‌باشد و این نه تنها ایده‌ای جذاب می‌باشد بلکه بسیار سرگرم کننده هم است.

اثر هنری کلاسیک
نمایشگاه هنر ایران: یک قاب سیاه رنگ که در رنگ داخلی آن از رنگ لاتکس استفاده شده است را تهیه کرده و با استفاده از قلم مو و رنگ سفید طرح کلاسیکی از یک شاخهٔ درخت خشک شده را کشیده و در نهایت می‌گذاریم تا کاملا خشک شود.باید دقت کرد که این قاب نه تنها بسیار ساده طراحی شود بلکه باید بسیار هم کلاسیک و جذاب باشد.

بوم استنسیل شده روی دیوار
دیوار سفید و خالی از اتاق ناهار خوری را در نظر گرفته و یک قاب که بر روی آن طرح‌هایی استنسیل شده است را نصب کنید. برای این کار بهتر است زمینهٔ قاب به یک رنگ بسیار جذاب مانند زرد باشد تا روی دیوار سفید نمای بیشتری داشته باشد و در نهایت طرح روی آن هم باید بر اساس سلیقه تان انجام شود و اندازهٔ بوم انتخابی هم می‌تواند در اندازه‌های گوناگونی باشد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا ایده های برای ساخت دیوارکوب‌هایی جذاب را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

42 + = 46