نمایشگاه هنر ایران

دکوراسیون اتاق‌خواب شیک و نورگیر دار

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون اتاق‌خواب شیک و نورگیر دار

در معماری مدرن امروز بهره‌گیری از نور طبیعی بسیار با اهمیت است هرچند از دیرباز و در معماری‌های سنتی ایرانی نیز نور طبیعی یکی از مهم‌ترین عناصر بوده و توجه زیادی به آن می‌شده است. اکثر معماران برای طراحی ساختمان‌ها و بخش‌های مختلف آن سعی می‌کنند در طراحی حداکثر استفاده از نور خورشید را بکنند. بهره‌گیری از نور طبیعی در ساختمان مزیت‌های بسیاری دارد از صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌هایی مانند برق و گاز گرفته تا زیبایی و روح بخشیدن به معماری داخلی.

بهره‌مندی از نور طبیعی در ساختمان‌ها و مهم‌تر از همه در اتاف خواب‌ها معمولا به دو شیوه انجام می‌شود.

شیوه اول که از دیرباز در طراحی ساختمان‌ها معمول بوده بهره‌گیری از پنجره در اتاق‌ها و بخش‌های مختلف ساختمان است و دومین شیوه که به‌تازگی بیشتر مورد اقبال معماران و طراحان ساختمان‌ها قرارگرفته بهره‌گیری از نورگیرها می باشد.

نورگیر در ساختمان نقش مهم ورود نور طبیعی به بخش‌هایی از ساختمان را دارد که نمی‌توان در آن پنجره‌های بزرگ نصب کرد و یا علاوه بر پنجره برای افزایش نور در خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نمایشگاه هنر ایران: اتاق خواب شیک و نورگیر با استفاده از صندلی‌های خطی و آباژور، از جمله تکنیک اتاق خواب‌های مدرن برای تاکید روی فضای خواب خود با طراحی دکوراسیون مبلمان آن و استفاده ازرنگ‌های ضد و سنگین این امر را ایجاد مینماید.
استفاده از صندلی‌های ساده و خطی در فضایی که دیوارها و کفپوش کاملا ساده می‌باشد بسار شیک و مناسب بوده ورنگ‌های خنثی باعث رسمی شدن آن میگردد.

از دیگر تکنیکهای دکوراسیون داخلی برای برجسته نشان دادن یک فضا استفاده از دیوار پس زمینهٔ تخت خواب وطراحی آن با کاغذ دیواری و … آن دیوار و تمامی مبلمان مقابلش از دیگر فضای اتاق تفکیک میگردد…

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا دکوراسیون اتاق‌خواب شیک و نورگیر دار را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =