نمایشگاه هنر ایران

آشنایی با خانه های هوشمند و مدرن

نمایشگاه هنر ایران: آشنایی با خانه های هوشمند و مدرن

برخی از جویندگان فناوری و تکنولوژی معتقدند همین الان ما در آینده زندگی می‌کنیم! وسایل و امکاناتی که ما امروز در اختیار داریم فراتر از تصور پیشینیان بوده است و براستی اگر فناوری از زندگی امروز ما حذف شود، انجام بسیاری از کارهای روزمره برایمان ممکن نخواهد بود.
فنآوری‌های نوین این روزها‌، در دل خانه‌ها نفوذ کرده و بخش زیادی از فعالیت‌های روزمره ما را به صورت هوشمندانه انجام می‌دهند.
به مدد این فنآوری‌ها از وسایل کمک آموزشی کودکان گرفته تا تمامی ‌وسایل آشپزخانه و خانه همه و همه هوشمند شده است.

گیرنده تلویزیون یکی از وسایل اتاق نشیمن است که روزبه‌روز هوشمندتر می‌شود. شرکت سامسونگ خدمات Smart TV خود را به گونه‌ای ارائه کرده که همه دستگاه‌های خانه قابلیت اتصال به تلویزیون را دارند.
گاهی نیز برای استراحت در ساعاتی از روز و یا در روزهای تعطیل، نبود نور با خوابی راحت‌تر همراه خواهد بود. در نتیجه لازم است پرده‌ها را بکشید. وجود پرده‌های هوشمند که سازنده آن شرکتloxone است، این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا پرده‌ها به وسیله گوشی‌های هوشمند به راحتی باز و بسته شوند.
چراغ‌ها نیز از دیگر وسایل و ابزارهایی است که در محیط خانه کاربرد دارد. از میان چراغ‌هایی که تاکنون تولید شده، اختراع شرکت فیلیپس چیز دیگری است. این شرکت چراغ‌های بی‌سیم ارائه کرده است که می‌توان آن‌ها را به کمک یک ابزار از روی گوشی هوشمند کنترل کرد. به وسیله این ابزار می‌توانید یک چراغ یا همه آن‌ها را روشن و شدت نور آن‌ها را کم و زیاد کنید.
تنظیم دمای منزل هم هوشمند شده است و ترموستاتی که Nest Learning Thermostat نام دارد، می‌تواند براساس نیاز افراد و به وسیله گوشی همراه، به صورت کاملاً هوشمند دمای منزل را کنترل کرده و حداقل 20 درصد مصرف انرژی را کاهش دهد.
لباس‌های هوشمند هم از محصولات مورد استفاده در محیط خانه است که با نام Smart PJ’s در رنگ‌های صورتی و آبی عرضه شده و شامل 47 نقطه رنگی مجهز به حسگر هوشمند می‌شود. این نقطه‌ها به کمک گوشی هوشمند برای کاربرانشان قصه تعریف می‌کنند، زبان آموزش داده و تصاویر مربوط به داستان را پخش می‌کنند.

نمایشگاه هنر ایران: شرکت Sleep Number با تولید فنآوری جدید نیز تختی دونفره طراحی کرده که تمام عوامل مربوط به خواب کاربران را به ‌صورت خودکار بررسی می‌کند. این وسیله به گونه‌ای ساخته شده که صدای خروپف افراد کنار شما را حذف کرده و بهترین شرایط را برای خواب کاربران مهیا کند. البته تنها وجود تختخواب‌های هوشمند برای یک خواب راحت کافی نیست بلکه حسگرهای خواب هم که شرکت Beddit آن‌ها را طراحی کرده چرخه خواب، عمق خواب، میزان روشنایی، طول زمان خوابیدن، ضربان قلب، صدای محیط و راحتی فضا را محاسبه می‌کند تا خوابی سرشار از آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.
علاوه بر یک خواب راحت، بعد از بیدار شدن هم باید تخت را مرتب کرد. تختخواب هوشمند OHEA به دستگاهی مجهز شده که پس از بلند شدن افراد به صورت هوشمند و خودکار خود را مرتب ‌کند. این دستگاه بالش‌ها و پتو و روکش خود را در جای مخصوص به خودشان قرار می‌دهد، تمام این جابه‌جایی‌ها در 50 ثانیه رخ می‌دهد و افراد دیگر مجبور نخواهند بود که تخت خود را مرتب کنند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا آشنایی با خانه های هوشمند و مدرن را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 36