نمایشگاه هنر ایران

تنظیم و کنترل نور و تاثیر آن در اتاق کنفرانس

نمایشگاه هنر ایران: تنظیم و کنترل نور و تاثیر آن در اتاق کنفرانس

نورپردازی بر نحوه دیدن محیط اطراف ما تأثیر می گذارد و بر نحوه تفکر و احساس ما نیز تأثیر می گذارد. تغییرات یکپارچه در روشنایی و رنگ باعث ایجاد احساسات طبیعی می شود. با تنظیمات انعطاف پذیر می توان نورپردازی را با نیازها و حالات مختلف خود تطبیق داد و زندگی و شرایط کاری خود را به سهولت بهبود بخشید.

هر سازمان و شرکتی مکانی دارد  که در آن جلسات و گردهمایی های مهم برگزار میشود. اما آنچه بسیاری از سازمانها در نظر نمی گیرند طراحی این فضا برای جلسات می باشد. یک نورپردازی سالن کنفرانس مناسب بهره وری جلسات را تسهیل می کند. سوالی که ایجاد می شود این است که چگونه می توانید نور مناسب را برای اهداف خود بسنجید؟

سال کنفرانس شما چه تعداد افراد را در خود جای می دهد – این یک اتاق کنفرانس کوچک است یا یک سالن بزرگ سخنرانی ، اندازه اتاق یکی از مهمترین ملاحظات در طراحی و نورپردازی سالن کنفرانس و جلسات است.
ذخیره انرژی – هرچه لامپ بیشتری در فضا داشته باشید انرژی بیشتری مصرف خواهید کرد. بدون هدر دادن انرژی زیاد به روشهایی برای روشنایی سالن فکر کنید. پنجره های بزرگ می توانند کمک کنند ، اما نور آفتاب نیز در طول روز در نوسان است و به شما امکان کنترل کمتری از میزان نور در فضا را می دهد. استفاده از لامپ های LED یا سایر روش های صرفه جویی در مصرف انرژی را در نورپردازی سالن کنفرانس خود در نظر بگیرید.

نمایشگاه هنر ایران: یک اتاق کنفرانس باید از نور کافی برخوردار باشد، باید توجه داشت که نور اتاق کنفرانس نباید بیش از حد زیاد باشد.

بهترین نور برای یک اتاق کنفرانس، نور طبیعی غیرمستقیم، و نور مصنوعی زرد ( با قابلیت تنظیم روشنایی) است.

در مواقعی که از سیستمهای تصویری استفاده می‌گردد باید نور اتاق باید بسیار کم باشد و یا تحت کنترل باشد که بتوان شدت نور را افزایش یا کاهش داد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا تنظیم و کنترل نور و تاثیر آن در اتاق کنفرانس را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

75 + = 85