نمایشگاه هنر ایران

رنگ آبی نماد آرامش در طراحی اتاق نشیمن

نمایشگاه هنر ایران: رنگ آبی نماد آرامش در طراحی اتاق نشیمن

تاثیر رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون خانه برکسی پوشیده نیست. رنگ‌های سرد و گرم می‌توانند تاثیرات متفاوتی روی اهالی یک خانه بگذارند. آبی، یکی از رنگ‌های مورد علاقه افراد درونگرا برای طراحی دکوراسیون است. رنگ آبی در دکوراسیون خانه احساس امنیت، آرامش و تمیزی را به اهالی خانه می‌دهد. می‌توان از این رنگ در محیط‌های کاری هم استفاده کرد. ولی باید اطلاعاتی درباره مفهوم و انرژی‌های هرکدام از طیف‌های رنگ آبی بدانید.

آبی از جمله رنگ‌هایی‌ست که مانند رنگ سبز، در طبیعت وجود دارد. کافیست نگاهی به آسمان بیندازید تا رنگ آبی را به وضوح ببینید. همین موضوع حساسیت استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون خانه و محیط‌هایی که در آنها زندگی می‌کنیم را بیشتر می‌کند. از نظر روانشناسان، رنگ آبی در یک کلمه به معنی «آرامش» است. اما این همه‌ی معانی رنگ آبی نیست و باید نمادهای رنگ آبی را بشناسید.

نمایشگاه هنر ایران: علاوه بر این نمادها که به طور کلی به رنگ آبی اطلاق می‌شود؛ رنگ آبی روشن نماد ثبات و ایمان بوده و رنگ آبی تیره نماد قدرت، دانش و کمال است. روانشناسان معتقدند رنگ آبی به دلیل طول موجی که دارد، باعث کاهش ضربان قلب انسان‌ها شده و کاهش اشتهای افراد به همراه دارد. اگر به بسته‌بندی مواد غذایی نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که کمتر کمپانی معروفی در دنیا از رنگ آبی برای بسته‌بندی محصولاتش استفاده کرده است. در عوض از رنگ قرمز، زرد و رنگ نارنجی در دکوراسیون به وفور استفاده می‌شود.

به کار بردن رنگ آبی در دکوراسیون خانه و محیط‌های اداری بسیار مرسوم است. طیف‌های مختلف رنگ آبی در بخش‌هایی نظیر آشپزخانه، نشیمن و اتاق خواب استفاده می‌شود و حس آرامش و امنیت را با خود به همراه دارد. به دلیل انتقال حس آرامش، در بیشتر مراکز درمانی نظیر بیمارستان و مطب‌ها، از ایده دکوراسیون داخلی به رنگ آبی استفاده می‌شود.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا رنگ آبی نماد آرامش در طراحی اتاق نشیمن را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 2 =