نمایشگاه هنر ایران

رنگ دکوراسیون اتاق کودک را با دقت لازم انتخاب کنید

نمایشگاه هنر ایران: رنگ دکوراسیون اتاق کودک را با دقت لازم انتخاب کنید

رنگ اتاق کودک از مهم ترین و اصلی ترین مواردی می باشد که در زمان خرید وسایل آن باید مد نظر داشت، چون ارتباط مستقیم با احساسات و عواطف و میزان تمرکز آنها دارد. به طوریکه در علم روانشناسی تاکید بسیار زیادی بر آن شده و با انتخاب صحیح ترکیب رنگ های اتاق خواب می توان تاثیر مطلوبی بر روی میزان تمرکز ذهن، کنترل هیجانات و ایجاد انرژی کودکان ایجاد نمود.

برای رنگ آمیزی اتاق کودک علاوه بر توجه به زیبایی، لازم است به فاکتورهای دیگری از قبیل تاثیر آن بر میزان روشنایی و بزرگ تر دیده شدن اتاق و همچنین تاثیر آن بر روحیات بچه توجه شود. با توجه به اینکه اغلب خانه های آپارتمانی در حال حاضر با محدودیت متراژ در اتاق ها مواجه هستند، لذا بهتر است از رنگ های تیره تا حد امکان برای اتاق بچه ها کمتر استفاده شود. علاوه براین، برای زیباتر شدن محیط و همچنین ایجاد تعادل از نظر احساسات و هیجانات، بهتر است به قوانین انتخاب رنگ در دکوراسیون عمل شود. چون بر اساس این قوانین در نهایت باید بتوانید ترکیب ایده آل و استانداردی از رنگ های سرد و گرم را برای رنگ دیوار اتاق کودک یا سایر وسایل موجود در محیط انتخاب کنید. جنسیت و شرایط روحی بچه ها نیز در این انتخاب ها بسیار مهم می باشد و به عنوان مثال، اگر کودک بیش فعال دارید، قطعا رنگ قرمز نمی تواند گزینه خوبی برای اتاق خواب آنها باشد.

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون اتاق کودک دارای تخت دو طبقه با ترکیب رنگی بنفش ,سفید و کرم، ایجاد نظم در طراحی دکوراسیون داخلی و بویژه بخش‌های ویژهٔ کودکان، از عناصر مهمی ست که موجبات اجتناب از آشفتگی ذهن در کودکان را فراهم می‌آورد.

در طراحی دکوراسیون اتاق‌های دو نفره،‌ می‌بایست از ترکیب رنگ‌های ساده و در عین حال جذاب بهره برد. در اتاق کودک، استفاده از تخت خواب دو طبقه و مدرن برای بخشیدن حس نزدیکی به کودکان در دستور کار قرار گرفته است .

همچنین، امروزه طراحی کف پوش به رنگ تیره و به همراه رگه‌های رنگی نرم از متریال پارکت، در دکوراسیون اتاق کودک امری بسیار متداول می‌باشد .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا رنگ دکوراسیون اتاق کودک را با دقت لازم انتخاب کنید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 84 = 92