نمایشگاه هنر ایران

لطفا از رنگ های دیگر هم در دکوراسیون خود استفاده کنید!

نمایشگاه هنر ایران: لطفا از رنگ های دیگر هم در دکوراسیون خود استفاده کنید!

رسم معمول این روزها بر این اساس است که وقتی قصد دارید منزل خود را نقاشی کنید دو رنگ بیشتر از همه برای شما کاربری می‌یابند؛ خاکستری و استخوانی. بیشتر خانه‌های ایرانی با این دو رنگ آراسته می‌شوند.
انگار نه انگار که میلیون‌ها رنگ در جهان آفرینش وجوددارند و بهترین آن‌ها در فروشگاه‌های رنگ عرضه می‌شوند.

توصیه دکوراتورها این است که رنگ‌های گوناگون را برای فضاهای گوناگون خانه به کار ببرید. با استفاده از بازی رنگ‌ها می‌توانید علاوه بر زیبا کردن خانه، عیب‌ها و محدودیت‌هایی که در فضای خانه وجود دارد را نیز از بین ببرید. با انواع رنگ‌های مناسب چیدمان خانه و تاثیر آن‌ها در فضاسازی آشنا شوید:

1- اگر خواهان هیجان و انرژی هستید و فضای بزرگی در اختیار دارید حداقل در یکی از دیوارهای بزرگ منزل خود از رنگ‌های قرمز، سرخابی، نارنجی یا زرد استفاده کنید.

2- بهتر است زیاد از رنگ‌های متضاد، در چیدمان خانه و رنگ دیوارها استفاده نشود زیرا در صورت بی نظم بودن خانه، این تفاوت‌ها بیشتر نظر بیننده را جلب می‌کند. در ضمن هنگام مطالعه، استراحت و گوش دادن به موسیقی و گفت و گو نیز باعث پریشانی و حواس پرتی می‌شود.

3- به دلیل آنکه رنگ‌ها در فضاهای بزرگ، پر رنگ‌تر به نظر می‌رسند، بهتر است برای استفاده از رنگ‌های تیره در اینگونه از فضاها رنگ مورد نظر، یک درجه روشن‌تر انتخاب شود تا فضا بسته و کوچک به نظر نرسد.

4- استفاده از دو رنگ سیاه و سفید در چیدمان خانه بسیار جذاب است. فقط باید در کنار این دو رنگ از رنگ‌های دیگر نیز برای تزیین استفاده شود. استفاده تنها از ترکیب این دو رنگ در چیدمان پس از مدتی سبب دلزدگی می‌شود.

نمایشگاه هنر ایران: 5- اگر خواهان چیدمانی رسمی و مجلل برای خانه خود هستید ترکیب رنگ‌های خاکستری و سرمه‌ای بهترین گزینه است.

6- ترکیب دو رنگ قرمز و طلایی برای رنگ دیوارها و چیدمان هال و پذیرایی شیک است، به خصوص در شب بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این دو رنگ در فضای خانه بیان کننده ثروت، آسایش و رفاه هستند.

7- رنگ خاکستری و طیف‌های آن برای اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا سبب آرامش می‌شود.

8- انتخاب رنگ سبز برای رنگ دیوارهای اتاق خواب به افراد آرامش و انگیزه می‌دهد. ترکیب سبز تیره و زرد روشن فضا را کلاسیک و قدیمی جلوه خواهد داد.

9- ترکیب دو رنگ آبی روشن و زرد کره‌ای اتاق را با نشاط و پرهیجان می‌کند و افراد در چنین فضاهایی کمتر احساس خستگی و بی حوصلگی می‌کنند.

10- آرامش آبی کم رنگ نسبت به رنگ سفید برای رنگ دیوارها بیشتر و در ضمن زیباتر است، بنابراین رنگ آبی جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ سفید است. فضاهایی که در آن‌ها رنگ آبی به کار برده می‌شود علاوه بر بزرگ و منظم نشان دادن فضا، باعث می‌شود احساس کنیم زمان آرامتر می‌گذرد.

11- آرامش رنگ صورتی بی نظیر است. استفاده از رنگ صورتی برای اتاق خواب افرادی که عصبانی و پرخاشگر هستند بسیار مناسب است زیرا با وجود این رنگ خیلی زود آرامش خود را به دست خواهند آورد. این معجزه رنگ صورتی است.

12- برای آنکه اتاق نشیمن فضایی جذاب و نمایشی داشته باشد از ترکیب رنگ قرمز روشن با بنفش تیره استفاده کنید.

نمایشگاه هنر ایران: 13- استفاده از رنگ‌هایی همچون بنفش و ارغوانی، به فضا حس گرافیکی می‌دهد اما دکوراتورها می‌گویند این ترکیب در دراز مدت موجب افسردگی و دلزدگی می‌شود.

14- استفاده از رنگ قهوه شکلاتی برای رنگ دیوارها و انتخاب رنگ آبی لاجوردی برای وسایل تزئینی خانه، سبکی بسیار زیبا و نو به وجود می‌آورد.

15- قهوه‌ای کمرنگ علاوه بر اینکه فضا را بزرگ نشان می‌دهد باعث انتقال حس امنیت و راحتی به ساکنان خواهد شد.

16- برای آنکه فضای خانه صمیمی وگرم به نظر برسد از رنگ کرم برای نقاشی سقف استفاده کنید که در این صورت سقف کوتاه‌تر نیز به نظر می‌رسد.

17- برای رنگ دیوارهای آشپزخانه، وسایل و کابینت‌ها از رنگ‌هایی مانند نارنجی، قرمز، زرد و سبز بیشتر استفاده کنید زیرا این رنگ‌ها علاوه بر اینکه اشتها را تحریک می‌کند سبب بالا رفتن انگیزه شما برای آشپزی کردن می‌شوند.

18- اگر دوست دارید سبکی سنتی در آشپزخانه داشته باشید از رنگ نارنجی بیشتر بهره ببرید. نارنجی در کنار ظروف آبی سفالی نمایی بسیار زیبا به آشپزخانه می‌بخشد.

19- برای بزرگ به نظر آمدن آشپزخانه‌های کوچک، سقف و بالای کابینت‌ها را تنها با یک رنگ نقاشی کنید.

20- بهتر است به دلیل آنکه حمام و دستشویی فضایی محدود دارند از رنگ‌های روشن و متوسط برای رنگ آمیزی دیوارهای آن‌ها استفاده شود تا وسیع به نظر آیند.

رنگ سفید ورنگ‌های مایل به سفید نماد پاکیزگی و تمیزی است. استفاده از آن بهترین گزینه برای حمام و دستشویی است. برای یکنواخت نشدن فضا می‌توانید از رنگ‌های آبی روشن، آبی فیروزه ای، سبز برای رنگ وسایل حمام و دستشویی استفاده کنید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا لطفا از رنگ های دیگر هم در دکوراسیون خود استفاده کنید! را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 4 =