نمایشگاه هنر ایران

نقاشی ساختمان خود را اصولی انجام دهید

نمایشگاه هنر ایران: نقاشی ساختمان خود را اصولی انجام دهید

رنگ آمیزی داخلی ساختمان یا به اصطلاح نقاشی ساختمان راهکاری است که با استفاده از آن می‌توانید علاوه بر اینکه جلوه تازه‌تری به آپارتمانتان می‌دهید، به نظافت و تمیز بودن آن نیز کمک کنید.
دیوارهای خانه پس از گذشت یک یا چند سال بسته به تعداد افراد، نوع سکونت، منطقه و عوامل دیگر، به رنگ آمیزی یا نقاشی مجدد نیاز پیدا می‌کنند. این در حالی است که ممکن است اعضای خانواده هم پس از گذشت مدتی از رنگ دیوار‌ها خسته شوند و تصمیم به تغییر آن بگیرند.

نقاشی مجدد ساختمان یکی از راهکارهایی است که به نو شدن فضای زندگی شما کمک مهمی می‌کند، اما برخلاف تصور برخی افراد که گمان می‌کنند رنگ آمیزی مجدد کار ساده‌ای است و تنها نیاز به چند سطل رنگ و یک قلم مو دارد، رنگ آمیزی مجدد نیز اصول خاص خود را دارد که در صورتی که رعایت نشود به درستی و آن طور که دلخواه شما است، صورت نمی‌گیرد.
چند نکته اساسی راجع به رنگ آمیزی فضای داخلی آپارتمان به شما ارائه می‌شود.

مراقب سلامتی خود باشید
بیشتر رنگ‌ها حاوی حلال‌هایی هستند که موجب نرمی و روانی رنگ شده و هنگام خشک شدن رنگ، تبخیر می‌شوند. این مواد می‌تواند به سلامت آسیب برساند.
تماس کوتاه مدت با این مواد می‌تواند علایمی مانند تحریک و قرمزی پوست، خستگی و تهوع، سردرد و سرگیجه ایجاد کند.
تماس طولانی مدت می‌تواند مشکلات بهداشتی بیشتری مانند آسیب سیستم اعصاب مرکزی، کبد و کلیه ایجاد کند.
کودکان، زنان باردار، افرادی با مشکلات تنفسی و ریوی و افرادی که به دلیل نوع شغلشان بیشتر با این مواد تماس دارند، بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

نمایشگاه هنر ایران: چه رنگی مناسب است؟
رنگ‌ها به سه صورت روغنی براق، روغنی مات و پلاستیک هستند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.
رنگ روغنی براق دوام بیشتری دارد و تمیز کردن آن راحت‌تر است، اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد نواقص را بیشتر نشان می‌دهد. رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص‌ها گزینه بهتری است ولی دوام کمتری دارد. رنگ روغنی مات بین این دو رنگ بوده و خصوصیات مشترکی دارد.
هنگام انتخاب و خرید رنگ، بهتر است رنگ‌هایی را که در آب حل می‌شوند، انتخاب کنید. رنگ‌هایی که در آب حل می‌شوند، برای پاک کردن به حلال‌های شیمیایی که به پوست و سیستم تنفسی آسیب می‌رسانند، نیازی ندارند.
هنگام خرید رنگ با پرسش از فروشنده و مطالعه اطلاعات روی برچسب محصول، رنگ سالم تری را انتخاب کنید. برخی رنگ‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی خطرناک هستند.
با توجه به اینکه رنگ ماده‌ای است که نگهداری از آن کار ساده‌ای نیست و اغلب نمی‌توان از یک قوطی رنگ در فاصله زمانی دراز مدت استفاده مجدد کرد، سعی کنید به‌‌ همان اندازه که برای نقاشی ساختمان رنگ نیاز دارید خرید کنید تا از این طریق صرفه جویی هم کرده باشید.
همچنین، هنگام خرید رنگ باید متراژ جای مورد نیاز را بر حسب متر مربع بدانید. عامل‌های دیگر هم بر مقدار رنگ تاثیر می‌گذارند مثلا اگر می‌خواهید دیوار‌ها را بتونه کنید مقداری رنگ برای تعداد دفعات آس‌تر در نظر بگیرید.

از نمونه‌های کوچک شروع کنید
اگر تصور رنگ نهایی روی دیوار برای شما سخت است، از یک نمونه کوچک استفاده کنید. یک قوطی رنگ ارزش امتحان کردن را به خصوص اگر نتوانید در ذهن خود طرحی را که می‌خواهید مجسم کنید، دارد. خیلی از تولیدکنندگان نمونه رنگ‌هایشان را در قوطی‌های کوچک هم ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها قیمت زیادی ندارند و مانع از اتلاف هزینه در انتخاب نادرست می‌شوند.

رنگ دلخواه‌تان را انتخاب کنید
نگذارید ترس از رنگ، باعث شود سفید یا رنگ همیشگی کرم را انتخاب کنید. رنگ دلخواه خود را برای رنگ آمیزی تازه منزل انتخاب کنید، رنگ‌ها معنی جدیدی به اتاق شما می‌دهند. استفاده از رنگ درست، اتاق یکنواخت و کسل کننده را به فضایی زیبا و گرم تبدیل می‌کند. حتی اگر از رنگی که انتخاب کرده‌اید راضی نبودید می‌توانید دوباره آن را رنگ کنید.
کاربرد تک رنگی یا مونوکرومیک، نه تنها برای اهالی خانه به زودی یکنواخت و خسته کننده می‌شود، بلکه چندان چشم نواز هم نیست. با این کار، ساکنان این گونه فضا‌ها، همچنان در بهره بردن از لذت حضور در کنار رنگ‌های مختلف و همچنین تاثیرات حاصل از آن‌ها محروم می‌مانند، در حالی که بیشتر رنگ‌هایی را که هر روزه با آن‌ها در طبیعت مواجه می‌شویم با تنالیته‌های مختلف می‌توانند در جای جای دکوراسیون فضای زندگی ما نیز مورد استفاده قرار گیرند.

نمایشگاه هنر ایران: توصیه‌های رنگی برای دیوارهای شما
بسته به اینکه شما به کدام رنگ علاقه دارید، می‌توانید انتخاب مناسبی برای رنگ آمیزی مجدد دیوراهای منزلتان داشته باشید.
اما در صورتی که بخواهید پیشنهادهای خوب را در این زمینه بررسی و از میان آن‌ها انتخاب کنید می‌توان به چند دسته از رنگ‌های مناسب فضاهای مسکونی اشاره کرد که در عین حال، به سلیقه اغلب افراد نزدیک هستند.

آبی مات، خاکستری تیره و خاکستری روشن در یک دسته از این رنگ‌های پیشنهادی قرار می‌گیرند. این ترکیب رنگ اغلب مورد علاقه افرادی است که خواهان خلق فضایی آرام و دلنشین در منزل خود هستند.

در دسته دیگر، می‌توان به ترکیب زیبایی از سبز لجنی، زیتونی و توسی اشاره کرد. با انتخاب این ترکیب رنگ می‌توان طبیعت را به محیط خانه آورد.
ترکیب رنگ‌های جگری، توسی و قرمز هم، ترکیب زیبایی برای فضاهای مسکونی و کسانی که به این رنگ‌ها علاقه دارند محسوب می‌شود. این ترکیب رنگ اغلب برای افراد علاقه‌مند به رنگ‌های گرم توصیه می‌شود.

ترکیب رنگ‌های طلایی، کرم و شیری هم برای خلق فضایی شاد و زنده و روشن توصیه می‌شود.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نقاشی ساختمان خود را اصولی انجام دهید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 1 =