نمایشگاه هنر ایران

نکات ریز درمورد دستمال سفره در چیدمان میز

نمایشگاه هنر ایران: نکات ریز درمورد دستمال سفره در چیدمان میز

یکی از وسایلی که برای تزیین میز شام در میهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد دستمال سفره است. برای زیباتر کردن میز غذاخوری تان از تزیین دستمال سفره‌های گوناگون استفاده کنید.
برای تزیین دستمال سفره به یک دستمال کتان ضد لک نیاز دارید. بهتر است دستمال سفره ساده و بدون طرح باشد. دستمال سفره باید در رنگ‌های روشن باشد.

دستمال سفره می‌تواند از جنس پارچه یا کاغذ باشد که عموماً از مدل پارچه‌ای آن استفاده می‌کنند. اندازه یک دستمال سفره استاندارد مربعی به طول ضلع 25 تا 30 سانتی‌متر است.

کاربرد دستمال سفره پاک کردن دور دهان و دست‌ها در طول غذا است. البته باید توجه داشت که بقیه صورت، آرایش صورت و یا پاک کردن بینی نباید با دستمال سفره انجام شود.

یکی دیگر از کاربردهای آن تمیز نگه داشتن لباس در زمان صرف سوپ یا دیگر غذاهای آبدار است. پس جنس آن باید طوری باشد که به سادگی رطوبت را به پشت منتقل نکند.

نمایشگاه هنر ایران: در مهمانی‌های رسمی چه خوب است که از دستمال سفره به جای دستمال کاغذی استفاده کنیم. برای این کار دستمال سفره‌ای که با رومیزی سازگاری داشته باشد بهترین گزینه است. دستمال را می‌توانید تا کنید و در بشقاب غذا خوری مهمان قرار دهید. گزینه دیگر استفاده از اشکال اوریگامی برای دستمال سفره است که زیبایی خاصی به میز غذای شما می‌دهد. اگر می‌خواهید از حلقه‌های دستمال سفره استفاد کنید، در مهمانی‌هایی که تشریفات کمتری دارن این کار را انجام دهید.
اگر دستمال را در بشقاب قرار نمی‌دهید، باید در سمت چپ بشقاب، زیر چنگال قرار گیرد.

زمان استفاده از دستمال سفره در مهمانی‌های رسمی:
وقتی است که میزبان یا مهمان برتر جمع دستمال را برداشته و باز می‌کند و روی پای خود می‌اندازد. او با این کار شروع صرف غذا را اعلام می‌کند.
دستمال باید به آرامی باز شود و روی پا انداخته شود. دستمال سفره را داخل یقه یا کمربند لباس نگذارید.
اگر در میان غذا مجبور شدیم که از جای خود برخیزیم، باید به آرامی و از سمتی که تمیز است دستمال سفره را جمع کنیم و روی میز سمت چپ بشقاب قرار دهیم. باید توجه کنیم اگر دستمال سفره ما کثیف است، مهمانان دیگر بخش‌های کثیف شده آن را نبینند.
نمایشگاه هنر ایران: در انتهای غذا مجدداً میزبان یا مهمان برتر جمع دستمال خود را جمع خواهد کرد که این کار نشان دهنده این است که شما هم هرچه سریعتر باید این کار را انجام دهید.
برای جمع کردن دستمال سفره احتیاجی به تا کردن مجدد آن نیست. در ضمن توجه داشته باشید که دستمال را به صورت گلوله شده روی میز نگذارید. گذاشتن دستمال در بشقاب هم کار درستی نخواهد بود. آن را کمی جمع کنید و در کنار بشقاب خود در سمت چپ قرار دهید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نکات ریز درمورد دستمال سفره در چیدمان میز را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 24 = 28