نمایشگاه هنر ایران

ابتدایی ترین نکته ها برای رنگ کردن دیوار‌ها

نمایشگاه هنر ایران: ابتدایی ترین نکته ها برای رنگ کردن دیوار‌ها

اگر از رنگ اتاقتان خسته شده‌اید و تصمیم دارید خودتان دست به کار شوید و رنگ آن را عوض کنید، قبل از شروع کار باید به چندین نکته مهم توجه کنید. برای رنگ آمیزی یک اتاق تنها خریدن قلم مو شما را نقاش نمی‌کند و باید در قدم اول اصول ابتدایی نقاشی را یاد بگیرید. برخی از این اصول را در ادامه بخوانید.

اگر بدون آشنایی با نکات ابتدایی رنگ آمیزی شروع به رنگ کردن دیوارها کنید، به احتمال زیاد به جای زیبا کردن اتاق، آن را زشت خواهید کرد. بنابراین برای رنگ آمیزی اصولی، بهتر است با این راهنما پیش بروید:

* بعد از شست و شو، باید قسمت‌هایی را که قصد ندارید رنگ شود با استفاده از نوارهای مخصوص رنگرزی بپوشانید تا رنگ به این محل‌ها نفوذ نکند. شما می‌توانید پس از اینکه همه اتاق را رنگ کردید، نوارهای مخصوص رنگرزی را از دیوار جدا کنید بدون اینکه رنگ به زیر آن‌ها نفوذ کرده باشد.

* در گام اول کاملا دیوار‌ها را تمیز کنید. اگر رنگ دیوار‌ها روغنی است حتما دیوار‌ها را با دستمال نمدار بشویید تا همه آلودگی‌های آن از بین برود و کاملا تمیز شود. آلوده بودن دیوارهای اتاق می‌تواند باعث خراب شدن رنگی شود که قرار است روی آن زده شود، پس آن را با دقت بشویید و تمیز کنید.

* از غلتک‌ها برای رنگ کردن استفاده کنید چرا که در صورت غیرحرفه‌ای بودن نمی‌توانید از قلم موهای پهن برای این کار بهره بگیرید. غلتک‌ها به راحتی رنگ را به همه جای دیوار می‌رسانند و حالتی یکنواخت به آن می‌دهند. استفاده از قلم موهای پهن، فقط کارتان را سخت‌تر می‌کند چون استفاده از آن‌ها به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد.

* اگر می‌خواهید کار با غلتک را یاد بگیرید، روی دیوار یک علامت W بکشید و سپس بدون آنکه غلتک را از روی دیوار جدا کنید و در حالی که به سمت بالا و پایین آن را حرکت می‌دهید، این علامت را از روی دیوار محو کنید.

* محل‌هایی مانند گوشه‌های دیوار را که نمی‌توان برای آن از غلتک استفاده کرد به دست قلم موهای باریک بسپارید. قلم‌مو را کمی آغشته به رنگ کنید تا چکه نکند سپس به آرامی محل‌های مورد نظر را رنگ آمیزی کنید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا ابتدایی ترین نکته ها برای رنگ کردن دیوار‌ها را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 58 = 59