نمایشگاه هنر ایران

از فضای کوچک آپارتمان خود به نحو احسن استفاده کنید

نمایشگاه هنر ایران: از فضای کوچک آپارتمان خود به نحو احسن استفاده کنید

مشکل فضا همیشه در آپارتمان‌های کوچک وجود دارد، چون لازم است قسمت یا قسمت‌هایی از آپارتمان به نگهداری اشیا، و قسمت‌هایی دیگر به مبل‌ها و میزها اختصاص داده شود. اما راه حل‌هایی هم برای حل این مشکل وجود دارد. اگر به تازگی به آپارتمانتان نقل مکان کرده اید، یا اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در آپارتمانتان هستید، در مورد انتخاب مبل‌ها و سایر وسایل دقت کنید و هنگام خرید اندازه آپارتمانتان را مدنظر داشته باشید.
دارندگان آپارتمان‌های کوچک همیشه با یک پرسش روبرو هستند: چگونه از این فضای کوچک بیشترین استفاده را ببریم و وسایل خانه را به شکلی زیبا و شیک بچینیم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، توصیه می‌کنیم که حتماً نکات زیر را بخوانید.

شکل مبل ها
استفاده از مبل‌های کلاسیک یا خیلی کوچک اجباری نیست. می‌توانید از مبل‌هایی استفاده کنید که شکل‌های جالب ولی ساختار ظریف دارند. مثلاً مبل‌های گرد ولی ظریف که هم شیک به نظر برسند و هم نظم خاصی به اتاق شما ببخشند.

اندازه وسایل
وسایل چندکاره یا کوچک‌تر از معمول به ما کمک می‌کنند تا در استفاده از فضا صرفه جویی کنیم. مثلاً ماشین ظرفشویی که در سینک قرار دارد، میزی که می‌تواند هم برای کارو مطالعه و هم برای صرف غذا به کار برود، و یخچال‌ها و ماشین‌های لباس شویی کوچک نمونه‌هایی از این موارد هستند.

نمایشگاه هنر ایران:

رنگ دیوارها و وسایل
یک اتاق کوچک معمولاً راحت و گرم به نظر می‌رسد، و می‌توانیم با انتخاب مناسب رنگ‌ها و پارچه‌ها آن را راحت‌تر و گرم‌تر نشان دهیم. لازم نیست برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان همیشه از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل کرم و زرد هم نور را به خوبی منعکس می‌کنند و هم اتاق را گرم و راحت نشان می‌دهند. بهتر است رنگ دیوارها براق باشد و از پارچه‌های مخمل یا پشمی استفاده شود. اگر پارچه‌ها یا کاغذ دیواری‌های طرحدار با سلیقه تان سازگار است، بهتر است از طرح‌های درشت استفاده کنید.

آینه‌ها و سایر وسایلی که نور را منعکس می‌کنند
آینه‌ها و سایر سطوحی که نور و اجسام اطراف خود را منعکس می‌کنند باعث می‌شوند که آپارتمان بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر با کمبود فضا مواجه هستید می‌توانید از این طریق چشم‌های خود و دیگران را فریب دهید! درهای شیشه‌ای و شفاف بین اتاق‌ها هم به شما کمک می‌کنند تا فضا را بزرگ‌تر دیده شود.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا از فضای کوچک آپارتمان خود به نحو احسن استفاده کنید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 + = 79