نمایشگاه هنر ایران

ایده تغییر چیدمان در فصل رویش طبیعت

نمایشگاه هنر ایران: ایده تغییر چیدمان در فصل رویش طبیعت

بهار فصل رویش دوباره طبیعت است و می‌توان ایده تغییر چیدمان را با بهار همراه کرد. بنابراین، از پیشنهادهایی که در این نوشتار آمده، می‌توانید برای ایجاد تغییرات در محیط خانه خود بهره بگیرید.
همه ما دوست داریم هرازگاهی برای زیباتر شدن محل زندگی خود برخی از وسایل خانه را تعویض کرده، یا با تغییراتی در چیدمان لوازم محیط زیباتر و دلچسبتری ایجاد کنیم. با استفاده از نور، گلها و گیاهان، و همچنین تغییر در چیدمان مبلمان می‌توانید در ایجاد فضایی دلچسب و بهاری بهره ببرید.

چه لوسترهایی خریداری کنید؟
همانطور که می‌دانید نور مهمترین اصل برای داشتن خانه‌ای زیباست، بر این اساس شما می‌توانید با نورپردازی محیط شاد و متنوع داشته باشید.
به نوشته حمایت، چراغ‌ها یا به قولی لوسترها یکی از اصلی‌ترین منابع نور در محوطه داخلی فضای خانه هستند، بنابراین باید در خریداری آن‌ها به چند نکته توجه کنید. اینکه محوطه‌ای که قرار است نور برای آن استفاده شود به اندازه خود منبع نور اهمیت دارد. لوسترها یکی از تجهیزاتی به شمار می‌روند که می‌توانند نورپردازی خانه را چشم نوازتر و جذاب‌تر کنند. اگر مایل هستید که فضایی با شکوه در خانه خود داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم، لوسترهایی خریداری کنید که ترکیب رنگ آن‌ها سیاه و سفید است.

نمایشگاه هنر ایران: تعداد شاخه‌های لوستر را بشمارید، زیرا آن‌ها میزان نور و روشنایی اتاق شما را تعیین می‌کنند، ضمن اینکه در هنگام خرید به میزان برقی که مصرف خواهد شد نیز فکر کنید. دیگر اینکه لوسترهای بزرگ که شاخه‌های آن‌ها کم است چندان زیبا به نظر نمی رسند، پس در هنگام خرید به این اصل هم توجه کنید. برای خرید ارتفاع سقف اتاق تان را در نظر داشته باشید، اگر سقف کوتاهی دارید، به هیچ وجه خریدن لوسترهایی که به صورت آویز هستند، منبع نور مناسب و زیبایی برای شما نخواهند بود. لوستر‌های استوانه‌ای می‌توانند حس خوبی را به شما القا کنند پس روی این گزینه هم فکر کنید.
در باره شاخه‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها نیز ابتدا ببینید بیشتر مایل هستید کدام قسمت‌های اتاق تان نور بیشتری داشته باشند، سقف یا دیوارها یا …. این کار مشخص می‌کند که شاخه‌های لوستر خوابیده، سربالا یا سرپایین باشند. اگر مایل هستید چراغ‌ها حباب دار باشند، فراموش نکنید که نقش زیادی در تابش مستقیم یا غیرمستقیم نور و میزان آن دارد.

علاوه بر این حباب‌هایی را انتخاب کنید که شکل معمول‌تر و استانداردتری داشته باشند، تا اگر به هر دلیلی آسیب دیدند و شکستند، بتوانید مشابه آن‌ها را از بازار تهیه کنید و این کار شما را به درد سر نیندازد. پیشنهاد دیگر این است که لوسترهایی را تهیه کنید که طراحی آن‌ها کمتر به شکل مارپیچ باشد، زیرا منابع مغناطیسی به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند و این کارشما را به زحمت خواهد انداخت. همچنین در خرید این وسیله روشنایی بهتر است از رنگ‌ها و مدل‌های متداول استفاده کنید تا در صورت تغییر چیدمان وسایل اتاق مجبور به خرید لوستر‌های جدید و هزینه کردن دوباره برای این کار نباشید.

اضافه کردن گیاهان به دکور خانه
بهار فصل رویش دوباره طبیعت است، پس بهتر است شما نیز از این ایده بهره بگیرید. استفاده از گیاهان و گل‌های طبیعی در فضای داخلی خانه نشاط و شادابی را به خانه شما خواهد آورد. ضمن اینکه حس مساعدی را به انسان‌ها منتقل می‌کند و باعث می‌شود که این احساس را داشته باشید که بیرون از فضای خانه هستید.
اضافه کردن گل‌ها و گیاهان به دکور خانه باعث افزایش روحیه اعضای خانواده و ایجاد حس نشاط و شادمانی در فضای داخلی منزل می‌شود بنابراین با این کار می‌توانید احساس راحتی و شادمانی را به سایر اعضای خانواده هدیه کنید.

تیره‌ها را به انبار ببرید
نمایشگاه هنر ایران: در گام بعدی بهتر است تجدید نظری نیز در نحوه چیدن وسایل تزیینی داشته باشید، وسایل تیره را به انباری ببرید یا داخل کمد بگذارید، حالا نوبت به انتخاب وسایل تزیینی است که باید رنگ روشنی داشته باشند. مجسمه‌ها، گلدان‌ها یا ظروف تزیینی بلوری می‌توانند بهترین انتخاب برای این فصل باشند. رنگ‌های شاد هم می‌توانند به اتاق شما زیبایی و حال و هوای دیگری بدهند، پس متناسب با آن‌ها وسایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صندلی‌ها را بچرخانید
نوبت به چیدمان مبلمان و صندلی‌ها رسیده است، در فصل سرد سال بهترین چیدمان قرار دادن صندلی‌ها در اطراف شومینه است، اما با رسیدن بهار و سبز شدن گیاهان و درختان باید این چیدمان را به نحوی تغییر دهید که دور از شومینه و در صورت امکان روبه روی منظره حیاط چیده شوند. این در حالی است که شاید بسیاری از خانه‌ها فاقد این وسیله گرمایشی یاحیاط باشند، بنابراین گلدان‌ها را به نحوی بچینید که منظره زیبایی را در مقابل شما ایجاد کنند. اگر هم فضای اتاق تان به نحوی است که نمی‌توانید صندلی‌ها را به سمت دیگری برگردانید و تنها جای مناسب برای آن‌ها مقابل شومینه است می‌توانید از گل‌های خشک برای زیباتر کردن شومینه استفاده کنید. اگر هم قصد دارید مبلمان زیبا و راحتی خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به خریداری وسایل و مبلمان‌هایی که لبه‌های آن‌ها منحنی و گرد هستند، فکر کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند فضای اتاق نشیمن شما را دوست داشتنی‌تر کنند، برای تهیه میز نیز میزهای کوچک یا بزرگ بیضی شکل را توصیه می‌کنیم. حال می‌توانید تصمیم بگیرید که چه طرحی برای تغییر دکوراسیون خانه خود بریزید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا ایده تغییر چیدمان در فصل رویش طبیعت را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

50 + = 54