نمایشگاه هنر ایران

با این توصیه ها اتاق خواب را بزرگتر نشان دهید

نمایشگاه هنر ایران: با این توصیه ها اتاق خواب را بزرگتر نشان دهید

اغلب کسی دوست ندارد اتاق خواب کوچک و کلافه کننده به نظر برسد، اما گاهی چیدمان اشتباه باعث می‌شود حتی اتاق خواب‌های بزرگ کوچک به نظر برسد! در این مطلب به آموزش چیدمان برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق خواب خواهیم پرداخت.

هر اینچ از فضا اهمیت دارد
اکثر مردم، انگیزه‎ی بازسازی اتاق خواب خود را بعد از دیدن عکس‌های متنوع از اتاق خواب‌های مختلف بدست می‌آورند. هنگامی که خانم “آیا براکت” که یک عکاس است به همراه همسرش، اتاق خواب دومی را به خانه‌شان اضافه کردند، تنها تغییری که در ابتدا در آن صورت دادند قرار دادن یک تخت‎خواب در آن بود. “ما این تخت را نه تنها برای ظاهر زیبایش بلکه برای فضایی که برای نگه‎داری وسایل در اختیارمان قرار می‌دهد خریدیم.” که منظور او کشوهای تعبیه شده زیر تخت‎خوابشان است.” تقریبا سایر وسایل و چیدمانشان را بر اساس این تخت‎خواب انجام دادیم.” نتیجه – یک اتاق خواب لوکس دارای مساحت 30 متر مربع است که قسمت اصلی طبقه سوم خانه آن‌ها که مستقر در شهر Oakland است و در سال 1895 ساخته شده را تشکیل داده است. با توجه به قوانین سخت‌گیرانه خانه‌سازی در این شهر، خانم براکت می‌گوید: “هر اینچ از فضا در مذاکرات ما تعیین‌ کننده بود.” وسائل ساخته شده‎ مخصوص این اتاق باعث بیشینه شدن فضای اتاق شده‎اند و چوب گیلاس به کار رفته به همراه رنگ سفید دیوارها فضای آرامش بخشی را به‌وجود آورده است. “ما ترجیح می‌دهیم که طراحی اتاق ساده باشد.”

ساختن وسایل اتاق‌خواب به طور اختصاصی
نمایشگاه هنر ایران: خانم براکت می‌گوید “ما فضای زیادی برای قرار دادن وسایل مختلف در اختیار نداشتیم بنابراین باید طراحی وسایل را تا حد ممکن بهینه می‌کردیم.” او به کمک یکی از دوستانش طراحی وسایل توکاری شده و اختصاصی این اتاق را بر اساس فضای موجود در این اتاق انجام داد و ویژگی‌هایی مانند کشو‌های متعدد را برای ایجاد فضای مورد نیاز با هدف قرار دادن وسایل نیز توسط آن‌ها به وسایل اتاق‌خواب اضافه شده است.

از فضای مرده استفاده کنید
دیوارهایی که خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند تبدیل به چند طبقه طاقچه شده است و فضای مقابل راه‌ پله برای ساخت یک اتاق توکونامای ژاپنی کامل مناسب است. “این اتاق فضایی فرو رفته در دیوار است که مکان مناسب برای نگه داری گل و گیاه فصلی و یا سایر اشیاء است.” خانم براکت در ادامه توضیح می‌دهد: “ما خیلی دوست داشتیم تا همچین چیزی را در اتاقمان داشته باشیم اما فضای کافی در اختیار نداشتیم در نتیجه به قفسه‌ای ساخته شده از چوب گردو قناعت کردیم.”

از تمام ارتفاع اتاق استفاده کنید
خانم براکت از ایده‎ی اولیه‌اش که یک سقف مسطح که روی آن یک گلخانه قرار دارد گذشت و از یک سقف مرتفع که تا حداکثر حد مجاز طبق قوانین خانه‌سازی شهر، پیش رفته است استفاده کرد که باعث شده این اتاق سقفی با ارتفاع 3.65 متر داشته باشد. او در این رابطه می‌گوید: “یک سقف کوتاه باعث ایجاد احساس خفقان می‌شد.”

بین دیوارها را پر کنید
نمایشگاه هنر ایران: در راستای بهره‌وری از تمام فضاهای موجود، برکت به فضای بین بخش‌های مختلف اتاق نیز توجه کرده است. در اتاق خوب به جای استفاده از در‌های معمولی که به داخل بازی می‌شوند از درهای کشویی استفاده شده است. در دستشویی نیز کابینت داروها در دیوار فرو رفته و توالت فرنگی نیز به دیوار متصل است.

از وسایل شفاف استفاده کنید
استفاده از در شیشه‌ای برای حمام به جای پرده باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن فضا می‌شود چون شما تمام اتاق را می‌توانید از داخل آن ببینید. یک راز دیگر در استفاده از شیشه قرار دادن پنجره‌ای شیشه‌ای در سقف دستشویی است. بارکت در این باره نیز چنین نظری دارد: “به خاطر نور وارد شده از این پنجره شما متوجه کوچک بودن فضای دستشویی نمی‌شوید.”

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با این توصیه ها اتاق خواب را بزرگتر نشان دهید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

23 + = 26