نمایشگاه هنر ایران

بنر تبلیغاتی وب چه کارکردی دارد؟!

نمایشگاه هنر ایران: بنر تبلیغاتی وب چه کارکردی دارد؟!

این تبلیغات که در کادرهای مستطیلی کوچک وجود دارند، تقریبا در تمام صفحات وب و در ابعاد مختلف و موضوعات گوناگون در برابر چشم‌هایتان ظاهر می‌شوند.

اما همه‌ی آنها یک کارکرد اساسی دارند:
اگر بر روی آنها کلیک کنید مرورگر وب، شما را به سایت تبلیغ‌کننده خواهد برد. اما آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که این بنرها چطور کار می‌کنند و اصلا فلسفه‌ی وجود‌شان چیست؟ شما با مطالعه‌ی این مقاله خواهید دانست که این بنرها چطور کار می‌کنند، تبلیغ‌کننده‌ها تأثیرگذاری آنها را چطور رتبه‌بندی می‌کنند و شما چطور می‌توانید از آنها برای تبلیغ سایت خود یا کسب درآمد استفاده کنید بیندازیم.

تبلیغات بنری چیست؟
بنرهای تبلیغاتی قطعات نسبتا کوچکی از کد HTML هستند اما حضور آنها در وب و اهمیت آنها در کسب‌ و کارهای اینترنتی بسیار قابل توجه و گسترده است. ظرف چند سال اخیر، اغلب ما شنیده‌ایم که چقدر می‌شود از اینترنت کسب درآمد کرد. این رسانه‌ی جدید آموزشی و تفریحی که اینترنت نام دارد در اقتصاد انقلاب به پا کرده است و برای افراد و کسب‌وکارهای بسیاری موفقیت به ارمغان آورده است. اما این همه پول را چطور می‌شود از اینترنت به‌دست آورد؟ راه‌های زیادی برای کسب درآمد سایت‌ها از اینترنت وجود دارد که یکی از منابع آن، تبلیغات است و یکی از محبوب‌ترین شکل‌های تبلیغات، تبلیغات بنری است.­

نمایشگاه هنر ایران: یک بنر تبلیغاتی نوع خاصی از لینک هایپرتکست است. اگر در مورد نحوه‌ی کار کردن صفحات وب اطلاعاتی داشته باشید حتما می‌دانید که یک لینک متنی ابتدایی چطور کار می‌کند. یک بیت از کد HTML، سرور وب را راهنمایی می‌کند تا وقتی کاربر روی قطعه‌ی معینی از متن کلیک می‌کند صفحه‌‌ی وب خاصی را بالا بیاورد. بنرهای تبلیغاتی اساسا همین کار را می‌کنند، فقط اینکه به جای متن، لینک در یک جعبه‌ی حاوی گرافیک (که معمولا با عناصر متنی همراه است) و گاهی اوقات انیمیشن ظاهر می‌شود.

انواع بنرهای تبلیغاتی
بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات کاغذی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند. هیئت تبلیغات اینترنتی (IAB) هشت اندازه‌ی مختلف را بر اساس ابعاد پیکسل برای بنرها معین کرده است. یک پیکسل کوچک‌ترین واحد رنگ برای ساختن تصاویری است که بر صفحه‌ی مانیتور یا تلویزیون ظاهر می‌شوند.

اندازه‌های بنر تبلیغاتی IAB به شرح زیر است:
468 در 60 پیکسل (بنر کامل)؛
392 در 72 پیکسل (بنر کامل با میله‌ی جست‌و‌جوی عمودی)؛
234 در 60 پیکسل ( بنر نیمه)؛
210 در 240 پیکسل (بنر عمودی)؛
125 در 125 پیکسل (دکمه‌ی مربعی)؛
120 در 90 پیکسل (دکمه‌ی 1)؛
120 در 90 پیکسل (دکمه‌ی 2)؛
88 در 31 پیکسل (دکمه‌ی میکرو).
تا کنون بنر کامل (468 در 60) محبوب‌ترین اندازه بوده است، اما شما در صفحات وب با تمام این ابعاد مواجه خواهید شد.

این ابعاد تنها ابعادی نیستند که برای بنرهای تبلیغاتی به‌کار می‌روند اما نماینده‌ی خوبی از گستره‌ی بنرهای تبلیغاتی رایج‌اند. هیچ محدودیت جهان‌شمولی برای اندازه‌ی فایل بنرهای تبلیغاتی وجود ندارد اما اکثر سایت‌‌ها محدودیت‌هایی برای اندازه‌ی حافظه دارند که معمولا چیزی بین 12 کیلوبایت تا 16 کیلوبایت است.

نمایشگاه هنر ایران: علت این محدودیت این است که بنرهای تبلیغاتی به مجموع اندازه‌ی فایل صفحه‌ای که روی آن ظاهر می‌شوند می‌افزایند و به‌ این ترتیب زمانی را که برای بالا آمدن صفحه نیاز است، افزایش می‌دهند. همان‌طور که حتما هنگام وب‌گردی توجه کرده‌اید، بنرهای تبلیغاتی از نظر محتوای گرافیکی و نو‌آوری بسیار متفاوت‌اند. ساده‌ترین بنر تبلیغاتی تنها یک فایل ثابت و بی‌حرکت GIF یا JPEG دارد که به صفحه‌ی اصلی تبلیغ‌کننده‌ی لینک، لینک داده شده است.

بنر تبلیغاتی متحرک GIF که چند تصویر مختلف را به‌صورت متوالی به نمایش می‌گذارد و این کار را اغلب برای خلق یک نوع انیمیشن انجام می‌دهد، رایج‌ترین بنر است. بعد از این نوع بنر، بنرهای تبلیغاتی رسانه‌ای هستند (بنرهایی که از صوت، تصویر یا برنامه‌‌های جاوا استفاده می‌کنند) که فایل‌هایشان معمولا اندازه‌های بزرگ‌تری دارد و اغلب علاوه بر لینک دادن صرف، با کاربر کارکرد تعاملی هم دارند. یک بنر تبلیغاتی به‌خاطر محتوای گرافیکی‌اش به نوعی شبیه تبلیغات سنتی روزنامه‌ها و مجلات کاغذی است با این تفاوت که می‌تواند یک مشتری بالقوه را به سایت تبلیغ‌کننده بکشاند؛ انگار که شما یک تبلیغ کاغذی سنتی را لمس می‌کنید و فورا به مغازه‌ی تبلیغ‌کننده پرتاب می‌شوید!

تفاوتِ دیگرِ بنر تبلیغاتی با تبلیغات کاغذی، پویایی آن است. بنر تبلیغاتی مانند تبلیغات مجلات یک‌جا در یک صفحه قرار می‌گیرد اما چند تصویر را که شامل انیمیشن هم می‌شود به نمایش می‌گذارد و به طرق مختلف ظاهر خود را تغییر می‌دهد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا بنر تبلیغاتی وب چه کارکردی دارد؟! را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 + = 35