نمایشگاه هنر ایران

بنر تبلیغاتی وب یکی از راه های تبلیغات آنلاین است

نمایشگاه هنر ایران: بنر تبلیغاتی وب یکی از راه های تبلیغات آنلاین است

تبلیغ‌کننده‌ها معمولا امید دارند که یک بنر تبلیغاتی یکی از این دو کار را که ذکر خواهیم کرد برای‌شان انجام بدهد. به‌طور ایده‌‌آل، بازدیدکننده‌ی سایتی که در آن از بنر تبلیغاتی استفاده شده است، روی بنر کلیک می‌کند و به صفحه‌ی وب‌سایت تبلیغ‌کننده می‌رود. در این مورد بنر تبلیغاتی بازدیدکننده‌ای را به سایت تبلیغ‌کننده آورده است. در صورتی‌که بازدیدکننده علاوه بر بازدید خرید هم بکند، موفقیت بزرگی برای تبلیغ‌کننده است. حتی اگر بازدید‌کننده بر روی بنر کلیک نکند، خیال تبلیغ‌کننده راحت است که او بالاخره تصویری از بنر را در ذهن خود دارد.

این یعنی بازدیدکننده آگاهانه به محتویات بنر توجه می‌کند و در آینده‌ای نزدیک تصمیم می‌گیرد به سایت تبلیغ‌کننده مراجعه کند یا اینکه حداقل متوجه بنر شده است و از کالا و خدمات تبلیغ‌کننده آگاهی پیدا کرده است. این تأثیر دوم تبلیغات، برندگذاری نامیده می‌شود. همه‌ی ما اثرات برندگذاری را تجربه کرده‌ایم. مثلا تلویزیون را روشن می‌کنیم و همیشه تبلیغات فلان برند را می‌‌بینیم. این تبلیغات ظاهرا تأثیر خاصی بر ما ندارند – ما با دیدن تبلیغ از روی کاناپه نمی‌پریم مغازه تا آن را بخریم – اما دفعه‌ی بعدی که مغازه رفتیم با دیدن کالای آن برند ممکن است تصمیم بگیریم آن را بخریم.

اگر برای اینکه یک کالا را بر دیگری ترجیح بدهید دلیل خاصی نداشته باشید، به احتمال زیاد کالایی را انتخاب می‌کنید که بیشتر با آن آشنا هستید، حتی اگر این آشنایی از طریق دیدن تبلیغات باشد. بنابراین برای موفقیت یک بنر تبلیغاتی و نیز سنجش موفقیت آن چندین راه‌ وجود دارد.

مثلا تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند این موارد را در نظر بگیرند:
کلیک‌ها: تعداد بازدیدکننده‌هایی که روی لینک یک بنر تبلیغاتی کلیک می‌کنند. سایت‌هایی که بنرها را منتشر می‌کنند فضای بنر تبلیغاتی را بر مبنای هزینه‌ی هر کلیک می‌فروشند.

بازدید صفحات: عبارت است از تعداد دفعاتی که صفحه‌ی وب از سرور درخواست شده است. تبلیغ‌کننده‌ها به بازدید صفحات علاقه دارند چراکه حاکی از تعداد بازدیدکننده‌هایی است که بنر تبلیغاتی را دیده‌اند. با اینکه تعداد دفعات بازدید تأثیرگذاری یک کمپین تبلیغاتی را ارزیابی نمی‌کند اما نحوه‌ی مواجهه‌ی بازدیدکنندگان را می‌سنجد. رایج‌ترین روش برای فروش فضای بنر تبلیغاتی، هزینه به ازای هزار بازدید یا CPM است (در اعداد رومی، M معادل هزار است).

نرخ کلیک: نسبت بازدید صفحات به کلیک است و عبارت است از درصد مجموع بازدیدکننده‌های یک سایت که روی یک بنر تبلیغاتی کلیک کرده‌اند. نرخ کلیک معمولا زیر یک درصد است و بالاتر از آن بسیار نادر است.

هزینه به‌ ازای فروش: عبارت است از سنجش مقدار پولی که صرف تبلیغات فروش شده است. تبلیغ‌کننده‌ها بسته به تبلیغ و نوع کالا یا خدمات خود از ابزارهای مختلفی برای محاسبه‌ی هزینه به‌ازای فروش استفاده می‌کنند. بسیاری از تبلیغ‌کننده‌ها با استفاده از کوکی‌های اینترنت، فعالیت بازدیدکننده‌ها را رصد می‌کنند. هر تبلیغ‌کننده به یک نوع مقیاس اهمیت می‌دهد اما اکثر تبلیغ‌کننده‌ها همه‌ی این عناصر را هنگام قضاوت در مورد تأثیربخشی یک بنر تبلیغاتی در نظر می‌گیرند.

چه کسی بنرهای تبلیغاتی را می‌سازد؟
تقریبا هرکسی که سواد کامپیوتری دارد می‌تواند نحوه‌ی ساختن یک بنر تبلیغاتی ساده را یاد بگیرد. برای کدگذاری بنر کافی است برچسب HTML یک لینک را با برچسب HTML یک تصویر ترکیب کنید. می‌توانید گرافیک موردنیاز را با استفاده از یک برنامه‌ی هنری کامپیوتری ساده مثل Paint Shop Pro بسازید. ساخت بنرهای تبلیغاتی غیر‌متحرک و ساده آن‌قدر راحت است که در طی یک بعدازظهر می‌توانید چند بنر برای سایت‌تان بسازید. بنرهای تبلیغاتی متحرک هم چندان پیچیده نیستند. در آن سوی طیف بنرها، بنرهای رسانه‌ای وجود دارند. این بنرها انیمیشن دارند و قابل تعامل با کاربر هستند و البته به توانایی بیشتری در برنامه‌نویسی نیاز دارند.

نمایشگاه هنر ایران: بنرهای تبلیغاتی آماتوری اغلب به‌خوبی کار می‌کنند اما حالا که این همه تبلیغ با هم رقابت می‌کنند بسیاری از سایت‌ها به کمکِ طراحان حرفه‌ای بنر نیاز دارند. آژانس‌های تبلیغاتی خوب و طراحان حرفه‌ای نه‌تنها مهارت‌های حرفه‌ای خود را برای ساخت بنر به میدان می‌آورند بلکه خلاقیت و تجربه‌ی گسترده‌ی خود در بازاریابی را نیز به همراه دارند. آنها تلاش می‌کنند تا کمپین بنر تبلیغاتی را با محصول یا خدمات تبلیغ‌کننده تطبیق بدهند و محتوای گرافیکی نوآورانه‌ای بسازند که جلب توجه کند. امروزه آژانس‌های تبلیغاتی و طراحان کارمزدی زیادی با گستره‌ی وسیعی از تجربه، موفقیت و توانایی وجود دارند. تعرفه‌های آنها نیز بسیار متنوع است و ساخت یک بنر حرفه‌ای بین 50 تا 100 هزار تومان قیمت دارد.

همچنین وب‌سایت‌هایی وجود دارند که بنر تبلیغاتی رایگان می‌سازند. آنها یا همه‌ی مؤلفه‌هایی را که برای ساخت بنر تبلیغاتی‌تان نیاز دارید، نظیر پیش‌زمینه و فونت را در اختیار شما می‌گذارند یا خودشان بنر تبلیغاتی را برا‌ی ‌شما می‌سازند. این طراحان و شرکت‌ها به چند دلیل این کار را انجام می‌دهند. برخی از آنها صرفا از تبلیغات سایت خود کسب درآمد می‌کنند و برخی بنر تبلیغاتی رایگان می‌سازند تا در عوض مشتریان‌شان بنرهای تبلیغاتی آنان را روی سایت خود پست کنند و برخی از طراحان هم این کار را صرفا برای سرگرمی انجام می‌دهند.

چند سایتی که به‌صورت رایگان بنر تبلیغاتی می‌سازند عبارتند از :
Make Your Banner.com
ABC Banners
Atomic Arts
بنرهای تبلیغاتی هم مثل اغلب شکل‌های تبلیغات کیفیت‌های متنوعی دارند چراکه سازنده‌های آنها تجربیات و توانایی‌های متنوعی دارند. این طیف تنوع در بنرهای تبلیغاتی نسبت به سایر شکل‌های تبلیغات بیشتر به چشم می‌خورد؛ هرچند علت این امر ارزان و راحت بودن ساخت و پُست بنرهاست.

تبلیغات توسط بنرها
تبلیغ‌کننده‌ای که مایل است بنرهای تبلیغاتی خود را روی سایت‌های دیگر پُست کند سه گزینه پیش رو دارد. او می‌تواند :

با سایت‌های دیگر برای تبادل بنرها مذاکره کند؛

مبلغی را به سایت‌ موردنظر پرداخت کند تا بنر را در سایت‌شان بگذارند؛

به یک سازمان، که معمولا شبکه‌ی بنر مانند DoubleClick یا Flycast است مبلغی پرداخت کند تا بنر را در چند سایت به نمایش بگذارند.

نمایشگاه هنر ایران: این سه گزینه به چند شکل انجام می‌شود و سایت‌های منتشرکننده باید با توجه به اهداف خود بهترین شکل را انتخاب کنند. اگر می‌خواهید بنرهای تبلیغاتی را روی سایت‌های دیگر منتشر کنید اما سرمایه‌ی لازم را برای آغاز کمپین تبلیغاتی سنتی در اختیار ندارید می‌توانید بنرهای تبلیغاتی خود را با بنرهای تبلیغاتی سایت‌های دیگر مبادله کنید. برای انجام این مبادله دو راه وجود دارد.

اولین راه این است که شخصا با وب‌سایت‌های دیگر ارتباط برقرار کنید و به مبادله‌ی بنر بپردازید. این یک فرایند بسیار طبیعی است و به شما اجازه می‌دهد تا بنرهای تبلیغاتی خود را آگاهانه در سایت‌های دیگر قرار بدهید و بنرهای وب‌سایت‌هایی را که با وب‌سایت شما به‌خوبی متناسب هستند، پست کنید. بنر تبلیغاتی شما روی سایت‌های زیادی نخواهد رفت مگر اینکه زمان زیادی را صرف جست‌و‌جوی وب‌مسترهای علاقه‌مند به این موضوع کنید. اگر می‌خواهید بنر تبلیغاتی‌تان در مدت زمان کمی در سایت‌های زیادی به نمایش دربیاید (و نمی‌خواهید برای این کار پولی پرداخت کنید) بهترین کار این است که به برنامه‌ی مبادله‌ی بنر بپیوندید.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا بنر تبلیغاتی وب یکی از راه های تبلیغات آنلاین است را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 11 = 12