نمایشگاه هنر ایران

نکاتی مهم درباره بنر تبلیغاتی وب

نمایشگاه هنر ایران: نکاتی مهم درباره بنر تبلیغاتی وب

ساختن یک بنر تبلیغاتی خوب هیچ قاعده‌ی مشخصی ندارد. مانند تمام فعالیت‌های تبلیغاتی دیگر، در اینجا نیز یک بنر تبلیغاتی مؤثر حاصل چند عامل مختلف است و راه قطعی‌ای برای پیش‌بینی موفقیت یک بنر وجود ندارد.

بسیاری از بنرهای تبلیغاتی موفق نتیجه‌ی آزمون و خطا هستند:
یک وب‌سایت بنری را منتشر می‌کند و بازخورد آن را می‌بیند. اگر مؤثر نبود، چیز دیگری را امتحان می‌کند. اینکه چه چیز باعث موفقیت تبلیغات می‌شود تا حد زیادی رازآلود است. با این حال چند نکته‌ی کیفی وجود دارد که در بسیاری از مواقع باعث مؤثرتر شدن بنر تبلیغاتی می‌شود. اگر می‌خواهید یک کمپین تبلیغات اینترنتی از نوع بنر را آغاز کنید، خوب است به این نکات و توصیه‌ها توجه کنید:

بنرهای تبلیغاتی را با محتوای وب مربوطه پست کنید. (هرچه این ارتباط و تناسب بیشتر باشد بهتر است)؛
به‌جای اینکه به تبلیغ کلی سایت خود بپردازید در بنر خود کالا یا خدمات معینی را تبلیغ کنید؛
اگر کالا یا خدمات معینی را تبلیغ می‌کنید بنر تبلیغاتی را به آن بخش از سایت لینک بدهید که کالا یا خدمات در آن موجود هستند نه به صفحه‌ی اصلی سایت؛
از پیام‌های ساده استفاده کنید؛
از بنرهای متحرک به‌جای بنرهای غیرمتحرک استفاده کنید؛
اندازه‌ی بنر تبلیغاتی را کوچک نگه دارید.
اگر بارگذاری صفحه طول بکشد بسیاری از بازدیدکننده‌ها به صفحه‌ی دیگری خواهند رفت.

نمایشگاه هنر ایران: مهم‌ترین نکته این است که جذابیت بصری تبلیغات افزایش بیابد، محتوای تبلیغاتی جالب باشد و تبلیغات به‌طور هوشمندانه‌ای قرار داده شود تا جذب حداکثری بازدیدکننده اتفاق بیفتد. ترکیب این نکات ساده است اما انجام مؤثر آنها مهارت خاص خود را می‌طلبد. تبلیغات هم مانند هر هنر دیگری پیوسته در حال تکامل است و همواره رویکردهای جدید به بنرهای تبلیغاتی اتخاذ می‌شود. یکی از رویکردهای جدید که چندی است اتخاذ می‌شود، هدف‌گیری است. بنرهای تبلیغاتی‌ای که هدف‌گیری شده‌اند بر اساس فعالیت کاربر اینترنت ظاهر می‌شوند.

برای مثال تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند تبلیغات کلمه‌ی کلیدی را در یک موتور جست‌و‌جو نظیر یاهو یا آلتا‌ویستا بخرند و به‌ این ترتیب وقتی کسی جست‌و‌جوی معینی را انجام می‌دهد تبلیغات آنها برای آن کاربر ظاهر می‌شود. اگر تبلیغ‌کننده‌ای کلمات کلیدی مرتبط با کالا یا خدمات خود را بخرد به احتمال زیاد می‌تواند نرخ کلیک‌ها را افزایش بدهد چراکه بازدیدکننده علاقه‌ی خود را به یافتن سایت‌های مربوط به آن موضوع نشان داده است. اینترنت رسانه‌ی جذابی برای تبلیغ‌کننده‌هاست چراکه کوکی‌ها به سایت‌ها اجازه می‌دهند تا اطلاعات هر کاربر را جمع‌آوری کنند. به احتمال زیاد تبلیغات اینترنتی در آینده از این تکنولوژی به‌طور گسترده برای هدف‌گیری تک‌تک کاربران اینترنت استفاده خواهد کرد. وب‌سایت‌های بسیاری در تلاش‌اند تا بر اساس اطلاعاتی که از نظرسنجی‌ها و فعالیت‌های وب‌گردی بازدیدکننده به‌دست آورده‌اند، هر کاربر را با بنر تبلیغاتی مورد علاقه‌اش مواجه کنند.

آینده‌ی تبلیغات اینترنتی
با توجه به پایین آمدن نرخ کلیک‌ها متخصصان اینترنت سال‌هاست پایان تبلیغات بنری سنتی را پیش‌بینی کرده‌اند و در مورد جایگزین آنها ایده‌‌های مختلفی دارند. تبلیغات پاپ‌آپ (Pop-up) که به خودی خود ظاهر می‌شود و پنجره‌ی کوچک مرورگر شاهد محبوبیت روزافزودن آن بوده‌ است. بسیاری از کاربران وب‌سایت‌ها این نوع تبلیغات را بسیار آزاردهنده می‌دانند چراکه باید تک‌تک پنجره‌های مرورگر را ببندند و اگر تعداد زیادی از این پنجره‌ها باز شوند توان مرورگر را کاهش می‌دهند. برخی از تحقیقاتی که در مورد اینترنت انجام شده نشان می‌دهد که لینک‌های متنی نسبت به بنرهای تبلیغاتی مؤثرتر عمل می‌کنند.

علت این امر به احتمال زیاد این است که بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌صورت خودکار از بنرهای تبلیغاتی آگاهی دارند و به‌راحتی آنها را نادیده می‌گیرند در حالی‌که لینک‌های متنی کمتر در برابر چشم قرار دارند و گویی بخشی از محتوای سایت هستند. تبلیغ‌کننده‌ها با تبلیغات میان‌نهاده به موفقیت دست یافته‌اند. این تبلیغات هم مانند پاپ‌آپ‌ها به خودی خود در پنجره‌ی مرورگر ظاهر می‌شوند. وقتی بازدیدکننده‌ای روی لینکی کلیک می‌کند، قبل از اینکه مرورگر صفحه‌ی لینک را بالا بیاورد، تبلیغات میان‌نهاده ظاهر می‌شوند.

نمایشگاه هنر ایران: اکثر تبلیغات به‌صورت خودکار بسته می‌شوند بنابراین نسبت به پاپ‌آپ‌ها کمتر آزاردهنده هستند اما مدت زمان کمی روی صفحه‌ قرار می‌گیرند تا در ذهن کاربر بمانند. اگر اخبار اینترنت را دنبال می‌کنید حتما هم در مورد مرگ بنرهای تبلیغاتی و هم در مورد افزایش موفقیت آنها خوانده‌اید. بنرهای تبلیغاتی به احتمال زیاد در آینده هم کارایی دارند گرچه احتمالا به شکل‌های جدید و جالبی در خواهند آمد. همان‌طور که در سال‌های اخیر خوانده‌ایم اینترنت هنوز در مراحل کودکی خود به سر می‌برد و وب‌مسترها به‌تازگی به فکر بهره‌برداری از پتانسیل اینترنت افتاده‌اند. همین مطلب در مورد تبلیغ‌کننده‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند و از آنجا که تبلیغات منبع اصلی درآمد یک وب‌سایت است می‌توان آسوده‌خاطر بود که این تنوع تبلیغات با رشد روزافزونی به تکامل خود ادامه خواهد داد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نکاتی مهم درباره بنر تبلیغاتی وب را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

64 + = 73