نمایشگاه هنر ایران

تاثیر استفاده از فرش دستباف در زیبایی محیط

نمایشگاه هنر ایران: تاثیر استفاده از فرش دستباف در زیبایی محیط

فرش دستباف در میان همه کفپوش‌های دیگر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ویژگیهای این هنر ارزنده ایرانی برای بسیاری از ملل و اقوام شناخته شده است.

اما در ادامه مطلب، برخی مزایای محوری فرش دستباف نسبت به سایر کفپوش‌ها از زبان یک پژوهشگر این عرصه بیان شده است که خواندن و دانستنشان خالی از لطف نیست.

1- یقین داشته باشید که چون مواد تشکیل دهنده فرش دستباف از طبیعت گرفته شده و به هیچ وجه از الیاف مصنوعی استفاده نمی‌شود به تامین سلامت جسمانی شما کمک خواهد کرد.پرزهای پشمی قالی با خاصیت الاستیک و فنری خو د حتی نقش یک تشک استاندارد را ایفا می‌نمایند.

2- قالی دستباف تنها کف پوشی است که بر اثر پا خوردن، نور و شست و شو زیبایی‌های آن مضاعف گردیده و هیچ گاه چشم نوازی خود را از دست نمی‌دهد. بالاخص اگر که این قالی با استفاده از مواد رنگزای طبیعی رنگ شده باشد.

3- طرح‌ها و رنگ‌های متنوع قالی دستباف آرامش روحی و روانی شما را تامین و موجبات لذت بردن در زندگی را برای شما فراهم می‌نماید. شما می‌توانید از میان هزاران طرح و نقشه رایج در قالی دستباف ایرانی و با رنگبندی‌های بسیار متنوع آنچه را که باب طبع شماست و از دیدن آن لذت می‌برید انتخاب نمایید.

4- با توجه به استفاده از پشم و ابریشم و پنبه به عنوان مواد اولیه در قالی دستباف هیچگاه شاهد تولید الکتریسیتهٔ ساکن از این کفپوش نخواهید بود، مزیتی که نسبت به بسیاری از کف پوش‌های دیگر ملموس و قابل توجه است.

5- با خرید فرش‌های دستباف نفیس کمک قابل توجهی به حفظ میراث فرهنگی کشورمان نموده و باعث ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، آرزوها، آرمان‌ها و علایق بافندگان و طراحان فرش خواهید گردید.

6- با آراستن خانه‌های خود به فرش دستباف موجبات زندگی بهتر قریب به 6 میلیون نفر که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از هنر صنعت فرش دستباف ارتزاق می‌نمایند فراهم خواهید ساخت.

نمایشگاه هنر ایران:

7- قالی دست باف نسبت به همهٔ کف پوش‌های دیگر از عمر چند برابری برخوردار بوده و قابلیت بسیار بالایی برای پاکیزگی و تنظیف دارد.

8- خرید فرش دستباف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، با خرید فرشهای نفیس دستباف وجوه نقد خود را تبدیل به سرمایه گذاری مطمئن نمایید.

9- اطمینان داشته باشید که فرش دستباف ایرانی روند افزایشی در قیمت داشته لذا از فرصت استفاده نموده و همین امروز قالی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

10- قالی ایرانی باعث رونق بخش کشاورزی و دامپروری و حتی صنعت بالاخص صنعت نساجی است با خرید قالی دستباف عملا” این بخشها هم رونق خواهند یافت.

11- به هنگام خرید فرش دستباف تمام تلاشتان این باشد که از هر سبک و طرحی می‌خواهید انتخاب نمایید مرغوبترین و نفیس‌ترین باشد.با انتخاب کالای نفیس سرمایه گذاری خود را تضمین نمایید.

12- هر ملتی یک کالای نمادین دارد که دنیا آن ملت را با ذکر آن کالا بیاد میآورد فرش دستباف نماد ملت ایران در بین اقوام است و جهان ایران را با قالی آن و قالی را با ایران می‌شناسد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا تاثیر استفاده از فرش دستباف در زیبایی محیط  را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

70 + = 80