نمایشگاه هنر ایران

تاثیر فرش و پرده در دکور اتاق کودک

نمایشگاه هنر ایران: تاثیر فرش و پرده در دکور اتاق کودک

برای ما بزرگ ترها پرده های اتاق تنها عناصری برای تنظیم میزان نور ورودی به اتاق و جلوه بخشیدن به دکوراسیون فضا هستند، اما برای کودکان به منزله ی مرز بین قلمروی آنها و دنیای بیرونی عمل می کنند.

کودکان نسبت به بزرگسالان حساسیت های خاص خود را دارند و نمی توان تاثیراتی که عناصر مختلف دکوراسیون می توانند بر آنها داشته باشند، را نادیده گرفت. ازین رو قبل از انتخاب پرده باید عواملی ازجمله سن و جنسیت کودک، ابعاد فضا و رنگ و طرح پرده متناسب با پالت رنگی اتاق مورد توجه قرار گیرند.

اگر کودک شما به تازگی تمرین راه رفتن را شروع کرده، پس از یکایک عناصر دکوراسیون برای بلندشدن و حفظ تعادلش کمک خواهد گرفت. این یعنی انتخاب پرده هایی بلند برای اتاق او انتخاب مناسبی نخواهند بود. اگر کودکی در این سن دارید، از انواع پرده کرکره ای با طرح ها و رنگ هایی جذاب و فانتزی برای پنجره های اتاقش استفاده کنید. این کرکره ها در کنار امن بودن و تنوع طرح و رنگ بالا، تنظیم نور خوبی نیز دارند. پردهها را برای کودکانی در سنین بالاتر انتخاب کنید تا هم جلوه ی پیچیده تری به دکوراسیون اتاق خواب شان ببخشید و هم فضایی مناسب برای پنهان شدن در زمان بازی کردن در اختیارشان قرار دهید.

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون داخلی اتاق کودک با فرش‌های مخملی مناسب برای کودک و فضای خواب جدا شده از فضای بازی کودک، امروزه در اکثر خانه‌ها والدین کودکان اتاق خواب و بازی کودکان را از هم جدا کرده و در دو اتاق مجزا فضای استراحت و بازی آن‌ها را طراحی می‌کنند.

اما هنگامی که در خانه‌هایی با متراژ کم ساکن باشیم می‌توانیم با تقسیمات درست فضایی فضای بازی و خواب را کنار هم داشته باشیم.

در دکوراسیون داخلی این اتاق با طراحی پردهٔ بلند و توری اتاق را به دو بخش بازی و خواب تقسیم کرده ایم .

استفاده از میزها و صندلی‌های کوچک و مناسب با ارگونومی بدن کودک در دکوراسیون داخلی اتاق , می‌تواند در ذهن کودک نزدیکی با دنیای بزرگ ترها ( از لحاظ وسایل راحتی ) به وجود آورد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا تاثیر فرش و پرده در دکور اتاق کودک را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

78 + = 88