نمایشگاه هنر ایران

توضیحاتی خواندنی درمورد تغییر دکوراسیون سال جدید

نمایشگاه هنر ایران: توضیحاتی خواندنی درمورد تغییر دکوراسیون سال جدید

با فرا رسیدن روزهایی که دیگر چیزی به نوروز و آغاز سال نو باقی نمانده، یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید خانه و اتاق‌ها برای سال جدید است. البته این کار معمولا از نظر تمام اعضای خانواده چندان هم راحت و خوشایند نیست.

خیلی وقت‌ها من و شما ممکن است بدون برنامه ریزی وسایل را جابه جا کنیم اما پس از اتمام این جابه‌جایی، از چیدمان جدید راضی نباشیم و آن را دوباره به شکل قبل باز گردانیم. شاید این اتفاق برای خیلی از شما هم پیش آمده باشد که صد البته تنیجه‌ای جز خستگی و کم شدن انرژی ندارد. بنابراین بهتر است قبل از تغییر دکوراسیون به چند توصیه دقت کنید تا بهترین شکل چیدمانی را که با منزل شما هم مطابقت داشته باشد انتخاب و از صرف کردن انرژی زیاد هم خودداری کنید.

در همه خانه‌ها نظافت یکی از مهمترین مواردی است که قبل از شروع سال نو به آن توجه می‌شود. اگه دیوارها و کف خانه شما کثیف شده است، راحت از کنار آن گذر نکنید و برنامه‌ای برای نظافت آن داشته باشید. شاید شما هم خانه‌هایی را دیده باشید که بسیار تمیز هستند اما دوده‌ای که روی سقف خانه نشسته ظاهری زشت را پدید آورده است. پس حتما به فکر نظافت کلی خانه باشید.

نمایشگاه هنر ایران: نکته دوم اینکه بجز نظافت کلی خانه، نظافت‌های جزئی هم اهمیت خود را دارد. برای مثال تمیز کردن لوسترها، قابها و … می‌تواند در داشتن ظاهر زیبای خانه شما بسیار کمک کند.

یکی دیگر از نکات مهم در آسان کردن نظافت‌های پایان سال این است که همیشه یادمان باشد لازم نیست تمام وسایل زندگی را از سالها پیش تا به امروز نگه داریم. شاید بد نباشد وسایلی را که بیش از یک سال از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، کنار بگذارید چرا که اگر ضروری و مورد استفاده بودند قطعا در طول یک سال چند باری از آن‌ها استفاده می‌کردید.

یک پیشنهاد بسیار ساده برای این کار آن است که از دیگران کمک بگیرید و هیچ وقت به تنهایی برای تغییر دکوراسیون اقدام نکنید. قبل از انجام هر کاری بهتر است همه افراد خانواده نظر خود را بدهند تا از میان آن‌ها بهترین گزینه انتخاب شود. همچنین می‌توانید از فردی خوش سلیقه که در اقوام و یا اطرافیان‌‌تان سراغ دارید هم کمک بگیرید. شاید یک تغییر کوچک بتواند زیبایی زیادی را به خانه شما بیاورد؛ تغییری که شما تا امروز به آن فکر نکرده‌اید.

برای خانه تکانی اگر قصد شستشوی قالی‌های خود را ندارید بهتر است خاک آن‌ها را کاملا بگیرید و پس از آن به کمک شامپو فرش آن‌ها را کاملا تمیز کنید و اگر این کار برای شما سخت است، فرشها را 2 بار جارو بزنید تا گرد و غبار آن‌ها کاملا گرفته شود.

نمایشگاه هنر ایران: در پایان دقت کنید تغییر دکوراسیون خانه هم می‌تواند یک دگرگونی اساسی و البته کم هزینه باشد البته با توجه به اینکه این کار را با رعایت کامل اصولش انجام دهید. به عنوان مثال برای جابه‌جایی مبلها به اندازه آن‌ها کاملا دقت کنید تا مبل بزرگ را سر راه و یا در مقابل دیوار کوچک قرار ندهید. همچنین اگر فضای خانه و اتاق پذیرایی شما به اندازه کافی جا دارد به یاد داشته باشید که نباید مبل‌ها را به دیوارها بچسبانید اما اگر فضای کوچکی در اختیار دارید به ناچار مجبور هستنید مبلها را تا حد امکان به دیوار نزدیک کنید پس بهتر است در این گونه شرایط فرش را با پایه‌های مبل کمی فاصله دهید تا فضای دلبازتری به دست بیاورید.

همچنین به محلی که برای مبلمان و میز ناهار خوری انتخاب می‌کنید هم باید بسیار دقت داشته باشید مثلا نباید میز ناهار خوری از آشپزخانه خیلی دور باشد و بهتر است میز را در فضایی قرار دهید که نزدیک پنجره بوده و نور کافی داشته باشد.

امیدواریم تغییر دکوراسیون‌های عیدانه، فضای خانه و خانواده شما را گرمتر کند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا توضیحاتی خواندنی درمورد تغییر دکوراسیون سال جدید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

51 + = 56