نمایشگاه هنر ایران

“دستمال سفره” نخستین عنصر برای چیدمان میز غذاخوری

نمایشگاه هنر ایران: “دستمال سفره” نخستین عنصر برای چیدمان میز غذاخوری

میز غذاخوری فضایی است که معمولا دور هم جمع شدن‌ها و ضیافت‌های گرم و خاطره‌انگیر خانوادگی یا دوستانه حول آن شکل می‌گیرد، بنابراین دقت در نکات و ظرافت‌های چیدمانی آن، در زیباتر شدن دکوراسیون خانه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نخستین عنصر برای چیدمان میز غذاخوری، در بیشتر اوقات، رومیزی و دیگر منسوجات مانند دستمال سفره است که می‌تواند جلوه میز شما را به طور کامل دگرگون کند.

در این مطلب به نکاتی درباره خرید دستمال سفره می‌پردازیم:

بهتر است رومیزی‌ و دستمال سفره‌های اضافی خود را به رنگ‌های خنثی یا سفید انتخاب کنید.

در مورد سایز، حساسیت به خرج ندهید. دستمال سفره‌های بزرگ همیشه شیک‌تر و زیباتر هستند. انتخاب دستمال سفره‌های 50 سانتی‌متری انتخابی بسیار شیک و سخاوتمندانه است.

همیشه دستمال سفره‌‌هایی در اندازه‌های مختلف برای میهمانی‌های غیر منتظره در خانه داشته باشید. هر وعده غذایی، دستمال سفره‌ای با سایز خاص خود را می‌طلبد، به عنوان مثال برای شام، دستمال سفره‌های 45 تا 55 سانتی‌متری، ناهار 25 تا 35 سانتی‌متر و عصرانه 12 تا 25 سانتی‌متر مناسب هستند.

اگر رومیزی را به رنگ خنثی و ساده انتخاب کرده اید، برای دستمال سفره از پارچه رنگی و طرح‌دار استفاده و این دو را با هم هماهنگ کنید تا جذابیت بصری بیشتری برای چیدمان میز شما به‌وجود بیاید. برای مثال رومیزی ساده با رنگی خنثی با دستمال سفره‌های رنگارنگ و طرح‌دار یا برعکس، انتخاب بسیار مناسبی است.

اگر دستمال سفره‌ها از نوع چروک هستند، باید آن‌ها را قبل از قرار دادن روی میز اتو کنید، زیرا دستمال سفره‌های چروک جلوه‌ای به‌هم ریخته به دکوراسیون میز می‌دهند.

نمایشگاه هنر ایران: همیشه انتخابی ساده و ظریف داشته باشید و از پرداختن بیش از اندازه به جزئیات بپرهیزید. دستمال سفره‌های ساده با یک حاشیه ظریف بهترین گزینه برای میهمانی‌های رسمی و حتی غیر رسمی است.

از دستمال سفره‌های قدیمی، بدون ترس استفاده کنید. دستمال سفره‌های مادربزرگ خود را از داخل کشوها بیرون بیاورید و از آن‌ها در چیدمان میز خود بهره گیرید.

دستمال سفره‌هایی با الیاف طبیعی خریداری کنید. این نوع دستمال سفره‌ها بادوام‌تر و از لحاظ زیست محیطی نیز سالم‌تر هستند.
دستمال سفره‌های ساده را با کمک روبان‌های رنگی و زیبا تزئین کنید. برای این کار می‌توانید از روبان‌های چسب‌دار و برچسبی استفاده کنید تا بتوانید آن‌ها را هنگام شست‌وشوی دستمال سفره از روی آن به‌راحتی جدا کنید. همچنین می‌توانید دستمال سفره‌های ساده را با لوازم جانبی جذاب و سرگرم کننده مانند حلقه‌های زیبا بیارایید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا “دستمال سفره” نخستین عنصر برای چیدمان میز غذاخوری را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 8 =