نمایشگاه هنر ایران

راهکار های ساده برای دکوری بهاری

نمایشگاه هنر ایران: راهکار های ساده برای دکوری بهاری

گاهی اوقات همه ما نیاز داریم که برای فصل جدید تغییری در فضای اتاق ایجاد کنیم. یکی از راههای ساده تغییر فضای اتاق رنگ آمیزی و تغییر طرح پنجره هاست. به هنگام گذاردن گلهای بهاری مثل لاله در گلدان، برای هر چه زیباتر شدن گلدان شیشه‌ای مورد استفاده کف آن را پر از پرتقال چینی نمایید.

تغییری متناسب با هوای بهار
یک اتاق نشیمن خودمانی و عاری از هر نوع تکلف ایجاد کنید و با استفاده از رنگ پرتقالی آن را آکنده از آواز بهار نمایید. با اضافه کردن گلدانهایی با رنگ روشن، متکاهایی با رویه گلدار، قالچه کنفی رنگ شده و پیدا کردن اجناس قدیمی بدون صرف هزینه نه چندان زیادی، احساس طروات و تازگی خاصی می‌کنید.

تغییر بهارگونه رختخواب
با استفاده از یک متر پارچه گلدار تخته بالاسر تختخواب را بپوشانید. برای تزیین دیوارهای خالی از هر گونه تزیین، قابهای ارزان قیمت تهیه کرده و در آن‌ها کاغذهای طرحدار قرار دهید. با استفاده از رنگ‌های متالیک به عسلی‌های کنار تخت جلوه تازه‌ای ببخشید.

دور تا دور
با نصب گچبری‌های گل سرخی آماده سقفی با سایه‌هایی از رنگ زرد بر روی دیوار، جلوه چشم نوازی به اتاق نشمینتان ببخشید. مزایای این نوع از گچبری‌ها این است که قابل دسترس و از جنس کاربامیت بوده و با وزن کمی که دارند آویزان کردنشان آسان است.

نیم جین ( ست‌های 6 تایی )
نمایشگاه هنر ایران: یک روش جذاب مرتب کردن میز، چیدن ست‌هایی از تخم مرغ خوری است. می‌توانید این تخم مرغ خوری‌ها را از وسایل مورد نیازی که می‌بایست بر روی میز باشد مثل گلهای خشک، شمع، گیره کاغذ و یا استامپ پر نمایید.

طرح و نقش بسیار
ظاهر پویا و پر جنب و جوش این صندوقچه کشو دار مرهون دو کاغذ گیاهی چسبیده شده بر روی کشوها می‌باشد. اگر می‌خواهید در کلاهک لامپ‌های ساده‌ای که دارید روحی تازه بدمید استفاده از این ایده بسیار مناسب و بجا خواهد بود .

اتاق آفتاب
افزودن استایل بهاری به اتاق آفتاب گیر خانه به آسانی رنگ کردن یک قالیچه کنفی با استفاده از طرحهای گلدار، تعویض رویه متکاها و کوسنها و انداختن یک تور سفید ساده بر روی میز می‌باشد.

خطهای کج و معوج و راه راه
برای شخصیت بخشیدن به سایه رنگ‌های ایتالیایی با استفاده از نوار چسب، نوارهایی را چسبانده و سپس به کمک یک اسفنج بین این نوارها را رنگ اکرولیک بزنید. پس از خشک شدن رنگ آکرولیک چسبهای نواری زده شده را جدا نمایید. برای اینکه رنگ با انرژی‌تر و زنده‌تر گردد با استفاده از یک برس خشک سر گرد خطوی کج و معوجی بر روی رنگ بکشید.

بهاری کردن گلدان و ظرف وسط میز
ظرف شیشه‌ای روی میز را پر از آب نموده و در داخلش گیاهان شناور بیاندازید . بدین منظور می‌توانید از گل عدس آبی، گیاهان نعلی شکل و یا یک نیلوفر آبی که بر روی آب شناور می‌ماند استفاده نمایید .

فضایی شاد برای صرف صبحانه
در بین لوازم مورد استفاده برای تغییر یک فضا، یک گالن رنگ آسان‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله می‌باشد. بدین منظور از رنگ‌های مختص فصل بهار استفاده نمایید تا فضا را شاداب و با طروات نماید. می‌توانید تنها به تغییر رنگ یک دیوار اکتفا نموده یا اینکه کل اتاق را رنگ آمیزی نمایید. از تکه پارچه‌های باقی مانده برای تعویض رویه کوسن‌ها و دوختن یک رومیزی نهایت استفاده را ببرید.

حمامی پر از گل
برای اینکه چشم انداز تازه تری به حمام تان ببخشید آینه حمام را با آینه‌ای دکوپاژ شده عوض کنید. بدین منظور آینه‌ای با قاب ساده بخرید و با استفاده از تکه پارچه‌های رنگارنگ، قاب آینه را دکوپاژ نمایید. پس از چیدن 4 یا 5 لایه سطح قاب یکدست و صاف می‌گردد.

بهره برداری از نور
نقطه شروع برای درست کردن یک آباژور متفاوت، پیدا کردن یک سبد تخم مرغ سیمی درجه یک است. به دنبالی سبدی باشید که طرح جالبی داشته باشد و در ته خود یک سوراخ برای سیم کشی داشته باشد. برای درست کردن کلاهک، یک باریکه از پارچه‌ای نازک را به اندازه 2 سانت بیشتر از طول و عرض داخل سبد بریده و این باریکه پارچه را در داخل سبد دوخته و با استفاده از چسب یا بخیه زدن لبه‌های بالایی و پایینی را ببندید و محکم کنید. با کمک یک سوزن بزرگ و نخی چند لا، کلاهک را در داخل سبد ببندید. با استفاده از چسبهای حرارتی یک لانه ترکه‌ای کوچک را بر رو دسته بچسبانید تا جلوه زیباتری پیدا کند .

استفاده از استیکرهای دیواری (عکس برگردان و برچسب )
نمایشگاه هنر ایران: عکس برگردانهای دیواری یک روش آسان برای نو و نوار کردن هر سطح ساده‌ای است. از کاغذ‌های پشت چسبی زیبا و ظریف برای پوشاندن تخته بالاسری تختخوابتان استفاده نمایید. آسان‌ترین روش استفاده از این عکس برگردانها این است که به هنگام صاف کردن آن بر روی دیوار، چسب پشتی را از کاغذ جدا نمایید .

جلوه‌ای چند لایه
عکسهای ازران قیمتی که بطور هدفمند در بین طر حهای تزیینی و دکوری، جلوه دائمی رنگارنگی به اتاق نشمین می‌بخشد. اگر می‌خواهید که عکس بیشتر به چشم آید در زیرش یک بوم بزرگ رنگ شده قرار دهید و به دیوارها و تزیینات سر تا سر سفید سبکی از رنگ اضافه نمایید.

پرندگانی زیبا
در کتابخانه تان، کتابی قدیمی در زمینه ” پرنده یابی ” پیدا کنید. با دقت صفحاتی را که دارد کنده می‌شوند جدا نموده و برای آویزان کردن آن‌ها بر روی یک صفحه توری از میخ‌های روکش دار رنگی استفاده نمایید تا بدون صرف هزینه‌ای جلوه‌ای از پرینت‌های آنتیک و درجه یک داشته باشید.

پارتیشن تزئینی
برای داشتن یک پارتیشن یا همان دیوار تزیینی برای اتاق یا خلق یک اثر بزرگ هنری، دو لنگه در را به هم لولا نمایید. با استفاده از رنگ آستر سفید لنگه‌های در را رنگ نموده و سپس برای مشخص نمودن مرزهای بین راه‌های رنگ از گچ استفاده نمایید. برای پر کردن بین باریکه‌ها از یک برس سر صاف و رنگ لاتکس استفاده نمایید.

میوه‌ها و گلها
به هنگام گذاردن گلهای بهاری مثل لاله در گلدان، برای هر چه زیباتر شدن گلدان شیشه‌ای مورد استفاده کف آن را پر از پرتقال چینی نمایید. برای اینکه میز سرو چای و قهوه حالت مطبوع و دل چسبی داشته باشد سینی را از سیبهای سبز پر نمایید.

قاب‌هایی زیبا
زیر لیوانی‌های ارزان قیمت را به آثار هنری گرافیکی دیواری تبدیل کنید. حروف سربی چاپ شده بر روی زیر لیوانی را بر روی کارتهای رنگی معمولی چسبانده و قاب کنید با استفاده از یک زیر لیوانی گرد ضخیم و یک قاب چهارگوش واضح یک افکت سایه دار درست کنید. اگر که می‌خواهید جلوه سنتی تری داشته باشد یک زیر لیوانی از پیش بریده شده اضافه نمایید.

پرده‌هایی نازک و سبک
دو تکه پرده نازک ساده به راحتی حرکت می‌کند و نور را هم از خود عبور می‌دهد. شاید فکر کنید این نوع پرده‌ها، فقط سفید ساده هستند اما امروزه پرده‌هایی با رنگ‌های روشن و طرحهایی قشنگ و پر تاثیر، مثل پرده‌های راه راهی که در عکس زیر می‌بینید به بازار عرضه شده است. آویزان کردن و تعویض این نوع پرده‌ها به دلیل نوع گیره‌های شان آسان است.

تعداد زیادی نقطه
برای داشتن رومیزی و دستمال سفره‌های رنگارنگ، بر روی یک تکه پارچه نخی چهار گوش یا یک رومیزی آماده، دایره‌ها و راه راه‌هایی رنگی بکشید. ابتدا طرح را با گچ برروی پارچه پیاده کرده و سپس از رنگ‌های مخصوص نقاشی پارچه یا رنگ‌های آکرلیک شروع به پر نمودن طرحها نمایید.

پنجره‌هایی شگفت انگیز
گاهی اوقات همه ما نیاز داریم که برای فصل جدید تغییری در فضای اتاق ایجاد کنیم . یکی از راههای ساده تغییر فضای اتاق رنگ آمیزی و تغییر طرح پنجره هاست. بدین منظور از آفتابگیرهای ایتالیایی ساخته شده از طرحهای گلدار استفاده کرده و پنجره را به یک اثر هنری تبدیل نمایید.

پرواز کنید
نمایشگاه هنر ایران: با تبدیل قفس‌های قدیمی چوبی به گلخانه رومیزی، به رایگان صاحب ویترینی فصلی و سه بعدی خیال انگیزی خواهید شد. با استفاده از رنگ‌های شاد برای رنگ کردن قفس و قرار دادن یک لانه با تخم پرندگان مصنوعی و یا چیدن گلهای ریز قشنگ در داخل قفس فضایی خوب و خوش ایجاد کنید.

طرحهایی برگرفته از طبیعت
با استفاده از این آفتابگیرها و قرار دادن برگ درختان ( از نوع برگ سرخس، برگ نخل، حسن یوسف ) در بین دو پنل قاب گرفته شده شیشه ای، طبیعت بیرون را به درون خانه آورید. از آن جایی که پس از گذشت چند هفته رنگ برگها تغییر می‌کند باید هر چند هفته یکبار آن‌ها را عوض کنید یا اینکه ابتدا برگها را خشک کرده و برای اینکه خرد و بی رنگ نشوند رویشان اسپری براق کننده کیلر زده و سپس در بین پنلها قرار دهید.

روش آسان برای مرتب کردن حمام
با استفاده از نوارهای پشت چسب دار به حمام کودکتان شخصیت ببخشید. در سینک و وان حمام از عکس برگردانهای جدا شدنی استفاده نمایید و برای مرتب کردنشان لیبلهای سفارشی استفاده کنید.

خلق آثار هنری با استفاده از گل
با زدن تابلوهایی حاوی عکس گلهای مختلف بر روی دیوار، یک فضای خالی را به محیطی دلچسب برای گفتگوهای خانوادگی تبدیل نمایید. بدین منظور با استفاده از یک دوربین دیجیتال از گلهای مختلف عکس بگیرید و عکسهای گرفته شده را چاپ کرده و قاب نمایید. اگر هم هنر عکاسیتان چندان تعریفی ندارد می‌توانید از صفحات زیبای تقویم‌های رومیزی یا دیواری استفاده نمایید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا راهکار های ساده برای دکوری بهاری را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 4 =