نمایشگاه هنر ایران

رنگ شاد زرد و تاثیر آن در اتاق کودک

نمایشگاه هنر ایران: رنگ شاد زرد و تاثیر آن در اتاق کودک

هیچ کس نیست که مخالف حضور رنگ های شاد در تزیین اتاق کودک باشد. شاید اندک افرادی باشند که از سر تعصب و افراطی گری که روی دیزاین های سرد و خنثی دارند بخواهند ایده های کم تنوع خود را در اتاق بچه های طفل معصوم هم پیاده سازی کنند. حالا که اینقدر تنوع رنگی در دکوراسیون اتاق کودکان پرطرفدار است چه بهتر که دو رنگ شاد و البته متضاد را به دیزاین اتاق بچه ها دعوت کنیم. رنگ های زرد و آبی از نظر روانشناسی دو رنگ مخالف به حساب می آیند چون زرد رنگی پرهیجان و شرور است و آبی رنگی که آرامش و متانت در آن موج می زند.
دکوراسیون مدرن اتاق کودک به رنگ زرد دارای تک دیوار با کاغذ دیواری رنگین، طراحی‌های مینیمال و مدرن در کنار بهینه سازی فضا و بهره گیری از ادوات و لوازم مدرن به تبع آن در طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ‌های شاخصی را نیز به دوش خواهند کشید.

نمایشگاه هنر ایران: در این بین رنگ زرد از گونه‌های رنگی ست که در نورپردازی‌های موضعی اتاق خواب می‌تواند در کنار حس پویایی و رویا پردازانه‌ای که به کاربر می‌دهد، این خلا نور را پوشش دهد.

همچنین همانظور که در تصویر پیداست،‌استفاده از رنگ پردازی یکپارچه و نظم در جای گذاری لوازم سبب شده، تا فضای اتاق خواب کودک بزرگتر از پیش بنظر برسد.

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان آنچه که طراح و یا کسی که مسئولیت دکوراسیون را در نظر می‌گیرد باید در الویت قرار دهد , نظر و سلیقهٔ شخصی نوجوانی است که کاربر اصلی فضا است.

به دلیل آنکه نوجوان در دورهٔ سنی خاصی به سر می‌برد که شناخت روحیات , اخلاق , علایق و دغدغه‌های او کاری بس دشوار است ؛ لذا لازم است برای فراهم آوردن آرامش، در فضایی که شبانه روز نوجوان در آن سپری می‌شود، نظر و سلیقهٔ شخصی وی را دخالت داد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا رنگ شاد زرد و تاثیر آن در اتاق کودک را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

81 + = 84