نمایشگاه هنر ایران

سوالات بسیار رایج و حائز اهمیت شما درمورد رنگ دکوراسیون

نمایشگاه هنر ایران: سوالات بسیار رایج و حائز اهمیت شما درمورد رنگ دکوراسیون

حتما تابحال از خودتان این سوالات را پرسیده اید که:
رنگ مورد علاقه شما چیست ؟
چه رنگی را دوست ندارید؟
هنگامی که شما به فلان رنگ فکر می‌کنید، چه خاطرات یا احساساتی به ذهنتان می‌آیند ؟

مناسب‌ترین رنگ

سوال : چگونه می‌توانم یک رنگ مناسب را برای اتاق خود انتخاب کنم ؟
جواب : باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید رنگ مناسبی را انتخاب کنید و این احتمال را بدهید که تاثیر یک رنگ در فضاهای گوناگون متفاوت است و ممکن است بازخورد ترکیب یک رنگ در دو فضای مختلف کاملا متفاوت باشد.

حل مشکلات مربوط به رنگ مبلمان

سوال : مبلهای من قهوه‌ای تیره است اما چگونه می‌توانم رنگ مبلمانم را در اتاق زیبا جلوه دهم ؟
جواب : شما عاشق رنگ قهوه‌ای تیره برای دکوراسیون خود هستید اما برای زیبا جلوه دادن این رنگ باید از ترکیب این رنگ تنها برای مبلمان خود و یا در نهایت فقط برای یک قاب روی دیوار استفاده کنید و برای رنگ دیوار‌ها یا فرش یا وسایل دیگر اصلا از این رنگ استفاده نکنید تا این رنگ در تک بودن خود نمای بیشتری داشته باشد و در نهایت برای وسایل دیگر مثلا از رنگ صورتی یا قرمز یا … استفاده کنید.

فضای کوچک و ارتباط آن با رنگ

سوال : من عاشق رنگ‌های گوناگون هستم اما خانه ام بسیار کوچک است .حال چگونه می‌توانم از بهترین رنگ‌ها در این فضای کوچک بهره گیرم ؟
جواب : در فضاهای کوچک باید دقت کنید که از وسایل بسیار ساده استفاده کنید مثلا در مورد سرویس خوابتان باید ساده‌ترین مدل را انتخاب کنید چرا که به این ترتیب در بزرگ نشان دادن اتاق تاثیر زیادی را گذاشته اید و به جای آن می‌توانید از ترکیب رنگ‌های گوناگون برای درها و دیوارها استفاده کنید.

رنگ‌های پر زرق و برق ( پر رنگ )

سوال : من رنگ مورد علاقه خود را که بسیار پررنگ است پیدا کرده ام .حال چه باید کنم ؟
جواب : از رنگ‌های پر رنگ با دقت استفاده کنید و بهره ببرید چرا که این گونه رنگ‌ها در کنار یک رنگ دیگر می‌تواند جلوه‌ای دیگر را به خود بگیرد. مثلا شما از رنگ شرابی استفاده می‌کنید و ناگهان می‌بینید که این رنگ روی دیوار اتاق شما و در کنار تابلو‌هایی که به دیوار زده اید به صورت قهوه‌ای تیره دیده می‌شود. پس در نهایت باید در هنگام استفاده از یک رنگ اصطلاحا لعاب دار توجه به رنگ وسایل دیگری که قرار است در کنار آن استفاده شود را فراموش نکنید.

از تکرار رنگ‌ها استفاده کنید

سوال : چگونه از رنگ مورد علاقه ام در اتاقم استفاده کنم ؟
جواب : استفاده از هر رنگ حداقل دو بار در جاهای مختلف اتاق پیشنهاد می‌شود. مثلا رنگ دیوارها و رنگ بالش‌ها و رنگ یکسری وسایل تزئینی را یکرنگ در نظر بگیرید.به این ترتیب از تکرار رنگ‌ها و یا همان ست کردن رنگ‌ها استفاده کرده اید.

نمایشگاه هنر ایران: اتاق خواب شخصی

سوال : چگونه می‌توانم رنگ آمیزی اتاق خواب خود را با احساسات خود هماهنگ سازم ؟
جواب : استفاده از الگوها و نقوش و طرح‌های مورد علاقه خود و تمامی اینها در کنار رنگ‌های مورد علاقه شما می‌تواند زیبایی اتاق را در نظر شما چندین برابر جلوه دهد. به عنوان مثال شما عاشق اشکال هندسی هستید و می‌توانید این علاقه را در مدل بالش هایتان پیاده سازی کنید.

پررنگ بودن

سوال : من استفاده از رنگ‌های بسیار پررنگ و در اصطلاح جیغ را در رنگ آمیزی اتاق خود بسیار دوست دارم .اما چه کار باید بکنم ؟
جواب : در این مدل کارها باید از ترکیب دو یا چند رنگ استفاده کنید و آن رنگ جیغ را فقط در جاهایی خاص و بسیار کم استفاده کنید تا بیشتر به چشم آید.

رنگ تمامی اتاق‌ها با هم هماهنگ باشند

سوال : من دوست دارم رنگ کل اتاق‌های خانه یکی به نظر برسد حال چگونه می‌توانم رنگ تمامی اتاق‌های خانه را با هم هماهنگ سازم ؟
جواب : در ابتدا باید به رنگ آمیزی دیوار اتاق‌ها توجه داشته باشید و برای مثال از یک رنگ بر روی دیوار اتاق نشیمن و یا اتاق ناهار خوری و…استفاده کنید که این خود تاثیر مستقیمی در هماهنگی رنگ‌های کل اتاق‌ها خواهد گذاشت. در مرحله بعد برای کل دکوراسیون و وسایل و دیوارها و … چند رنگ را انتخاب کنید و در نهایت نسبت به فضایی که هر اتاق دارد از ترکیب یک یا دو یا چند رنگ فقط از میان این رنگ‌ها استفاده کنید.

تغییر رنگ
سوال : چگونه باید رنگ اتاق را با نور اناق هماهنگ سازم ؟
جواب : استفاده از ترکیب یک رنگ در اتاق ممکن است در روز و شب جلوه گوناگونی را به اتاق بدهد مثلا در نور نیمروز اتاق جور دیگری به نظر برسد و یا حتی استفاده از لامپ‌های مختلف با رنگ‌های مختلف تاثیر زیادی را در نمای اتاق خواهد گذاشت. به این ترتیب مثلا برای پارچه مبلمان خود باید رنگ مناسبی را انتخاب کنید که به این ترتیب انتخاب بهترین رنگ که منتاسب با نور اتاق باشد حتما بهترین راه حل برای لذت بردن شما از رنگ آمیزی اتاقتان می‌باشد.

رنگ‌های سفارشی

سوال : چگونه می‌توانم رنگ یک اتاق خاص مثلا اتاق کار خود را کاملا متفاوت نشان دهم ؟
جواب : انتخاب رنگ دیوار مهمترین نکته است. باید رنگ این اتاق را دقیقا بر خلاف رنگ دیگر اتاق‌ها در نظر بگیرید و از مبلمان و وسایلی با رنگ‌های متفاوت با وسایل دیگر خانه استفاده کنید.

از رنگ آمیزی اتاقتان نترسید

سوال : چگونه می‌توانم بر ترس استفاده از رنگ‌هایی که اصلا مورد علاقه ام نیستند غلبه کنم؟
جواب : از خودتان این سوالات را بپرسید: رنگ مورد علاقه شما چیست ؟ چه رنگی را دوست ندارید؟ هنگامی که شما به فلان رنگ فکر می‌کنید، چه خاطرات یا احساساتی به ذهنتان می‌آیند ؟ از چه رنگ‌هایی بارها و بارها استفاده کرده اید ؟ و در نهایت متوجه خواهید شد که چه رنگ‌هایی به شما حس بدی را انتقال می‌دهند پس از ترکیب آن‌ها استفاده نکنید.

استفاده از رنگ‌های خنثی

سوال : چگونه می‌توانم رنگ دیوارها را با رنگ وسایل طوری نشان دهیم که یکدیگر را خنثی کنند ؟
جواب : این یک قاعده کلی است که : رنگ دیوار و رنگ مبلمان در کنار یکدیگر باید طوری با هم یکی باشند که در واقع یکدیگر را حنثی کنند و بهتر است برای دیگر وسایل هم از رنگ‌های مشابه یا مکمل استفاده کرد.

نمایشگاه هنر ایران: زیاد کردن علاقه و لذت بیشتر

سوال : چگونه می‌توانم رنگ‌های مورد علاقه خود را به صورت لذت بخش یا چشم گیر نشان دهم ؟
جواب : باید از رنگ مود علاقه تان مثلا اگر صورتی است فقط در یک جای کوچک اتاق استفاده کنید .به فرض مثال از این رنگ برای یکی از بالش‌ها یا فقط یکی از قاب‌ها یا گلدان‌ها استفاده کنید. به این ترتیب از یک رنگ بسیار چشم گیر و لذت بخش و هیجانی استفاده کرده اید.

سفید در سفید

سوال : من یک اتاق سفید رنگ می‌خواهم، اما چگونه می‌توانم در این اتاق از سایه یا هاله‌هایی به رنگ سفید استفاده کنم؟
جواب : استفاده از رنگ سفید بسیار فوق العاده است و بهتر است برای وسایل دیگر هم از ترکیب رنگ‌های خاکستری یا کرم استفاده کنید. اما برای رنگ دیوارها یا پرده‌ها باید حتما از رنگ سفید یخی استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیزتری را بر روی شما بگذارد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا سوالات بسیار رایج و حائز اهمیت شما درمورد رنگ دکوراسیون را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 15 = 20