نمایشگاه هنر ایران

معرفی انواع درب‌های ورودی منزل

نمایشگاه هنر ایران: معرفی انواع درب‌های ورودی منزل

انواع متعددی از در هست که می‌توانید در فضاهای مختلف از آن‌ها بهره بگیرید.
از جمله می‌توان به درهای تاشو، پاکتی، دو دولولا و… اشاره کرد.
درون خانه‌ها اصولا از انواع درهای معمولی و چوبی استفاده می‌شود که فقط طراحی و تزئینات روی آن‌ها با هم فرق دارند.
در این نوشتار اطلاعاتی در این باره فراهم آمده است که در ادامه می‌خوانید.

1. درهای پاکتی برای فضاهای کوچک
درهای پاکتی برای فضاهای کوچک بسیار مناسبند. این در‌ها به سمت هیچ اتاقی باز نمی‌شوند و لازم نیست فضای جلوی آن‌ها برای باز یا بسته شدن خالی باشد. استفاده از نوع شیشه‌ای این در‌ها در فضاهایی همچون آشپزخانه باعث عبور نور می‌شود.

2. درهای شیشه‌ای فرانسوی
در نیز همچون پنجره بخشی از ساختار دیوار است. درهای شیشه‌ای فرانسوی با شمایل زیبایی که دارند برای تفکیک اتاق خواب از راهرو بسیار مناسب هستند. از این در‌ها نور عبور می‌کند و باعث روشنایی راهرو یا سالنی می‌شود که در کنار آن واقع شده است.

3. در کشویی
نمایشگاه هنر ایران: این نوع درهای بزرگ، همچون در گاراژ هستند اما برای تفکیک اتاق‌ها در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک بسیار مناسب به نظر می‌رسند. به طور مثال، در آپارتمان‌های نقلی، هنگام خواب می‌توان فضای نشیمن را از خواب جدا کرد. این در‌ها داخل ریل‌های فلزی باز و بسته می‌شوند.

4. در جداکننده
این در‌ها هنوز هم در خانه‌های قدیمی وجود دارند. آن‌ها از دوطرف باز می‌شوند و دوپاشنه هستند و دو لولا دارند. در خانه‌های مدرن نیز برای تفکیک فضای نشمین از غذاخوری از این در‌ها استفاده می‌شود.

5. درهای آرک‌دار
درهای قوس‌دار فرانسوی در داخل خانه از دیگر نمونه‌های فضاسازی داخلی است. قوسی که در بالای این در‌ها قرار دارد نمای زیبایی به فضا می‌بخشد.

6. در تاشوی آسیایی
درهای تاشو فرانسوی تنها مدل‌هایی نیستند که در فضای داخلی خانه از آن‌ها استفاده می‌شود. درهای ژاپنی که به جای شیشه، کاغذفرانما دارند و اسکلت آن‌ها چوبی است، از دیگر نمونه‌های جالب و زیبا برای استفاده در خانه است. این در‌ها با کابینت‌های مدرن آشپزخانه بسیار تناسب دارند.

7. درهای پاکتی شیشه‌ای
مزیت این در‌ها این است که هر زمان آن‌ها را نخواهید خیلی راحت در قاب خود مخفی خواهند شد. این درهای پاکتی همچون پنجره‌های شیشه‌ای هستند. از این در‌ها می‌توانید برای جدا کردن اتاق نشمین از غذاخوری استفاده کنید.

8. درهای چوبی با جزئیات فلزی
در چوبی که دستگیره و شبکه فلزی و شیشه‌ای دارد از قسمت شیشه‌ای نور را به اتاق مجاور منتقل می‌کند. در ضمن اینکه حریم خصوصی اتاق نیز حفظ می‌شود. از این ایده برای اتاق خواب هم می‌توان استفاده کرد.

9. در کشویی با شیشه مات
نمایشگاه هنر ایران: این درها برای انباری یا کابینت‌های بزرگ آشپزخانه مناسبند چون باریکند و به دلیل کشویی بودن، باز و بسته کردن آن‌ها هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند.

10. در انباری مخفی
از این در‌ها در اتاق غذاخوری استفاده می‌کنند. درهای مخفی به انباری باز می‌شوند اما هنگامی که بسته هستند، جزوی از دیوار و تزئینات آن به شمار می‌آیند و به هیچ عنوان نمی‌توانید تشخیص دهید دری در این اتاق وجود دارد.

11. درهای تاشو صنعتی
درهای تاشو صنعتی که اصولا از شیشه و استیل ساخته می‌شوند برای خانه‌های کنونی بسیار مناسب به نظر می‌رسند. این در‌ها هنگامی که باز می‌شوند، نوعی تزئین دیوار به شمار می‌روند. تمام شیشه‌ای بودن آن‌ها نیز به عبور نور و روشنایی اتاق مجاور بسیار کمک می‌کند. برای آپارتمان‌های کوچک که محدودیت اتاق دارند، این در‌ها گزینه‌های مناسبی هستند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا معرفی انواع درب‌های ورودی منزل را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

58 + = 63