نمایشگاه هنر ایران

معرفی تختخواب‌‌های کوتاه اما شیک و جذاب

نمایشگاه هنر ایران: معرفی تختخواب‌‌های کوتاه اما شیک و جذاب

تخت‌های کوتاهی که عاشق اش می‌شوید. این تخت‌ها در نگاه اول بسیار جذاب هستند و دکوراسیون اتاق شما را شیک‌تر و منحصربه‌فرد‌تر می‌کنند.
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که ارتفاع تخت خواب شما چگونه دکوراسیون اتاق خواب و عادت‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ معمولا زمانی که می‌خواهیم تخت خواب خریداری کنیم، در مدل‌های مختلف موجود از روی عادت، تمایل بیشتری به تخت خواب‌هایی با ارتفاع بالاتر از حد استاندارد داریم. از طرف دیگر بسیار کاربردی اند و این شانس را به شما می‌دهند تا لوازم تان را در آن جای دهید و دیگر به کمد و کشوهای بیشتر احتیاج پیدا نکنید. هنگامی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنید، فضا برای شما اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
در حالی که ویژگی‌ها و انرژی که تخت خواب کوتاه و تخت‌های بلند در اتاق ایجاد می‌کنند بسیار متفاوت از یکدیگر است. ما در این مطلب به امتیازات، جایگاه و لوازمی که در کنار تخت‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند خواهیم پرداخت.

در سبک طراحی داخلی مینیمال که در شرق دور زاده شده است، از تخت خواب‌های بسیار کوتاهی استفاده می‌شود که تقریبا به زمین چسبیده اند. دلیل این موضوع ایجاد انرژی معنوی و آرامش در مکان است. ایجاد چنین فضایی با استفاده از تخت خواب‌های مرتفع بسیار دشوار‌تر است. البته استفاده از تخت خواب کوتاه تنها ویژگی سبک مینیمال شرق دور به شمار نمی رود.

تخت خواب کم ارتفاع در طراحی اتاق خواب
تخت خواب‌های کوتاه از جمله عناصری هستند که به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از این تخت‌ها هم به دلیل راحتی و کاربردی بودن آن‌ها و هم برای ایجاد فضایی مدرن و مینیمال می‌توانید استفاده کنید. هم چنین در صورت ارتفاع کم سقف و یا کوچک بودن اتاق خواب با استفاده از تخت خواب کوتاه می‌توانید به اتاقی دلباز تر، وسیع و مرتفع دست پیدا کنید…

امتیازات تخت خواب کوتاه و کم ارتفاع
نمایشگاه هنر ایران: اگر در استفاده از تخت‌های کم ارتفاع دچار تردید هستید به ویژگی‌هایی این مدل تخت خواب‌ها که باعث می‌شوند از طرف طراحان داخلی حرفه‌ای بسیار مورد استفاده قرار بگیرند توجه کنید:

ایجاد ظاهری معاصر در اتاق خواب
اگر طرفدار نوآوری‌های دنیای مد و دکوراسیون هستید و به طراحی‌های قدیمی علاقه‌ای ندارید، با استفاده از تخت‌های کوتاه می‌توانید ظاهری مدرن و معاصر به اتاق خواب خود ببخشید. به خصوص در ترند آرامش بخش و مینیمالی که امروزه در طراحی داخلی حاکم است، تخت‌های کوتاه می‌توانند به عنوان عنصری کامل کننده در اتاق خواب به کار برده شوند. هم چنین تخت‌های کوتاه، سادگی و بی آلایشی‌ای را که یکی از ویژگی‌های طراحی معاصر به شمار می‌رود را به نمایش می‌گذارد.

بی خطر و امن بودن تخت خواب کوتاه
البته این موضوع برای تمام افراد صدق نمی‌کند، زیرا افتادن از تخت خواب خطری گسترده و جدی محسوب نمی‌شود! اما اگر شما فردی هستید که در خواب بسیار حرکت کرده و بدون افتادن از تخت خواب، با برخورد دست و پاها به اطراف به بدن خود آسیب می‌رسانید، در این شرایط تخت‌های کوتاه برای شما بسیار امن‌تر و سالم‌تر خواهند بود. تختخواب‌‌های کوتاه و مسطح بخاطر امنیت بالاتر نسبت به تخت‌های دیگر، برای افراد سالمند و کودکان نیز بسیار مناسب می‌باشند.

کمبود جا در اتاق خواب می‌تواند به یک امتیاز تبدیل شود
نمایشگاه هنر ایران: شاید باعث تعجب باشد که این موضوع چگونه می‌تواند به یک امتیاز تبدیل شود؛ فضای خالی زیر تخت خواب‌ها که برای جاسازی اشیاء طراحی می‌شوند، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که لوازمی را که زیاد از آن‌ها استفاده نمی کنید در زیر تخت قرار داده و با وجود این فضا نیازی به تفکر مینیمالیستی نخواهید داشت.
در صورتی که کارشناسان بیان می‌کنند که خلاص شدن از شر لوازمی که به آن‌ها نیاز ندارید کیفیت زندگی شما را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. به عبارتی استفاده از تخت خواب کوتاهی که فضایی برای جاسازی اشیاء نداشته باشد می‌تواند شما را مجبور به تفکری مینیمالیستی و زندگی سبک تری کند. مطمئن باشید که دور انداختن لوازمی که به آن‌ها نیاز نداشته، اما سال‌ها از آن‌ها نگه داری کرده اید، بار سنگینی را از دوش‌های شما خواهد برداشت.

تمرینات ورزشی روی تخت‌های کوتاه
پایین آمدن از تخت‌هایی با ارتفاع استاندارد و یا بلندتر از نظر فیزیکی بسیار ساده است. در تخت خواب‌های کوتاه برای خوابیدن باید تمرینات کوتاهی مانند خم شدن، نشستن و خوابیدن و برای بیدار شدن نیز لازم است که همین حرکات را انجام دهید و همان طور که می‌دانید تمرینات ورزشی صبحگاهی از طرف پزشکان توصیه شده و برای سلامتی بسیار مفید هستند.

فضایی دلباز‌تر در اتاق خواب
خانه‌های آپارتمانی معمولا دارای متراژ کمی بوده و ممکن است که دارای سقف‌های کوتاه تری از اندازه استاندارد باشند. یکی از راه‌های بزرگ‌تر و دلباز‌تر نشان دادن اتاق خواب‌های کوچک و یا کم ارتفاع استفاده از تخت خواب‌های کوتاه است. هر چه فضای خالی بالای تخت خواب بیشتر باشد، سقف نیز به همان میزان بلند‌تر دیده خواهد شد. فراموش نکنید که استفاده از لوازم بزرگ در اتاق‌های کوچک یک اشتباه دکوراتیو به شمار می‌رود.

ایده‌های دکوراتیو برای استفاده از تخت‌های کوتاه
نمایشگاه هنر ایران: ایده‌های دکوراتیو برای استفاده از تخت‌های کوتاه. با استفاده از تخت خواب‌های کم ارتفاع نوآوری‌های بسیاری می‌توان در طراحی اتاق خواب ایجاد کرد. اگر برای اولین بار می‌خواهید از تخت خواب کوتاه استفاده کنید ممکن است که در مورد استفاده از اکسسوار‌های مناسب و یا دکوراسیون دیوار‌ها دچار مشکل شوید. اما در واقع ایجاد دکوراسیونی مدرن و زیبا با به کار بردن تخت خواب‌های کوتاه بسیار ساده‌تر است. به عبارتی می‌توانید مبلمان و لوازمی را که می‌خواهید در کنار این تخت‌های مینیمال به کار ببرید را بر اساس سلیقه و نیاز‌های شخصی خود انتخاب کنید. زیرا تا زمانی که اشیاء و اکسسوار‌های بسیار مجلل و کلاسیک انتخاب نکنید، این تخت خواب‌ها دارای قدرتی هستند که با هر وسیله دیگری هماهنگ می‌شوند. اما با این حال برای رسیدن به دکوراسیونی بی نقص به چند نکته توجه کنید:

چراغ‌های آویزان از سقف
برای این که سقف را بلند ترجلوه دهید می‌توانید از خطای دید بهره برده و از چراغ خواب‌هایی استفاده کنید که در دو طرف تخت از سقف آویزان شده و تا نزدیکی تخت ادامه دارند. این چراغ‌های نسل جدید باعث ایجاد خطای دید شده و سقف را بلندتر از آن چه که هست نشان می‌دهند. چراغ‌های آویزان از سقف

لوازم ساده اما تاثیر گذار
تخت‌های کوتاه برای ایجاد سبک مینیمال بسیار ایده آل هستند. به همین دلیل تا جای ممکن سایر لوازم موجود در اتاق را نیز به سبک مینیمال انتخاب کنید. تصور نکنید که این موضوع باعث می‌شود تا اتاق ساده و خسته کننده به نظر برسد، زیرا با محبوبیت روز افزون سبک مینیمال، اشیاء و لوازمی که به این سبک تولید می‌شوند بسیار پیشرفت کرده و در اوج سادگی بسیار کارآمد هستند. تخت‌های کوتاه برای ایجاد سبک مینیمال بسیار ایده آل هستند

بافت‌های طبیعی در طراحی تخت
نمایشگاه هنر ایران: تخت‌های کوتاه دارای طراحی‌ای هستند که فضایی آرامش بخش و صمیمی در اتاق ایجاد می‌کنند و به همین دلیل مواد و بافت‌های طبیعی بهترین انتخاب برای ترکیب با این تخت‌ها به شمار می‌روند. موادی مانند چوب و یا سنگ از جمله لوازمی هستند که در ترکیب با تخت‌های کوتاه دکوراسیونی بی نظیر ایجاد خواهند کرد. بافت‌های طبیعی در طراحی تخت

دیوار‌های اتاق خواب
استفاده از رنگ‌های خنثی بر روی دیوار‌های اتاقی با تخت خواب کوتاه بسیار مناسب خواهد بود. انتخاب رنگ تیره‌تر برای دیواری که پشت تخت خواب قرار دارد و یا استفاده از یک تابلوی بزرگ برای تزئین دیوار از جمله روش‌هایی به شمار می‌روند که در اتاق خوابی با تخت خواب کوتاه بسیار محبوب و پرکاربرد هستند.

خوبی این نوع تخت‌ها این است که شما می‌توانید لوازم خود را بدون این که جای زیادی بگیرند، در اتاق خود جای دهید. به علاوه این نوع تخت‌ها اتاق شما بزرگ‌تر از قبل نشان می‌دهند. آن‌ها واقعا فوق العاده هستند، من دوست دارم روی آن‌ها دراز بکشم. آیا شما هم آن‌ها را جذاب و کاربردی می‌بینید؟ وقتی ما را به هدفمان می‌رسانند، چرا که نه؟

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا معرفی تختخواب‌‌های کوتاه اما شیک و جذاب را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 14 = 22